ויכוח בממשלה על הסברת הסגר (שטרם הוחלט עליו)

עדיין לא ידוע אם יהיה סגר בחגי תשרי אבל בממשלה כבר רבים עליו. "אנחנו צריכים לעקור את המילה 'סגר' מתוכנו, אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום", אמר שר המודיעין אלעזר שטרן. בזה אחר זה הוסיפו משתתפים בישיבה את דעתם הנחרצת נגד היתכנות הסגר. "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה אנחנו מקבעים מציאות בשטח", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר מנגד: "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור, אבל צריך לומר את האמת לציבור, והאמת היא שהמציאות מפחידה. כל 10 ימים זה מכפיל את עצמו. בעוד 23 ימים נהיה ב-1,600 חולים קשים, שזה פחות או יותר יכולת הספיקה. אם יתחסנו וישימו מסכות, הסיכוי לסגר יקטן. "המצב הכי גרוע זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות נגיע לסגר. צריך לומר את האמת, והאמת היא שהמצב הוא מפחיד. זה בידיים של הציבור".
בעקבות טענות שנשמעו בנוגע לסוגיית ההסברה, הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי יוקם צוות שרים בראשותו של השר נחמן שי לענייני הסברה. בצוות יהיו גם חברים השרים יואל רזבוזוב, יועז הנדל וחילי טרופר. בריאיון לאולפן ynet תקף יו"ר המועצה הכלכלית לשעבר, אבי שמחון, את התנהלות הממשלה ברקע העלייה בתחלואה: "אין פה שום סוג של קבלת החלטות נכונה. בסוף נגיע לדבר הכי גרוע - סגר".
לגבי פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, אנשי משרד החינוך הציגו לבנט את המתווה לפתיחת השנה וראש הממשלה אישר את המתווה. במשרד מעריכים כי מקרב 1.6 מיליון ילדים שלהם יוצע לערוך כעת בדיקה סרולוגית, יימצאו 20% עד 30% שהחלימו מקורונה ויהיו פטורים מבידוד עקב חשיפה למאומתים. ל-1.9 מיליון ילדים יוצע לקבל ערכה לבדיקת קורונה ביתית. "נמנע כניסת ילדים חולים מהיום הראשון ונאפשר למידה רצופה".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: אוהד צויגנברג)

לקריאה נוספת

ניפגש בפריז 2024: אשרם נשאה את דגל ישראל, אולימפיאדת טוקיו ננעלה בטקס מרשים

אחרי 16 ימים הגיעה היום לסיומה אולימפיאדת טוקיו בטקס נעילה מרשים לעיני יציעים ריקים – כמו שהתרגלנו לאורך כל המשחקים, בעקבות מגפת הקורונה – באצטדיון האולימפי החדש. לינוי אשרם שזכתה רק אתמול במדליית הזהב נבחרה לשאת את דגל ישראל בטקס הנעילה. היא צעדה לצד לאמונט ג'ייקובס, שנשא את דגל איטליה לאחר שניצח בריצה היוקרתית ל-100 מטר.
29 ספורטאים בסך הכל נדבקו בקורונה במהלך המשחקים, מספר קטן יחסית בעקבות ההקפדה המחמירה על ההנחיות בכפר האולימפי. הבכיר שבהם היה סם קנדריקס האמריקאי, אלוף העולם בקפיצה במוט, שהחמיץ בשל כך את התחרות. לאחר שנושאי דגלי המדינות השונות נכנסו בזה אחר זה, נערך באצטדיון מיצג אורות מרהיב לכבוד טקס הנעילה, והופיעו מוזיקאים ואמנים מקומיים.
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם נושאת את דגל ישראל
לינוי אשרם נושאת את דגל ישראל
לינוי אשרם נושאת את דגל ישראל
(צילום: אורן אהרוני)
לקריאה נוספת
השבוע נפתחת שנת הלימודים במגזר החרדי. כ-300 אלף תלמידים פותחים את "זמן אלול" בתלמודי התורה, בכוללים ובישיבות.
היום הורגשה הקלה בעומסי החום, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מחר וביום שלישי מזג האוויר יהיה דומה. מיום רביעי שוב יתחמם והטמפרטורות יהיו גבוהות מהממוצע בעונה. עומסי חום כבדים צפויים לפחות עד יום ראשון הבא.
המשחקים האולימפיים הסתיימו היום בטוקיו עם שיאים עולמיים, שיאים אולימפיים וגם עם לא מעט דרמות.
אבל אלו לא השיאים היחידים שנשברו בימים האחרונים על אדמת יפן. יפן סובלת בשבועות האחרונים מהגל הקשה ביותר של הקורונה ובכל אחד מהימים האחרונים אובחנו במדינה למעלה מ-15 אלף מאומתים לנגיף. היום נשבר שוב שיא המאומתים והוא עומד על 15,753.
בשמונת הימים האחרונים אובחנו ביפן כ-103,300 מאומתים, לעומת כ-54 אלף בכל חודש יוני וכ-113 אלף בכל יולי.
למעשה, מספר המאומתים ביפן מאז פרוץ המגפה חצה אתמול את גבול המיליון. מדובר במדינה ה-32 בעולם שבה מאובחנים יותר ממיליון תושבים כחיוביים לנגיף מאז דצמבר 2020. שתי המדינות שנמצאות אחרי יפן ברשימה הן פורטוגל וישראל.
לינוי אשרם. וכמה זה לא מפתיע. אשרם בת ה-22, זכתה אתמול בתחרות הקרב-רב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדה בטוקיו. אשרם השיגה ציון כולל של 107.800 נקודות בארבעת המכשירים (חישוק, כדור, אלות וסרט). הזכייה של אשרם מעסיקה את הרוסים שהיו פייבוריטים כבר יומיים, כשמדליסטית הכסף מלונדון דריה דמיטרייבה זעמה: "מתעמלת שהפילה מכשיר מעולם לא זכתה בזהב". המאמנת של האחיות אברינה אירינה וינר: "עם שיפוט כזה התעמלות אמנותית בדרך החוצה מהאולימפיאדה".
הוריה של לינוי אשרם בריאיון מיוחד
(צילום: נדב אבס, סטס קופולו)
.
ישראל במסלול הבטוח למשבר אופיואידים: התמכרות מסוכנת למשככי כאבים. כתב הבריאות אדיר ינקו חושף את הנתונים שצריכים להדאיג אותנו, ואת שורשי התופעה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
עם פרווה ושפם: התגלו גורי אריות שחיו לפני עשרות אלפי שנים.
מבזק חדשות טובות 080821
(צילום: סטס קופולו)
מסי מירר בבכי: "לא דמיינתי שאפרד כך מברצלונה, עכשיו אתחיל הכל מאפס".
3 צפייה בגלריה
לאו מסי בוכה במבית העיתונאים
לאו מסי בוכה במבית העיתונאים
לאו מסי
(צילום: AP)
ועותרים לבג"ץ: העישון במרפסות הבתים פוגע בבריאותם של מיליונים.