מתיחות בטחונית בדרום ובירושלים

נכון לשעה זו מתקיים מצעד הדגלים בירושלים, לאחר שנקטע בחודש שעבר באמצע יום ירושלים בעקבות ירי הרקטות מעזה, ואחרי שנדחה בשבוע שעבר על פי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.
כאלפיים שוטרים מאבטחים את האירוע הנפיץ, שבו משתתפים נכון לשעה זו אלפי צועדים. מרחבת משרד החינוך ברחוב הנביאים בירושלים יצאו הצועדים יחד לכיוון שער שכם. למרות ההגעה של הצועדים לשער שכם, הם לא מורשים להיכנס דרכו אל הרובע המוסלמי בעיר העתיקה ולא לצעוד ברחוב הגיא בדרך אל הכותל בסביבות השעה 20:00, תתקיים בכותל תפילה חגיגית. חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע לצעדה ואילו מהצד השני של המפה הפוליטית הגיעו חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה, אוסמה סעדי וסמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת לרחבה בשער שכם.
חמאס מימש את איומיו והחל משעות הבוקר פרצו כעשרים שריפות בעוטף - מרביתן מבלונים שהופרחו מעזה. ועל רקע מצעד הדגלים ואיומי חמאס, גבר בן 43 נחבל בפניו ונפצע באורח בינוני ובתו, בת 10, נפצעה קל, בתאונת דרכים בכביש 55 סמוך לעיירה הפלסטינית עזון שבשומרון ככל הנראה מהשלכת אבנים. בזמן הצעידה, ילדים נסו למרחב מוגן בעקבות פיצוץ חזק בשמי קיבוץ במועצת שער הנגב.

3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בירושלים
כוחות משטרה בירושלים
כוחות משטרה בירושלים
(צילום: AFP)

יקר לחיות פה

מחירי הדירות עלו במרץ-אפריל ב-1% בהשוואה לחודשיים שקדמו להם - בכך השלימו עלייה שנתית של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מרץ 2020-אפריל 2020). עליית מחירים נרשמה בכל המחוזות למעט ירידה קלה בדרום - בחישוב שנתי נרשמו עליות מחירים גורפות בכל המחוזות: מרכז 7.5%, דרום 5.9%, צפון 5.7%, תל אביב 4.5%, חיפה 4.2% וירושלים 3.8%.
מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.5%. עליות בולטות נרשמו בפירות הטריים, שהתייקרו בכ-14% במאי.

יש ממשלה החדשה - ויש כבר האשמה עדתית

שר התרבות חילי טרופר טען בריאיון לאולפן ynet כי "בלי בני גנץ הממשלה לא הייתה קמה". הוא תקף את ההנהגה החרדית: "נגמר המונופול החרדי על היהדות בישראל, שלא מאפשר להתגייר או לקבל תעודת כשרות" ועל סוף עידן נתניהו אמר: "מבין את הכאב, יש לו הרבה זכויות".
לעומתו, מי שלא השלים עם השינוי בשלטון והשתמש בטיעונים שמעמיקים את הקרע והשסע בעם הוא ח"כ דוד אמסלם שאמר אמר היום: "30% מהאשכנזים בישראל מנהלים לנו את המדינה, האליטה נמצאת בכל מקום, מבתי משפט עד האקדמיה. אני לא מתבייש, הילדים שלי לא צריכים לעבוד במפעלים ולא נגזר עלינו לנקות בתים". על הממשלה אמר: "הם הוציאו תמונה של שמונה מוסקטרים, ראיתי שבעה אשכנזים וערבי אחד".
ולאחר חילופי שרים אחרונים, נפגש היום ראש הממשלה נפתלי בנט עם ראש השב"כ נדב ארגמן והאריך את כהונתו בחודש נוסף. כמו כן נפגש עם ראש המוסד החדש דוד (דדי) ברנע. בשעות הערב דווח על מינויים ראשונים בלשכת ראש הממשלה: טל גן צבי מונה לראש הסגל, שמרית מאיר מונתה ליועצת המדינית ומתן סידי מונה לדובר ראש הממשלה. לבקשת בנט, בשלב זה יישארו בתפקידם ראש המל"ל והמזכיר הצבאי לרה"מ.
3 צפייה בגלריה
בנט וארגמן
בנט וארגמן
בנט וארגמן
(צילום: חיים צח, לע"מ )

הממשלה החדשה יצאה לדרך – הפאנל הפוליטי באולפן
(צילום: ירון ברנר)
מחר צפויה פגישה בין ג'ו ביידן לבין ולדימיר פוטין - לראשונה מאז שביידן נכנס לבית הלבן.
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו.
עד סוף השבוע לא צפוי שינוי במזג האוויר, והטמפרטורות יישארו מעט נמוכות לתקופה. הקיץ יתחיל רשמית ב-21 ביוני שהוא היום הארוך בשנה.
219 ישראלים אובחנו מאז תחילת החודש כחיוביים לקורונה ב-15 הימים הראשונים של החודש, לעומת 310 ב-15 הימים האחרונים של חודש מאי.
134 מתוך המאובחנים החודשים הגיעו לארץ מחו"ל. משרד הבריאות אינו מפרסם נתונים על אודות מקור ההדבקה של אלו שנדבקו בארץ, והאם הם קשורים לחולים שהגיעו מחו"ל.
אתמול אובחנו 13 חיוביים לקרונה מתוך 3,191 בני אדם שהגיעו מחו"ל – כלומר שיעור הבדיקות החיוביות לבאים לארץ הוא 0.4%. אתמול אובחנו שלושה מאומתים לקורונה שהגיעו לארץ מבלארוס, שניים שחזרו מאיחוד האמירויות, שניים ששבו מסלובניה, אחד מארצות הברית, אחד מחוף השנהב, אחד מרואנדה, אחד מאתיופיה, אחד מספרד, אחד מרוסיה ואחד ששב לארץ מפנמה וגואטמלה וטס דרך טורקיה.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: אין חובה לעטות מסכות באוטובוסים, אבל נבון לעטות
(צילום: ליהי קרופניק, ירון ברנר)

נפתלי בנט. ראש הממשלה הטרי, בן ה-49, שנולד בחיפה להורים שעלו לישראל מסן פרנסיסקו, שם גם התגורר כמה שנים. בשנת 1999 נישא בנט לגילת, והזוג מתגורר ברעננה ומגדל ארבעה ילדים. הבן הבכור קרוי יוני, על שמו של יוני נתניהו, והצעיר קרוי דוד עמנואל, על שם סא"ל עמנואל מורנו, איתו שירת בנט בסיירת מטכ"ל. במהלך שירותו הצבאי חיבר את המנון יחידת מגלן.
המונה טועם מבקר בפיצה המחתרתית שאתם לא מכירים.
הפיצה המחתרתית של תל אביב
(צילום: עידו ארז, ירון ברנר)
נולדו מזרע שהיה בחלל שש שנים.
צייר לי קדנציה: ביבי מעיניו של הקריקטוריסט גיא מורד.
3 צפייה בגלריה
ברית האחים, 2013
ברית האחים, 2013
ברית האחים, 2013
(איור: גיא מורד)

ואיך לשכנע ילדים לפתוח ספר? מקריאים שני פרקים והקסם יתחולל לבד.