משרד הבריאות עדכן כי מספר המאובחנים כחיוביים לקורונה אתמול עמד על 83,088. בסך הכול אובחנו 1,000,225 ישראלים כחיוביים מאז תחילת החודש.
נתניהו: לא הסכמתי לקלון ואני ממשיך להוביל את הליכוד. יו"ר האופוזיציה הכחיש שהסכים לקלון כחלק מהסדר טיעון.
אין סוף לצרות במשטרת ישראל. סערת הניצב שדילג מעל גופה: גורמים במשטרה מאשימים שהבכירים ידעו - והתעלמו. ניצב ג'מאל חכרוש תועד מתעלם מקורבן דקירה בכפר כנא בספטמבר 2020, אך רק כעת, כשהסרטון נחשף בתקשורת, המשטרה הקימה צוות בדיקה.
נאט"ו מתגברת כוחות במזרח אירופה; רוסיה: "הסבירות לעימות צבאי גבוהה מתמיד".
ואיתן סטיבה, הישראלי השני שיטוס לחלל: "מחכה לרגע שבו ארחף בחלל".

נשיאת העליון לשעבר מרים נאור הלכה לעולמה בגיל 74

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור, הלכה היום לעולמה והיא בת 74. בחודשים האחרונים עמדה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקירת האסון בהילולה בהר מירון. היא הותירה אחריה את בן זוגה פרופ' אריה נאור ושני בנים, מיכאל ונפתלי.
ביוני 2001 מונתה נאור לכהונה בפועל כשופטת בבית המשפט העליון. במאי 2012 היא מונתה לכהונת המשנה לנשיא בית המשפט העליון ובינואר 2015 היא מונתה לכהונת נשיאת בית המשפט העליון. באוקטובר 2017 היא פרשה לגמלאות. בשנת 1999 הייתה נאור אחת השופטות שהרשיעו את השר אריה דרעי בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. נאור ישבה גם בהרכב השופטים בערעור של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס. בין הפסיקות התקדימיות שבהן הייתה מעורבת נאור נמנית בין השאר ביטול חוק טל, שבמסגרתו נקבע כי גיוסם של בני ישיבות ש"תורתם אמונתם" יידחה.
ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לנשיאת העליון לשעבר וכתב: "ברוך דיין האמת. קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר. נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל".
בריאיון ברדיו אמר בצלאל סמוטריץ' דברים קצת אחרים: "לצערי, לפחות בשנותיה האחרונות כנשיאת בית המשפט העליון, תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של בית המשפט העליון. מה לעשות, קשה לי להיות צבוע. ראיתי עכשיו ציוץ של איילת שקד שמספידה את חברתה האהובה. היא לא הייתה חברה שלי ולא אהובה עליי בחייה. צר לי שאני לא מצליח להיות צבוע. אולי זה מה שהיה נדרש ממני, בכל זאת מנהיג מפלגה, אבל אני תופס ממלכתיות כהגנה על הממלכה ולא על מי שפגע בה".

נשיאת העליון לשעבר מרים נאור הלכה לעולמה: דוריית בייניש נפרדת בשידור
(צילום: נויל האריס)



1 צפייה בגלריה
מרים נאור
מרים נאור
מרים נאור
(צילום: עמית שאבי)
לקריאה נוספת



בשעה 12:00 תיערך הלווייתה של נשיאת בית משפט העליון לשעבר, מרים נאור, בבית הקברות סנהדריה בירושלים.
הקראת כתב האישום בהסדר הטיעון של יו"ר ש"ס אריה דרעי בגין עבירות מס.
מכבי תל אביב תנסה לנצח ביורוליג את אלבה ברלין של יובל זוסמן ותמיר בלאט.
מחר יהיה היום היחיד השבוע בלי גשם או שלג, בלילה הרוח תתחזק ואז הגשם יתחיל לרדת בהדרגה בצפון. מערכת חורפית משמעותית קצרה שזכתה לשם "אלפיס" (Elpis) תגיע לישראל ביום רביעי, אז ירד שלג משמעותי בחרמון וברמת הגולן כבר משעות הבוקר. בשעות אחר הצהריים השלג צפוי לרדת גם בגליל ובהרי המרכז, כולל בירושלים.
קיימת אפשרות שהפעם השלג ייערם בבירה. בחצי השני של יום רביעי הרוחות יתחזקו וקיים חשש להצפות לאורך ערי החוף. בשעות הבוקר המאוחרות של יום חמישי הטמפרטורות יעלו מעט - ואז הסיכוי לשלג יפחת. ביום שישי ימשיך להיות גשום והשלג ימשיך לרדת בחרמון. רק בשבת נרגיש הפוגה בגשם - למרות שבבוקר עדיין קיים סיכוי לגשם מקומי לאורך החוף.
בכמה יישובים בישראל יותר מ-10% מהתושבים מוגדרים כעת כחולי קורונה פעילים. מדובר באבו גוש שם 145 מתוך 1,000 תושבים הם חולים פעילים. בעפרה 132.8 מתוך 1,000 תושבים אובחנו בימים האחרונים כחיוביים לקורונה וטרם עברו הימים עד להחלמה.
היישובים הנוספים שבהם יותר מ-10% מאומתים כעת הם: יאנוח-ג'ת, עלי, פקיעין, פסגות, טלמון, רבבה, קדומים וכפר מצ'ר.
העיר שבה הכי הרבה חולים פעילים ביחס לאוכלוסייה היא סכנין שם 98 מתוך כל 1,000 תושבים אובחנו כחיוביים לקורונה בימים האחרונים. בסך הכול יש בעיר 3,360 חולים פעילים.
ומה עם הערים הגדולות? בירושלים 4% מהתושבים אובחנו בימים האחרונים כחיוביים לקורונה וטרם החלימו, בתל אביב יפו 4.25%, בפתח תקווה כ-5.9%, בראשון לציון כ-5.5% ובחיפה כ-4.25%.
יגאל שילון. שילון בן ה-75, שנחשב לאחד מאנשי הטלוויזיה הוותיקים והמצליחים בישראל, חשף אמש בסרט שעליו עמל בשנה האחרונה כי הוא מרותק לכיסא גלגלים.
הדי תקרית הירי ביחידת אגוז, שבה נהרגו בטעות מאש חברם רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר, לא שוככים - ושאלות רבות עדיין מחכות לתשובה. הכותרת, הפודקאט היומי, עם כתבנו הצבאי יואב זיתון.
עיריית אור יהודה החליטה לוותר על הופעה של עומר אדם ביום העצמאות, משום שדרש סכום גבוה מדי לטעמם.
ולקראת פסטיבל דרום אדום, גלעד כרמלי עם כל מה שצריך לדעת כדי ליהנות מהחגיגה.