5 הרוגים, בהם אישה ו-3 ילדים, ועשרות פצועים בתאונה ליד חורפיש שבגליל

תאונה קשה בצפון: חמישה בני אדם נהרגו ו-35 נפצעו הערב בהתנגשות בין אוטובוס להסעת ילדים למונית בכביש 89, סמוך לחורפיש שבגליל העליון. ההרוגים נלכדו במונית וחמישה מהפצועים במצב בינוני-קשה. בין ההרוגים: גבר בן 45, אישה בת 35, שני נערים בני 15 ו-12 וילדה בת 5. שלושה פצועים נוספים במצב קשה - בהם נהג הרכב ושניים מנוסעי האוטובוס, שהסיע חניכים של תנועת בני עקיבא מהיישוב מבוא דותן שבצפון השומרון.
נסיבות התאונה טרם התבררו. למרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו 13 פצועים, רובם ילדים, וחלק מהפצועים קל. שלושת הפצועים שמצבם קשה פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה והיתר, שנפצעו קל, פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולזיו. כוחות רפואה ומסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669 הוזנקו לסיוע בחילוץ, פינוי וטיפול בפצועים.
4 צפייה בגלריה
המנוף מרים את האוטובוס לאחר התאונה
המנוף מרים את האוטובוס לאחר התאונה
המנוף מרים את האוטובוס לאחר התאונה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

(צילום: גיל נחושתן, תיעוד מבצעי מד"א, חדשות בזמן)

בתי החולים כורעים תחת נטל הטיפול באקמו: "חוסו על חייכם, לכו להתחסן"

מערך האקמו, מכונות הלב-ריאה, נמצא בדרך לאי-ספיקה. בשל העלייה במספר החולים הזקוק לטיפול הייחודי, חובר הבוקר בן 22 שלא חוסן נגד קורונה למכשיר השישי בבית החולים איכילוב בתל אביב. החולה הגיע מקפלן ברחובות. ברשות איכילוב מכשיר נוסף לגיבוי ששמור לחולים שעברו השתלות כבד.
בשערי צדק בירושלים מחוברים שבעה חולים לאקמו - מתוכם חמישה חולי קורונה לא מחוסנים. ברמב"ם בחיפה יש שישה מכשירים ובסוף השבוע האחרון כולם היו בתפוסה מלאה. בבני ציון שבחיפה אין מכשירי אקמו כלל ובמוסד הרפואי כרמל שבעיר יש ארבעה מכשירי אקמו שכולם נמצאים תפוסה מלאה של חולי קורונה - שניים מחוסנים ושניים שלא התחסנו. בסורוקה יש תשעה מכשירים, מהם שישה תפוסים כרגע, מחוברים לחולים שכולם, פרט לאחד, הם חולי קורונה.
4 צפייה בגלריה
מכונת אקמו
מכונת אקמו
מכונת אקמו
(צילום: מוטי קמחי )

מנהל מערך האקמו בסורוקה: אנו בני ערובה של הלא מחוסנים
(צילום: רועי עידן, שחר גולדשטיין)

לקריאה נוספת


סטודנטית האשימה את ישראל ברצח עם. קמלה האריס: "זו האמת שלך"

קמלה האריס, סגניתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נפגשה אתמול עם סטודנטים באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה וענתה לשאלותיהם. כשסטודנטית ששוחחה עמה האשימה את ישראל ב"רצח עם אתני" האריס לא גינתה את דבריה, ואמרה שהיא תומכת בזכותה של הצעירה להביע את דעתה.
בתשובתה העדיפה האריס, שנחשבת לידידת ישראל, להתמקד במגוון הדעות על מדיניות הממשל, ולא התייחסה ישירות למעשים שבהם הואשמה ישראל. היא אמרה שבארה"ב מנהלים בכבוד את הדיונים על "הדרך הנכונה" של המדיניות במזרח התיכון. "לא צריך להשתיק את הקול של אף אחד".

סטודנטית מאשימה את ישראל ברצח עם בשיחה עם קמלה האריס ארה"ב

לקריאה נוספת

היסטוריה בעולם הערבי: אישה תכהן כראש ממשלה

נג'לא בודן רמדאן, פרופסור לגאופיזיקה, תהיה האישה הראשונה שתכהן כראש ממשלת תוניסיה. מדובר במינוי מפתיע של נשיא תוניסיה קייס סעיד. רמדאן, בת 63, היא דמות אלמונית למדי ובשנים האחרונות מילאה תפקידים בכירים במשרד החינוך התוניסאי. הנשיא סעיד הורה לה להקים ממשלה בהקדם האפשרי.
לשכתו של סעיד פרסמה תיעוד מפגישתו עם ראש הממשלה החדשה. הנשיא התוניסאי אמר שמינויה של רמדאן לראשות הממשלה הוא אירוע "היסטורי". סעיד ציין כי "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של תוניסיה שאישה מובילה את הממשלה. זה כבוד לתוניסיה ולאישה התוניסאית".
4 צפייה בגלריה
נג'לא בודן רמדאן ראש הממשלה החדשה של תוניסיה
נג'לא בודן רמדאן ראש הממשלה החדשה של תוניסיה
נג'לא בודן רמדאן ראש הממשלה החדשה של תוניסיה
(צילום: רויטרס)

הלבה הגיעה לים, בלה פאלמה מסתגרים: "לאטום דלתות במגבת רטובה"

הלבה שנפלטה מהר הגעש באי לה פאלמה שבאיים הקנריים הגיעה לאוקיינוס האטלנטי. לקראת הגעתה חששו הרשויות מהאדים שנוצרים במפגש בין הלבה למי האוקיינוס, כתוצאה מהבדלי הטמפרטורות, ומאפשרות של פליטת גזים רעילים שיסכנו את בריאות התושבים. עם זאת, כרגע טוענות הרשויות בלה פאלמה שלא נגרם נזק לאיכות האוויר ושהוא אינו מזוהם.
(צילום: רויטרס)


מחר יחזרו ללמוד בבתי הספר והגנים בכל רחבי הארץ. על הילדים יהיה להביא אישור כי ביצעו בדיקה ביתית ואין להם קורונה. ממשרד החינוך נמסר שישנן לא מעט ערכות שלא נאספו עדיין על ידי ההורים.
מזג האוויר היום היה חם - בחוף ובשפלה עומס החום יפחת עקב ירידה באחוזי הלחות. לא צפויות תנודות מורגשות בטמפרטורות - שיהיו בגבולות הממוצע לעונה בימים הקרובים. גם בתחילת השבוע הבא לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר.
סרביה צפויה להפוך בשבועות הקרובים למדינה השנייה בעולם שבה אובחנו מיליון מאומתים לקורונה מאז פרוץ המגפה, ובה מתגוררים פחות מ-10 מיליון בני אדם. המדינה הראשונה שבה פחות מ-10 מיליון תושבים וחצתה את קו מיליון המאומתים היא ישראל.
סרביה מדורגת כעת במקום הראשון בעולם במספר המאומתים ביחס לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים. ישראל, אגב, מדורגת במקום ה-14 בעולם במדד זה בשבעת הימים האחרונים, לפי מרכז מחקר של אוניברסיטת אוקספורד.
ובחזרה לסרביה. אתמול נרשם במדינה שיא יומי חדש של מאומתים – 8,467. מתחילת החודש אובחנו במדינה כ-170 אלף חיוביים לקורונה, קרוב ל-900 חולים מתו ב-29 הימים האחרונים בסרביה.
פסטיגל. הפקת הפסטיגל הודיעה היום כי לאחר שנת היעדרות מהבמות בשל מגפת הקורונה, המופע המיתולוגי ייערך השנה בחנוכה במתכונת רגילה יחסית, תחת הגבלות הקו הירוק המתעדכנות.
הנסיך וויליאם ואשתו הדוכסית הגיעו לפרמיירה החגיגית של סרטו החדש של ג'יימס בונד - שממש לא הצליח להישאר אדיש למראה הזוהר של מידלטון.
בני המלוכה בפרמיירה לסרטו החדש של ג'יימס בונד
(צילום: רויטרס)

ארה"ב התייאשה: הנקר הענק והמפורסם - נכחד.
בני הזוג כריסטו וז'אן קלוד חיכו שישה עשורים כדי לכסות את שער הניצחון בפריז בעשרות אלפי מטרים של בד, ולא זכו לראות את היצירה בחייהם.
4 צפייה בגלריה
"שער הניצחון, עטוף": הרעיון החל ב-1961
"שער הניצחון, עטוף": הרעיון החל ב-1961
"שער הניצחון, עטוף": הרעיון החל ב-1961
(צילום: Wolfgang Volz)