גיוס כללי במערך הכיבוי, 3 בתים עלו באש, תושבים פונו

תוך כדי שכוחות הכיבוי פועלים לבלימת השריפה שבוערת מאתמול בהרי ירושלים - האש התחילה להתפשט במהירות בתוך גבעת יערים, שם עלו שלושה בתים באש, ומתקרבת לקיבוץ צובה, אבן ספיר, מבשרת ציון והסטף. כוחות הכיבוי הורו לפנות את צובה באופן מיידי, ועשרה מטוסי כיבוי פועלים בגזרת הקיבוץ.
במערך הכבאות הודיעו על גיוס כללי של כל כוחות הכיבוי בניסיון לבלום את התפשטות האש לירושלים, והנציב דדי שמחי פנה לגורמים מדיניים בבקשה לסיוע בינלאומי ורה"מ בנט ביקש לבחון זאת. המשטרה החלה להיערך לפינוי של בית החולים הדסה עין כרם, אך לא ניתנה הוראה שכזאת בינתיים.
כמו אתמול, גם היום ניתן לראות את השריפה המתפשטת מרחוק - והעשן הכבד נראה היטב מירושלים. במערך הכיבוי עדכנו כי הכוחות האוויריים שמסייעים לכבאים פעלו תחילה לבלימת האש לפני אבן ספיר, עמינדב ואורה, אך הופנו לשואבה כדי למנוע מהשריפה להגיע לבתים ולכביש. גם פקחי רשות הטבע והגנים הצטרפו למאמצים. כל המטיילים בשמורת הסטף, שנמצאת כ-300 מטרים מקו האש - פונו גם הם. מסוק יסעור של חיל האוויר הוקפץ שוב לשריפות בירושלים לאפשרות של פינוי מוסק. אתמול חיל האוויר הקפיץ את יחידת 669 - אך היא לא הופעלה בסופו של דבר.

2 צפייה בגלריה
עשן שריפה ליד מושב שורש הרי ירושלים
עשן שריפה ליד מושב שורש הרי ירושלים
שריפה ליד מושב שורש הרי ירושלים
(צילום: AFP)

צילומי רחפן מהשריפות המשתוללות בהרי ירושלים
(צילום: Droneimagebank)


מומחה אקלים: המודלים מראים שריפות רבות עד סוף השנה
(צילום: שחר גולדשטיין)

לקריאה נוספת

כאוס בנמל התעופה המרכזי של אפגניסטן, ביקורת על ביידן בארה"ב בגלל המצב

כאוס בנמל התעופה המרכזי של אפגניסטן: אחרי שמאות מתנגדי טליבאן פרצו בלילה למסלולי ההמראה בתקווה לעלות למטוס ולברוח לחו"ל, בצהריים תועדו עשרות מהם חוסמים את דרכו של מטוס אמריקני ונתלים עליו. תושבים דיווחו כי ראו אנשים נופלים מהשחקים אל מותם. בשל הכאוס: החילוץ הושעה, אי אפשר להמריא. הטליבאן מחכה מחוץ לנמל ומבטיח: "מי שירצה יחזור הביתה בשלום".
לפני הצהריים הודיעה ארה"ב כי השלימה את פינוי השגרירות שלה בקאבול. 1,400 עובדים פעלו בשגרירות הזו, וביממה האחרונה פונו ממנה במסוקים גם האחרונים שבהם. הטליבאן, שהבטיח ביממה האחרונה שוב ושוב שלא לפגוע באיש, שלח את לוחמיו אל פאתי נמל התעופה, אך הם חונים בחוץ ואינם מתערבים בפעילותו. הבוקר מסר הארגון כי יתיר לכל אדם לחזור בשלום מנמל התעופה לביתו אם יחליט להישאר באפגניסטן. הוא מסר כי הוא שולט כעת כמעט בכל עמדות הבידוק בקאבול וכן ב-90% מבנייני הממשל. לדבריו, לוחמיו קיבלו הוראה שלא לגרום להם שום נזק.
ואילו בארה"ב גוברת בשעות האחרונות הביקורת על הנשיא ג'ו ביידן, בעקבות הקריסה המהירה והמוחלטת של כוחות הביטחון האפגניים וכיבוש אפגניסטן על-ידי הטליבאן. אמנם הנשיא הקודם דונלד טראמפ הוא שחתם עם הטליבאן על הסכם שלום והחליט להסיג את הכוחות האמריקניים מהמדינה, ואמנם ביידן עוד נקט משנה זהירות כשעיכב את הנסיגה בשלושה חודשים כדי להפחית את הסיכוי לאובדן שליטה, אבל העובדה שהנשיא הדמוקרטי החליט לדבוק בנסיגה גם בשבועות האחרונים, כשמסע הכיבושים של הארגון האיסלאמיסטי הלך וצבר תאוצה – מעוררת כעת זעם בקרב מבקריו. ייתכן שהנשיא ינאם בנושא עוד היום.


אפגנים חסמו את המסלול, המטוס נסע – והם נתלו עליו


לקריאה נוספת

יירוט בשמי שדרות: שיגור ראשון מעזה מאז סיום "שומר החומות"

אזעקה נשמעה בצהריים בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. בצה"ל מסרו כי זוהה שיגור אחד של רקטה, וכי היא יורטה על ידי כיפת ברזל. מדובר בשיגור הראשון מעזה לישראל מאז סיום מבצע "שומר החומות".
האזעקה הגיעה שעות אחדות אחרי ההיתקלות בג'נין שבה חיסל כוח מסתערבים כמה מחבלים שפתחו לעברו באש בתום פעילות למעצר חשוד בגדה המערבית. בעקבות חיסול המחבלים, ארבעה במספר, איימו במרומז בג'יהאד האיסלאמי בתגובה והכריזו כי דמם של המחבלים שנהרגו "לא נשפך לשווא". במקביל, לשכתו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן פרסמה הודעת גינוי והזהירה כי האירוע יוביל ל"פיצוץ המצב".
שיגור רקטה מעזה שיורטה על ידי כיפת ברזל
(צילום: מירו אוחנה)
לקריאה נוספת


מחר תתקיים מחאת החקלאים "נלחמים על החיים" בצפון הארץ.
מחר הטמפרטורות יירדו מעט ותורגש הקלה בחום, בעיקר בהרים ובאזורים הפנימיים. הים יעלה ויהיה מסוכן לרחצה, טמפרטורת המים תהיה 31 מעלות. מיום חמישי, ובעיקר מסוף השבוע, הטמפרטורות יעלו שוב ועומס החום יהיה כבד ברוב אזורי הארץ
בארבעה יישובים יותר מ-1% מהתושבים מוגדרים כעת כחולי קורונה פעילים, כמובן שרובם המכריע במצב קל וקל מאוד.
בכפר חב"ד יותר מ-3% מהתושבים מוגדרים, כך על פי דף הנתונים של משרד הבריאות, כחולים פעילים. בסך הכול יש ביישוב 281 מאומתים לקורונה שאובחנו בימים האחרונים וטרם החלימו.
בקריית מלאכי 1.4% מהתושבים מוגדרים כחולים פעילים. שיעור הבדיקות בעיר גבוה מהממוצע הארצי והוא עומד על 14%. בסך הכול יש בקריית מלאכי 421 חולי קורונה פעילים.
שני היישובים הנוספים, שבהם קצת מעט מ-1% מהתושבים מוגדרים כחולים פעילים, הם ניצן שבמועצה האזורית אשקלון וקריית עקרון. גם ביישובים האלה שיעור הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון גבוה מ-10%.
פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא: סגר זה פתרון גרוע; מוקדם להרחיב את מבצע החיסונים
(צילום: שחר גולדשטיין)

הפועל תל אביב, שהשיגה אמש את הכרטיס האחרון לחצי גמר גביע הטוטו בכדורגל, וסיימה בראש בית ב' בזכות ניצחון 1:2 בבלומפילד על הפועל ירושלים. בית"ר ירושלים נותרה במקום האחרון, לאחד הפסד ביתי למכבי נתניה. למרות הניצחון, בהפועל תל אביב ביקרו את השופטת ספיר ברמן על התנהלות במשחק. גם גורמים באיגוד הודו כי השופטת טעתה כשלא שרקה לפנדל, והציגה יכולת פושרת למדי.
לאכול טוב בראש השנה בלי לבשל: איפה קונים אוכל מוכן לחג?
ראי, ראי שעל הקיר: כך דמויות דיסני התמלאו בבוטוקס.
והדוגמן עם הפנים המקועקעות: טדי קורסיקה הוא הפתעת עולם האופנה.