ליל הפרעות בגבעת הקפיטול. אמש, דקות אחרי שסגן הנשיא מייק פנס הודיע כי לא יפסול קולות אלקטורים על דעת עצמו כפי שדרש טראמפ ובכך סלל את הדרך לכהונת ביידן, פרצו תומכי הנשיא מחסומים בקפיטול, התעמתו עם שוטרים והשתלטו על אולם הסנאט במראה שלא היה כמותו. מי ששלהב את ההמונים הוא לא אחר מאשר טראמפ, שכלל לא הגיב בזמן הפריצה - ורק בהמשך צייץ וקרא לתומכיו להירגע. מעל שעתיים אחרי כן, פרסם הודעה מוקלטת ובה קרא לתומכיו "לכו הביתה". טוויטר, אגב, חסמו את חשבונו של הנשיא ל-12 שעות לאחר שחזר על טענותיו חסרות הבסיס לזיופים. פייסבוק חסמו את חשבונו עד להודעה חדשה. "הסכנות שכרוכות בהמשך השימוש של הנשיא בשירות שלנו בתקופה הזאת פשוט גדולות מדי", אמר מארק צוקרברג.
העימותים בקפיטול
(צילום: רויטרס)
המפגינים הצליחו להסתער על הבניין בזכות העובדה שהגיעו מצוידים מראש. בסרטונים נראים מפגינים נלחמים עם שוטרי הקפיטול כאשר המשטרה ירתה גז פלפל כדי לבלום אותם. אבל כמה מפגינים הביאו גז פלפל משלהם וריססו את השוטרים בחזרה. רבים נראו גם עם מסכות אב"כ וקסדות מגן. בתיעוד אחר נראים מפגינים מסתערים על הבניין ומנפצים חלונות, חלקם לבושים בבגדים הדומים למדי צבא. בסרטון נוסף נראה מפגין מנפץ חלון בעזרת חפץ שנראה כמו מגן משטרתי. ההמון שארב בחוץ הסתער פנימה והצליח להדוף את השומרים בתוך הבניין. אחרים התפזרו בחזית הבניין וחלק טיפסו על פיגומים וחבטו בחלונות. כשהצליחו לנפץ אותם, נכנסו פנימה.

הבוקר דווח כי כמה שרים דנו באפשרות להפעיל את התיקון לחוקה שמתיר להם להעביר את סמכויות הנשיא למייק פנס. טראמפ יסיים את תפקידו בעוד שבועיים, ב-20 בינואר, אבל בעקבות המהומות יש הרוצים לסלקו עוד לפני כן באחת משתי הדרכים האפשריות: הגשת כתב אישום נגדו בהליך הדחה בבית הנבחרים, ולאחר מכן הרשעתו של הנשיא ברוב של שני שלישים בסנאט – הליך שכבר התנהל נגד טראמפ בפרשת "אוקראינה גייט" אך הסתיים בזיכויו. השנייה היא הפעלת התיקון ה-25 לחוקת ארה"ב, שנועד להסדיר את העברת השלטון מהנשיא לסגנו במקרה שבו נבצר מהנשיא להמשיך למלא את התפקיד.
(צילום: שחר גולדשטיין)


בחצות מתחיל הסגר השלישי. הסגר המלא ייכנס בחצות ויימשך לשבועיים לפחות. ההגבלות כוללות את סגירת מערכת החינוך למעט חינוך מיוחד ופנימיות סגורות. לאחר שלא היה ברור מה יקרה במוסדות הלימוד החרדיים, הרב קנייבסקי העביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החיידרים ייסגרו לכמה ימים עקב התחלואה הקשה. עם זאת, הרב לא הביע נכונות לסגירה מלאה לאורך כל ימי הסגר.
עוד ייסגרו המסחר והעסקים, מקומות עבודה ייסגרו למעט מקומות עבודה חיוניים, בתי כנסת ייסגרו ותפילה תותר בשטח פתוח בלבד. תיאסר שהייה בבית של מישהו אחר, ספורט למעט ספורט יחידני ללא הגבלת מרחק, מספרות וסלוני יופי, מלונות וצימרים.
גני חיות, שמורות טבע ומוזיאונים ייסגרו. הרפואה המשלימה הוחרגה מהאיסורים. טיסות לחול ייאסרו אך מי שרכש כרטיס לפני הסגר יוכל לטוס. יציאה מהארץ לאחר כניסת הסגר תתאפשר רק לאחר אישור מוועדת חריגים של משרד הבריאות. גם הכניסה לארץ מ"מדינות מסוכנות" תתאפשר לאחר בידוד של עשרה ימים במלונית.
(צילום: שחר גולדשטיין)
סופרמרקטים, בתי מרקחת ומאפיות, יישארו פתוחים. המסעדות ובתי האוכל יפעלו במתכונת משלוחים. יציאה מהבית תתאפשר עד מרחק של קילומטר, התקהלויות יתאפשרו עד חמישה אנשים במקום סגור ועד עשרה אנשים במקום פתוח. גם ספורט יחידני אפשרי ללא הגבלת מרחק רגלי. קבוצות ליגת העל יוכלו להתאמן.
התחבורה הציבורית תופעל במתכונת של 50 אחוז תפוסה, מקומות עבודה חיוניים יישארו פתוחים, וכן אנשי מקצוע כגון אינסטלטורים, חשמלאים וכדומה יוכלו להמשיך לעבוד כרגיל. הפגנות יתאפשרו תוך הקפדה על שמירת מרחק ועטיית מסכה, בתי המשפט יפעלו ותתאפשר קבלת טיפול רפואי או סוציאלי והעברת קטינים בין הורים פרודים. אירועי חתונות, בריתות, בר מצווה, בת מצווה יתאפשרו בנוכחות המשפחה הגרעינית.

4 צפייה בגלריה
פריסת מחסומים- סגר שלישי
פריסת מחסומים- סגר שלישי
פריסת מחסומים- סגר שלישי
לקריאה נוספת

בסוף השבוע מזג האוויר אביבי ויבש וכך גם בתחילת השבוע הבא ולא צפוי גשם - לפחות עד אמצע השבוע.
פרויקט מיוחד: כל הסיפורים הפיקנטיים, הזיכרונות, התמונות והרגעים הבלתי נשכחים ממסע הקסם של הפועל תל אביב בגביע אופ"א ב-2002.
מדוע משרד הבריאות לא קבע מהם יעדי הסגר הקשה שמתחיל היום? מתי הסגר אמור להסתיים? הניסיון מסגרים קודמים מלמד שהיעדים עליהם הצהיר משרד הבריאות לא הושגו, והחלטות הממשלה התקבלו על בסיס שיקולים פוליטיים ולא שיקולים רפואיים. בין הסגרים, התנהגות הממשלה נשארה כפי שהייתה והיה צפוי שנגיע לסגר שלישי, והסגר הרביעי הולך ונרקם. הממשלה חייבת לקבוע כללים ברורים, לרבות, סף כניסה לסגר ומדדים ליציאה מסגר. יעדים אלה חשובים כדי להגדיר את הצעדים הנדרשים. אם היעד הוא להקטין מספר מאומתים חדשים, אזי, הקטנת מספר המגעים בין אנשים באמצעות סגר, זו דרך יעילה. כנ"ל לגבי הורדת מקדם ההדבקה. במקום להחליט על מספר של 1,000 מאומתים חדשים ביום – מספר שרירותי לא מבוסס, הגיוני יותר להחליט שהסגר ייגמר כשמקדם ההדבקה ירד משמעותית מתחת ל-1.
אפשרות אחרת, להחליט שסגר יישאר כל עוד מספר המאושפזים יהיה גבוה. כלומר, על פי אי-ספיקת בתי החולים. אז, כדי למנוע סגר רביעי, צריך לפתוח מחלקות אשפוז חדשות, להוסיף תקני רופאים, אחיות וכל עובדי מערכת הבריאות. מדד אחר שיכול לשמש כיעד, אותו הסגר אמור להשיג, זה מספר החולים הקשים הזקוקים לטיפול נמרץ. במקרה זה, יש להגדיל מספר מיטות טיפול נמרץ ולהוסיף צוותים בהתאם. כל המדדים האלה, קשורים זה בזה, אבל הגדרה ברורה שלהם כיעד מאפשרת היתכנות והתארגנות מכוונת יעדים ובהתאם, מניעת סגר נוסף, על כל השלכותיו הכלכליות והבריאותיות. עלינו לצעוק: תחליטו כבר!
ממוצע המאובחנים בשבעת הימים האחרונים עומד על 6,535 ליום. מדובר בנתון שיא, ששבר את השיא הקודם של שבעה ימים - שנרשם בסוף חודש ספטמבר, אז היו כ-6,300 מאובחנים ליום בממוצע. שלושת הימים האחרונים היו הימים הרצופים שבהם אובחנו הכי הרבה נדבקים. מיום שני ועד רביעי אובחנו בישראל 24,411 מאובחנים חדשים.
בסוף חודש ספטמבר היו שלושה ימים שבהם אובחנו יחד 23,798 נדבקים ולאחר מכן בימים האחרונים של ספטמבר ובתחילת אוקטובר היו שלושה ימים שבהם אובחנו 23,868 נדבקים – אז גם נרשם השיא של 9,078 ישראלים שאובחנו כמאומתים ביום אחד. אם מחפשים סיבה לאופטימיות, כשבועיים לאחר הסגר השני חלה ירדה במספר המאומתים היומיים ובסוף אוקטובר היו שלושה ימים שבהם אובחנו 1,737 נדבקים חדשים. נקווה שעם תום הסגר נגיע שוב למספרים כאלה ואפילו נמוכים יותר, בזכות חיסוני הקורונה.
ערפל. למה? אם השכמתם מוקדם בימים האחרונים, וגם אם לא – ודאי צפיתם בערפל שאופף את הארץ. חוקרת מאוניברסיטת תל אביב הסבירה ל-ynet כי מדובר ב"ערפל קרינה". לדבריה, "קיימים סוגים שונים של ערפל. אחד מהם הוא ערפל קרינה, שאותו ראינו בימים האחרונים". מדובר בענן שנמצא בגובה הקרקע, ובגלל מיקומו הוא מגביל את הראות.

4 צפייה בגלריה
צילום: יאיר שגיא
צילום: יאיר שגיא
צילום: יאיר שגיא
(ערפל כבד ברמת גן)

תקציב הענק, סצנות הסקס וגם הקרדשיאנס: נכנסו אל מאחורי הקלעים של "ברידג'רטון".
4 צפייה בגלריה
ברידג'רטון - מאחורי הקלעים
ברידג'רטון - מאחורי הקלעים
ברידג'רטון - מאחורי הקלעים
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אוהבים אך נפרדים לשתי דירות: אני ואהובי החלטנו לגור בנפרד. ולא מדובר על ליאור שליין ומרב מיכאלי.
והפרידה של קים וקניה שעליה סיפרנו אתמול - עכשיו כבר כל הפרטים נחשפים.
מיה יצחקי, מגיהה בדסק החדשות: האם אהבתך גדולה מספיק? לאחרונה יוצא לי להקשיב לאלבום הראשון של הזמרת - יוצרת ומפיקת התקליטים הבריטית והמדהימה ליאן לה הוואס (Lianne La Havas). זה אלבום שאני נהנית להקשיב לו קודם כל בגלל הקול הענוג שלה שמלא ברגש שמהדהד לתוך הנשמה. (שאגב היא עבדה עליו במשך שנתיים כדי לפתח את השירה שלה לפני שהוציאה את המוזיקה שלה)
ובשילוב עם איכות הסאונד שלטעמי הוא ברמה גבוהה, נוצרת חוויה כאילו היא נמצאת איתך בחדר ושרה לך באוזן. זה אמנם אלבום ישן יחסית אבל הטקסטים שעוסקים בנושא האהבה והמוזיקה הם קלאסיים ומדבקים, ולא סתם כנראה הוא זכה בפרס האלבום הטוב ביותר של השנה של ITUNES לשנת 2012.