לפני שמתחילים עם הבשורות המבטיחות של היום, אי אפשר שלא לכעוס על עוד רצח של אישה שאירע היום בישראל. רביע כנאענה (40) חשוד כי רצח את אשתו ופאא (37) בכניסה לעראבה שבגליל והותיר חמישה ילדים יתומים מאם. שמו ותמונתו פורסמו בצהריים על ידי המשטרה, שעורכת סריקות נרחבות לאיתורו ולמעצרו.

1 צפייה בגלריה
רביע כנאענה
רביע כנאענה
רביע כנאענה
( צילום: דוברות המשטרה)
1.פייזר, מאחורייך (או לפנייך). אחרי השמחה הגדולה על נסיונה המוצלח של חברת פייזר בחיסון נגד קורונה, והחתמתה המהירה על חוזה אספקת חיסונים לישראל (תחילה אמרו שיגיעו בינואר ואז התברר שהדבר רחוק מהמציאות), חברת מודרנה הודיעה היום כי ממצאי שלב 3 של החיסון לקורונה שלה, הראו יעילות של 94.5% אחוזים במניעת הדבקה בנגיף - לעומת 90% של פייזר.
מדובר בתוצאות דרמטיות כשיש מי שסבור כי הן יביאו לאישור החיסון. ישראל חתמה עם מודרנה על הסכם ניפוק מיליוני חיסונים תמורת 66 מיליון דולר וייתכן שהחיסונים יגיעו לארץ לקראת אפריל. החיסון של מודרנה, אגב, יינתן בשתי מנות - בהפרש של 3 שבועות זו מזו. מניית החברה הגיבה בזינוקים חדים בבורסה להצלחת הניסוי.

(צילום: אורי דוידוביץ)

2. חוזרים ללמוד בבית הספר - אבל רק בשבוע הבא ורק חלק מהתלמידים. קבינט הקורונה מכונס, אחרי שלא הצליח להגיע להסכמות אמש, אבל האם יש טעם בהתכנסות? ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר סיכם קודם לכן עם שר הביטחון בני גנץ על החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לכיתות ביישובים ירוקים וצהובים.
תלמידי ה'-ו' יחזרו לכיתות ביום שלישי הבא (24 בנובמבר), ותלמידי י"א-י"ב יחזרו ביום שלישי בשבוע שלאחר מכן (1 בדצמבר). עוד סיכמו על פתיחת מתחמי הקניות הפתוחים ובהם "ביג" ביישובים ירוקים. ביישובים כתומים יוטל סגר לילי, וביישובים האדומים יורחבו הקריטריונים להטלת סגר כללי. ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו בנוסף כי נציגי הקניונים יגבשו פיילוט להפעלת קניון אחד בצורה מצומצמת. בכפוף להצלחתו, יוחלט על מועד פתיחת הקניונים בהמשך. מסתמן כי הצעתו של ראש הממשלה נתניהו לסגירת החנויות בשעה 19:00 לא תעלה להצבעה בקבינט הערב.
לקריאה נוספת
3. אסטרונאוט כחול לבן לחלל. איתן סטיבה, בן 62, טייס קרב בעברו, ייקח חלק במשימה לאומית, היסטורית ומדעית בסוף שנת 2021 בתחנת החלל הבינלאומית. סטיבה יהיה לאחד מחלוצי תעשיית החלל הפרטית בעולם. הוא יהיה האסטרונאוט הישראלי השני שטס לחלל - 18 שנים אחרי הטרגדיה הגדולה בנפילתו של אילן רמון ז"ל.
סטיבה הוא אלוף משנה במילואים, שימש כטייס קרב בחיל האוויר במשך 43 שנים והשתתף בעשרות מבצעים. במהלך מלחמת לבנון הראשונה הוא הפיל חמישה כלי טיס והפך ל"אלוף הפלות". בנוסף הוא לקח את נתניהו לביקור הסודי בנסיכות עומאן ב-2018. הוא עוסק ב-35 השנים האחרונות בפיתוח יזמות עסקית ומימון פרויקטים במדינות מתפתחות וגרף מאות מיליונים בעסקי נשק ונפט, בעיקר באנגולה.
לקריאה נוספת

פתיחת המלונות והחלת ה"איים הירוקים" באילת ובים המלח.
מה טוב יותר לפוליטיקאי: לפזר אשליות או להיצמד לתחזית מציאותית? ראש הממשלה החליט לצאת עם הבטחה ולהסתכן באכזבה, הבלתי נמנעת, בעוד חודשיים. הרי ברור לכל מי שעוקב אחרי פיתוח חיסון נגד הנגיף שגרם למגפה, שלא תהיה אפשרות למיליוני ישראלים להתחסן בחיסון מוכח ובטוח במחצית הראשונה של השנה הבאה.
מדוע ראש הממשלה לא למד מניסיונו המר של דונלד טראמפ בנושא? טראמפ גרם לכך שנושא הקורונה הפך להיות לנושא הבחירות ולעוד נושא שמפלג את העם האמריקאי. בחודשים האחרונים ניתן היה לזהות בעין בלתי מזוינת, ברחוב ובכל מקום, מי תומך בטראמפ ומי תומך בביידן. הראשונים לא עטו מסכות. למרות שידוע היטב שבחיינו הכל אישי והכל פוליטי, חדירה גסה של הפוליטיקה לעולם הרפואה ובמקרה זה, בטיפול במגפה הנוכחית, היא אמנם לא נחלת ארה"ב בלבד, אך היא בהכרח גורמת נזק. ארה"ב, למרות הרפואה המתקדמת שלה, מגיעה לשיאי הידבקות ולמספר מתים עם נגיף שמתקרב למספר המתים האמריקאים במלחמת העולם השנייה.
תוצאות סופיות של ניסוי החיסון שמבצעת חברת פייזר מתוכננות להתפרסם ביוני 2021. הודעת החברה על 90% יעילות מבוססת על נתוני ההידבקות של 94 מתנדבים בלבד. התוצאות טרם נבדקו על ידי גורם בלתי תלוי. בשלב הבא תצטרך החברה לבקש אישור ה- FDA לשימוש בחיסון בתנאים של מצב חרום (EUA) ולסכם תוצאות ראשונות. עוד רבה הדרך.

יותר מ-324 אלף ישראלים נדבקו מקורונה מאז חודש פברואר. יותר מ-2,730 חולים נפטרו. משרד הבריאות מפרסם את הגילאים של הנדבקים. מאז פרוץ המגפה 10.7% מהנדבקים היו בני פחות מ-9, 21.1% בני 10 עד 19, 20% בני 20 עד 29, 13.9% בני 30 עד 39 ו-12.6% בני 40 עד 49. כלומר, 78.3% מהנדבקים הם בני פחות מ-49. לעומת זאת, מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1.9% מהנפטרים הם בני פחות מ-49.

עוד עולה מהנתונים כי 16.3% מהנדבקים הם בני 50 עד 69. שיעור הנפטרים בגילאים אלה עומד על 18% מסך כל הנפטרים. 3.3% מהחולים ו-24.5% מהנפטרים הם בני 70 עד 79. עוד מתברר כי 1.6% מהחולים ו-34.3% מהנפטרים הם בני 80 עד 89. בנוסף 0.6% מהחולים ו-21.2% מהנפטרים הם בני יותר מ-90. כלומר, למעלה מ-80% מסך כל הנפטרים מקורונה בישראל הם בני למעלה מ-70, בעוד ששיעור הנדבקים בקרב גילאים אלה מסך כל הנדבקים עומד על 5.3%.

העונה הרביעית של "הכתר" החלה והיא מגיעה לשיאים חדשים עם הצטרפותן של הנסיכה דיאנה ומרגרט תאצ'ר לעלילה. המבקר שלנו מעריץ.
לזה לא חיכיתם בבית "האח הגדול". שולה זקן, שריצתה עונש מאסר לאחר שהורשעה בשוחד ובהלבנת הון, הגיעה להסכמות מול ההפקה וצפויה להשתתף בעונה החדשה של התוכנית שתתחיל בחודש הבא.
אז באיזה מקום דני אבדיה ייבחר בדראפט? המומחים ניתחו את כל היתרונות והחסרונות של הצעיר המבטיח.
אוהבים את "האנטומיה של גריי"? זה בשבילכם. מי העדיף להרוג את דמותו כי טען שמתייחסים אליו כאל "גוש בשר", מי פוטר בגלל הומופוביה ומי פתחה חזית מול שונדה ריימס? הסיבות האמיתיות מאחורי עזיבת כוכבי "האנטומיה של גריי".
פורסם לראשונה: 20:38, 16.11.20