שליט האמירויות נועד במשך שעתיים עם הנשיא הרצוג: "מקווה שהשלום במזה"ת יתפשט"
פגסוס טרויאני: למי מותר להחזיק את הנשק העוצמתי בעולם?
הממשלה נפרדה מהיועץ המשפטי מנדלבליט: "תודה שהגנת בגופך על שלטון החוק"
סופת השלגים שהגיעה לארה"ב הפכה ל"פצצת ציקלון"
ואצלנו: כמויות שיא של שלג בחרמון. "אלפיס נתנה פה עבודה". ומה צפוי בהמשך?
זרימת הנחלים ומפלים עוצרי נשימה - נפרדים מ"אלפיס"
(צילום: נויל האריס)

וגם: רפאל נדאל עשה היסטוריה בטניס וזכה בתואר הגראנד סלאם ה-21, לאחר שניצח אחרי קרב מרתק שנמשך 5.5 שעות את דניל מדבדב בגמר אליפות אוסטרליה.
1 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(צילום: AFP)

מקדם ההדבקה מתחת ל-1, "התו הירוק" עוד נשאר (לזמן קצר)

רבבות עדיין מאומתים מדי יום לקורונה, אך מקדם ההדבקה ירד ל-0.95, דבר המעיד כעת על דעיכה קלה בהתפשטות האומיקרון. מספר החולים קשה עומד על 1,086, חלקם מאושפזים מסיבות אחרות.
אתמול, כך על פי משרד הבריאות, אובחנו 20,755 תלמידים כחיוביים לנגיף. בשלב זה יש 169,019 תלמידים שאינם יכולים להגיע לבתי הספר ולגנים מפני שהם חיוביים לקורונה. מדובר בירידה לעומת יום שישי, אז היו כ-192 אלף תלמידים מאומתים לנגיף.
בינתיים "התו הירוק" נשאר בימים הקרובים. הממשלה האריכה בצהריים את תוקפם של התו הירוק והסגול בשבוע נוסף. שלושה מהשרים - עיסאווי פריג' (מרצ), גדעון סער ויפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) - התנגדו והיתר תמכו במהלך שהציג שר הבריאות ניצן הורוביץ. השר אבידר נמנע. קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום שלישי לאחר שלושה שבועות ובנט העריך כי שיא הגל עוד לא מאחורינו: "הולך להיות יותר קשה, לפני שיהיה יותר קל".
נפתלי בנט בישיבת הממשלה
(צילום: לע"מ)

בנט הוסיף כי "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בורר את המילים כדי להימנע מאווירת 'סוף קורס' ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן. כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים, עם מספר עדיין גדול של נדבקים. מתווה החינוך החדש שהפעלנו, מכניס 2.5 מיליון תלמידים לתוך רדאר בדיקות פעמיים בשבוע. גם הבוקר, אשתי ואני עשינו את הבדיקות לילדים. כך אנחנו מגלים מאומתים ונשמרים מהדבקה. ההורים צריכים לגלות אחריות, להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך ולשלוח לבית הספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, אם כולנו ננהג באחריות - אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה".
מי שנמצא יחד עם דעת המיעוט בממשלה הם שלושה מנהלי מחלקות קורונה ברחבי הארץ שקראו לבטל את התו הירוק, העריכו שמדיניות הממשלה שלא להטיל סגרים ולחיות לצד המגפה הייתה בסך הכול נכונה, אך הבהירו כי המצב אכן מורכב. "אף פעם לא קרסנו בשנתיים האלה. הקריסה הייתה פסיכולוגית יותר מאשר פיזית, תמיד אנחנו במשימה. האם קרסנו מבחינת אי ספיקה של חולים? לא. לא זכור לי שקרה לנו", ציין פרופ' יעקב ג'ריס, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב, בריאיון לאולפן ynet.

הוריו של אהוביה סנדק: "ליבנו נדקר מחדש"

לאחר סגירת התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף שבסופו נהרג הנער אהוביה סנדק, הוריו של הנער ערכו מסיבת עיתונאים שבה הם התייחסו להחלטה לראשונה. "אנחנו מרגישים שליבנו נדקר מחדש", אמרו ההורים אברהם ואיילת בהצהרה שמסרו בביתם בירושלים.
מסיבת עיתונאים שכינסו בני משפחתו של אהוביה סנדק
(צילום: יואב דודקביץ)

האב אמר: "אנחנו מרגישים שליבנו נדקר ונדקר מחדש. אם בניגוח נהרג גופו של אהוביה, אז כאן נועצים חרב של חוסר אמת בנשמתו. דמי בנינו אהוביה זועקים מהאדמה. לא על דמיו הוא בלבד אלא על דמי הצדק".
אברהם סנדק המשיך: "ציפינו מהיועץ המשפטי שלא רק יסתמך רק על חקירה משותפת של המשטרה ומח"ש, שהם בעצמם החשודים, שלא יקבל את החלטה שלו רק על סמך הנותנים שהם הביאו לו. אלא יהפוך כל אבן. מדוע לא מגיעה לנו זכות כל כך אלמנטרית, שהתיק שלנו יגיע לבית משפט? איך היועץ המשפטי עשה משפט בעצמו מבלי לשמוע את טענות שתי הצדדים? הוא לא שמע את הטענות שלנו ולא של עורכי דין מטעמנו. אנחנו ממשיכים להיאבק למען צדק לאהוביה, למען הצדק של עם ישראל. לא נשקוט עד שדמו של בנינו יידרש, כי נבלה נעשתה בישראל".
עד השעה 10:00 המדינה צפויה להודיע לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על תוצאות ההידברות בנושא שביתת המורים. הצדדים הגיעו להבנות הערב.
בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר בית הדין הוציא צו מניעה נגד החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, להשבית את הלימודים במחאה על ביטול הבידודים במערכת החינוך. בדיון נוסף ניתן זמן לשני הצדדים למצוא פתרון.
התגעגעתם לגשם? מחר בצהריים (יום ב') יתחיל שוב לרדת גשם בצפון ובחוף, שיתפשט בהדרגה לפנים הארץ, ובערב ובלילה הוא יתחזק.
בשלישי וברביעי לא צפוי גשם, ובחמישי בלילה שוב תתחיל מערכת גשם חזקה. בשישי ובשבת יהיה קר וגשום, ירד שלג בחרמון ומדי פעם יהיה סוער עם ברקים, רעמים ומשבי רוח חזקים.
2,794,156 תוצאות חיוביות של בדיקות קורונה התקבלו מאז פרוץ המגפה ועד היום בבוקר, 1,407,121 מהם מתחילת החודש. כלומר יותר מ-50% מהישראלים שקיבלו הודעה שהם חיוביים לקורונה - קיבלו את ההודעה ב-30 הימים האחרונים.
137,204 ישראלים אובחנו כחיוביים לנגיף החודש שלא בפעם הראשונה. לפני גל האומקירון, מספר הישראלים שחלו פעם נוספת בקורונה היה נמוך מאוד ובימים האחרונים עמד שיעור "החולים החוזרים" על כ-10% מכלל המאובחנים.
שחקן הפוטבול האמריקני טום בריידי, שמשחק בקבוצת טמפה ביי באקנירס, הודיע על פרישה ממשחק פעיל אחרי 22 עונות בליגת ה-NFL. כך דיווחה רשת ESPN. מאוחר יותר הכחיש אביו את הדיווח.
בריידי, בן 44, נחשב לאחד מגדולי שחקני הפוטבול בכל הזמנים. מעמדת הקווטרבק הוא הוביל את ניו אינגלנד פטריוטס לשש אליפויות בסופרבול ואת טמפה ביי לאליפות נוספת. בריידי אף זכה חמש פעמים בתואר ה-MVP של משחק הסופרבול.
השיחה לרמטכ"ל, גל ההריסות והפיצוצים, 73 דפיקות בדלת | 25 שנה לאסון המסוקים - פודקאסט הכותרת
הכירו את מתושלח - דג האקווריום המבוגר בעולם. בן כמה הוא?
מבזק חדשות טובות
(צילום: נויל האריס)

שיא ישראלי שובר את תקרת הגיל: תרומת ריאות מבת 86