עשרות מחסידיו מתפללים ורוקדים: הרב אליעזר ברלנד נכנס לכלא

שלוש וחצי שנים אחרי ששוחרר מהכלא, הרב אליעזר ברלנד חזר למאסר. ברלנד, שעומד בראש קהילת "שובו בנים" שנמצאת בימים אלה במוקד פרשייה חמורה של רצח והיעדרות, נכנס הבוקר לכלא איילון בעקבות הרשעתו בקבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון. שעות לפני כניסתו, קרוב לאלף חסידים מקהילתו הגיעו לתפילת מחאה המונית במקום, והבוקר המתינו לבואו כ-150 חסידים.
על פי הסדר הטיעון שנחתם עמו, הודה ברלנד במעשים שיוחסו לו ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל, ואולם את מרביתם כבר ריצה כאשר שהה תקופה ממושכת במעצר, וכעת נותרו לו עוד חמישה בלבד. בסביבתו מקווים כי אף אלה יקוצרו בגלל התנהגות טובה או בדרכים אחרות. על ברלנד נגזרו גם קנס כספי בגובה של כ-2.5 מיליון שקלים לטובת המדינה, תשלום פיצוי לנפגעי העבירה ומאסר על תנאי למשך שנה. חסידיו של הרב העבריין מתכוונים לקיים בימים הקרובים הפגנות מחוץ לשערי הכלא בטענה שהמערכת "מתעללת באדם מבוגר בן 84", כלשונם, ומבטיחים כי ישתתפו בהם אלפים מתומכיו.
הבוקר: הרב ברלנד חוזר לכלא
(צילום: משי בן עמי, אבי חי)

לקריאה נוספת

המשטרה חוקרת את האיומים על ד"ר אלרעי פרייס

ד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, כתב היום בטוויטר כי ישנם איומים על חיי רעייתו. "משטרת ישראל, כבוד השר עמר בר-לב", כתב. "אני פונה אליכם ישירות. יש איומים קונקרטיים על חיי אשתי. אתם יודעים את זה, יש הודעות ברשתות, יש מספרי טלפון, יש שיחות איום מפורשות. החומר אצלכם. זה הזמן לפעול, עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".
המשטרה החלה לחקור את הנושא, ניידות מסיירות סביב ביתה של אלרעי פרייס ועם חזרתה מחו"ל החוקרים יגבו ממנה עדות. ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב בתגובה: "מלחמת הפייק של מתנגדי החיסונים נגד ד"ר אלרעי פרייס ואחרים צריכה להיפסק. החיסונים הם כיפת הברזל שלנו מול הקורונה. הם מצילים חיים ומאפשרים לנו לשמור על ישראל פתוחה ומתפקדת. התעלמו מהפייק, לכו להתחסן".
אתמול יצאו במשרד הבריאות נגד ההסתה והודיעו כי תלונה תוגש למשטרה. "ההסתה האלימה שמשתוללת בימים האחרונים ברשתות החברתיות נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס, עובדת ציבור מסורה, חייבת להיפסק ומיד! אין שום מקום לקללות, איומים והסתה", נכתב בחשבון הטוויטר של משרד הבריאות. "זה מסוכן. משרד הבריאות רואה את הדברים בחומרה רבה. תלונה מוגשת למשטרה".
2 צפייה בגלריה
משרד הבריאות מפרסם ציוץ נגד ההסתה והאלימות המופנים כלפי שרון אלרעי פרייס ברשתות החברתיות
משרד הבריאות מפרסם ציוץ נגד ההסתה והאלימות המופנים כלפי שרון אלרעי פרייס ברשתות החברתיות
משרד הבריאות מפרסם ציוץ נגד ההסתה והאלימות המופנים כלפי שרון אלרעי פרייס ברשתות החברתיות
(מתוך עמוד הטוויטר של משרד הבריאות)

לקריאה נוספת

ועדת הכספים סיימה את דיוני התקציב לקראת ההצבעה בכנסת בשבוע הבא

ועדת הכספים אישרה הלילה את חוקי התקציב לשנים 2022-2021 לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ברגע האחרון: הוסכם על תוספת של 91 מיליון שקל לאופוזיציה בהסכמים הקואליציוניים.
לאחר שאישרה אמש את החלק המספרי של התקציב, הוועדה אישרה הלילה גם את החלק המילולי ובכך סיימה את דיוני התקציב וחוק ההסדרים לקראת ההצבעות בכנסת בשבוע הבא.
אנשי משרד האוצר הציגו את ההסכמות השונות שהושגו עם האופוזיציה, כאשר הכספים יועברו במסגרת העברות תקציביות, לאחר שיעברו בחינה משפטית בהתאם לנוהל היועץ המשפטי לממשלה. בסך הכל הוקצבו במסגרת הסיכום בשנת 2021 50 מיליון שקל ובשנת 2022 - 41 מיליון שקל. לצד אלה, סוכם על הפחתת דמי ביטוח לאומי לסטודנטים ישראלים במוסדות מוכרים בחו"ל, בהוראת שעה לשנתיים.
בין התוספות שאושרו לאופוזיציה: 5 מיליון שקל לשיפוצי בתי חולים בפריפריה; 13 מיליון שקל למנהל חינוך התיישבותי; 30 מיליון שקל לחינוך התורני; 8.5 מיליון שקל לפעולות מנהלת זהות יהודית.
ובזירת המט"ח, לאחר שירד השבוע לראשונה מזה 9 חודשים לרף נמוך מ-3.20 שקלים, הדולר ממשיך לרדת ושערו היציג נקבע על 3.185, אחרי שנסחר סביב 3.17. גם האירו בשפל היסטורי, ושערו היציג נקבע על 3.694 שקלים. נכון לעכשיו בנק ישראל לא מנסה למנוע את הירידות. ברקע: דו"ח המבקר על תוכנית רכישות המט"ח.
מחר בשעות הצהריים יתקיים מפגש גיבוש של חברי הקואליציה כשברקע העימותים הרבים.
בלילה שבין שבת לראשון בשעה 02:00 תחזור ישראל שעה אחת אחורה - וכולנו נרחיב עוד שעת שינה ונעבור לשעון חורף.
במהלך הימים הקרובים יהיה נעים במהלך היום ואפילו מעט חם באזור הנגב, הערבה והבקעה. הטמפרטורה תגיע לכ-26 מעלות בירושלים ובתל אביב ולסביבות ה-30 מעלות באילת.
ישראל היא אחת המדינות שמבצעות הכי הרבה בדיקות קורונה בעולם. רק מתחילת החודש בוצעו אצלנו למעלה מ-2.5 מיליון בדיקות, כלומר ממוצע של כמעט 100 אלף בדיקות מדי יום.
לפי אתר worldometers, המרכז נתונים על הקורונה, בישראל בוצעו מאז פרוץ המגפה כמעט 29,200,000 בדיקות ולמעשה כל ישראל נדבק יותר משלוש פעמים בממוצע. כמובן שיש כאלו שלא נבדקו כלל ומנגד יש מי שנבדק עשרות פעמים. ישראל מדורגת במקום ה-23 בעולם במספר הבדיקות הכולל והיא מקדימה מדינות שבהן עשרות מיליוני תושבים.
בדירוג של בדיקות למיליון תושבים ישראל מדורגת במקום ה-19 בעולם, כשאת הרשימה מובילה דנמרק – שם כל תושב עבר בממוצע כמעט 15 בדיקות. לאחר מכן נמצאות בין היתר ברשימה גיברלטר, אוסטריה, איי פארו, ברמודה, איחוד האמירויות, קפריסין, בריטניה, בחריין, צ'כיה, סינגפור ואיסלנד.
ריאל מדריד. ריאל מדריד הרשימה אחרי פגרת הנבחרות, עם חמישייה על שחטאר דונייצק וניצחון מתוק בקלאסיקו על ברצלונה. אבל אתמול היא פגשה את אוסאסונה בברנבאו, אך סיימה איתה רק ב-0:0.
הכינוס שכל העולם מדבר עליו: מה שצריך לדעת על ועידת האקלים. מה צפוי לקרות בגלזגו, ולמה הפעם זה שונה? האם בנט באמת מבין את גודל הסכנה, ואיך הוא יכול להפוך את ישראל למובילה במאבק בזיהום הקטלני? נדב איל ופרופ' יואב יאיר מסבירים. הכותרת, הפודקאסט היומי.

"הבולענים - הנקמה של הטבע": תמונות מרהיבות של ים המלח, ים הולך ונעלם.
2 צפייה בגלריה
בולען בחניה במצפה שלם
בולען בחניה במצפה שלם
בולען בחניה במצפה שלם
(צילום: AFP)
ההרכב החדש של שלומי ברכה, ערן צור ודני מקוב שמחזיר את הרוק לאופנה: "למלא את קיסריה? היינו שמחים לרוקן אותה".
ריאיון עם להקת טריפולי באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי וחגי דקל)
והמכתב של הכדורגלנית בת ה-8: "הפריע לי שאני מוגדרת שחקן ולא שחקנית".