הבחירות מתקרבות בצעדי ענק. הכנסת הצביעה, כצפוי, בקריאה טרומית בעד פיזורה. למרות שחברי הכנסת של רע"מ לא נכחו, השיגה האופוזיציה רוב של 61 חברי כנסת מול 54 מתנגדים. כעת הצעת החוק תעבור לוועדת הכנסת לדיון ביום שני הקרוב, לפני הקריאה הראשונה, ואז תשוב לוועדה לפני הקריאה השנייה והשלישית שאמורות להתקיים בשבועות הקרובים. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר לפני ההצבעה במשדר מיוחד של אולפן ynet: "אם נתניהו יעביר תקציב, הכול יסתדר".
אם נתניהו יעביר תקציב, הכול יסתדר"
(צילום: אלי מנדלבאום)
למעשה, כחול לבן מקווה שהלחץ על נתניהו לפשרה יעבוד, ואם לא - גנץ משאיר פתח לפיזור הכנסת דרך מסלול של אי העברת התקציב בעוד 3 שבועות. עוד אמר היום גנץ כי "אני צריך שזה יעבור בכנסת בשלוש קריאות. יש הסכם ויש תאריך ויש לוחות זמנים ויש חוק".

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: דני שום טוב, דוברות הכנסת)
מבין כל הנואמים היום בכנסת, זה של השר דודי אמסלם מהליכוד יהיה מהזכורים: "ההופעה של גנץ בטלוויזיה אתמול הייתה פתטית. הבן אדם מתחיל במערכת הבחירות שלו. דאגת לשני רכבי אאודי 8, יצרת לעצמך את האבטחה, למה? גנץ לפני הכול. גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט, אין לבני גנץ עמוד שדרה".

מתחילים לחסן בעולם נגד קורונה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה להתחיל בהפצה המונית של "ספוטניק V", החיסון נגד נגיף הקורונה בארצו, בשבוע הבא. הוא ציין כי רוסיה תשלים ייצור של 2 מיליון מנות חיסון בתוך ימים ספורים. כמה שעות לפני כן, רשות התרופות הבריטית, גוף נפרד מזה של האיחוד האירופי, אישרה את החיסון של חברת פייזר. בריטניה הודיעה כי אישרה את השימוש בחיסון של פייזר וחברת bioNTech ושהשימוש בו יחל כבר בשבוע הבא.

(צילום: ירון ברנר)

משרדי הבריאות בעולם מחכים - לאור הנעשה ברוסיה ובבריטניה - לאישור של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), הנחשב למחמיר בעולם, כדי להתחיל ולחסן את האוכלוסייה. בשל הפיתוח המהיר והמחקר שנמשך כשמונה חודשים בלבד, רשאיות החברות להגיש בקשה לאישור לשימוש חירום, כשהן מתחייבות להמשיך את הניסוי הקליני ולדווח על המתחסנים במשך שנתיים נוספות. ב-10 בדצמבר צפוי פאנל מומחי ה-FDA להחליט על אישור החיסון בארה"ב, וב-17 בדצמבר צפוי הפאנל להכריע גם בסוגיית החיסון של מודרנה. כרגע לא ברור לכמה זמן החיסון יהיה יעיל.
ובישראל בינתיים מספר המאובחנים נמצא במגמת עלייה מדאיגה. ביממה שעברה מספרם עמד על 1,182. מדובר בנתון נמוך יותר משלשום, אז נמנו 1,247 מאומתים, אולם זו הפעם השישית בשבעת הימים האחרונים שבה יש יותר מ-1,000 מאובחנים ביום. מנכ"ל משרד הבריאות אף אמר הבוקר ל-ynet: "התחלואה מדאיגה, זה עלול להוביל למצב חירום"

לקריאה נוספת

מחר ומחרתיים תחול עלייה בטמפרטורות - מזג האוויר יהיה נוח ונעים ביום - וקר בלילה.
שנה ארוכה. קורונה ארוכה. ב-30/12 ד"ר לי ונליאנג, שעבד בבית חולים בווהאן, שלח הודעת אזהרה לרופאים-חברים שלו. בהודעה זו הוא תיאר 7 חולים עם דלקת ריאות מסתורית. השלטונות עצרו אותו והזהירו אותו שלא יפיץ שמועות. כעבור חודש הוא בעצמו אובחן כחולה בקורונה ומת מספר ימים לאחר מכן. במהרה התגלו חולים מחוץ לסין והחלה היסטריה עולמית, שבהרבה מדינות בעולם לא הייתה מלווה בהחלטות פוליטיות ואפידמיולוגיות נכונות. הדיון על כך יימשך עוד זמן רב.
כעת נעבור לרמת הפרט. חשוב לחזור על העובדה שאצל רוב הנדבקים המחלה היא קלה ואפילו ללא תסמינים כלל. ייתכן שאצלם גם תגובת המערכת החיסונית פחות בולטת והם מפתחים פחות נוגדנים נגד הנגיף. אבל, הקורונה עלולה להיות גם מחלה ארוכה. א.ג., בן 27, מאומת לקורונה, לא הרגיש תסמינים קשים, רק חולשה שהשתלטה עליו. הוא השקיע שנים רבות בריצה, פיתוח גוף וסוגים שונים של ספורט ועכשיו, לא מסוגל לעלות יותר מקומה אחת בלי לנוח בדרך. כך נמשך כבר מספר חודשים. בבדיקת הלב התגלה שהקורונה פגעה בלבו. ברור שתהליך ההחלמה יהיה ארוך.
ד.ה., בן 32, חלה בקורונה לפני 3 חודשים, עם תסמינים אופייניים, כמו איבוד חוש הריח והטעם (מצב שחלף), אבל גם חום, כאבים בשרירים וחולשה. המצב התדרדר בהדרגה והיום, עקב אי-ספיקת כליות, הוא זקוק לטיפולי דיאליזה כתחליף לתפקוד כלייתי. בהחלט, קורונה יכולה להיות מחלה ארוכה ומלווה בסיבוכים.
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה היום כאמור, להתחיל בהפצת החיסון הרוסי "ספוטניק V" בשבוע הבא. מוקדם יותר הודיעה בריטניה כי גם היא תתחיל בשבוע הבא במתן חיסון. רוסיה ובריטניה הן בין המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר מהקורונה. ברוסיה נדבקו קרוב ל-2,350,000 תושבים ולמעלה מ-41 אלף מתו. ברוסיה חלה עלייה משמעותית מאוד במספר הנדבקים בתחילת אוקטובר ובנוסף חלה עלייה חדה גם במקרי המוות. רק אתמול נרשמו 569 קורבנות למחלה ברוסיה.
בבריטניה אובחנו כ-1,650,000 נדבקים, למעלה 59 אלף מהם מתו. בריטניה סבלה מגל ראשון בחודשים מרץ עד מאי. אך למרות דעיכה בחודשי הקיץ נרשמו מאות מקרי הדבקה חדשים מדי יום. כמו ברוסיה גם בבריטניה חל זינוק חד במספר הנדבקים החל מתחילת חודש אוקטובר. השיא היה ב-12 בנובמבר, אז אובחנו במדינה 33,470 נדבקים ביום אחד. אתמול מתו במדינה 603 חולי קורונה, אך הגל השני פחות קטלני מהראשון. בכמה ימים במהלך חודש אפריל מתו בבריטניה למעלה מ-1,000 חולי קורונה ביום אחד.
טופשופ. נפלה עטרת ג'ינס הג'ימי שלנו. חברת האופנה הבריטית הגישה ביום שני בקשה לפשיטת רגל, יחד עם חברות נוספות ב"קבוצת ארקדיה" שבבעלות סר פיליפ גרין – טופמן, דורותי פרקינס ומיס סלפרידג'ס. עדיין לא ידוע מה יעלה בגורל שמונה החנויות של טופשופ בישראל, שנמצאות בזכיינות קבוצת גולף. פשיטת הרגל מגיעה לאחר שב-2019 צנחו מכירות הקבוצה ב-4.5 אחוזים.
כבוד בבית הנשיא? יהורם גאון שוקל להתמודד לתפקיד נשיא המדינה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: לע"מ)
לטובת הגולשים מריו ולואיג'י: קבלו הצצה ראשונה ל"סופר נינטנדו וורלד" שייפתח ביפן.
עומרי כספי חושף: "חשבתי על פרישה, הגוף לא איפשר לי לשחק".

משי אייד, משנה לעורך אולפן ynet: אנחנו כמעט לא יוצאים מהבית, אין מסעדות, אין בתי קפה, אין קולנוע. נטשנו את המסכים הגדולים וחזרנו אל המסך הקטן של הטלפון החכם מדי שלנו, הלפ-טופ בחדר השינה - והאויבת הגדולה של ספת הטלוויזיה - הטלוויזיה.
אז במקום להירדם שוב על בינג' בנטפליקס בישיבה, שידורים חוזרים של סברי מרנן או עוד מהדורת חדשות, תעשו לעצמכם טובה ותחזרו קצת לילדות עם סרטי דיסני הישנים והטובים. מלך האריות, אלאדין, פוקהונטס, היפה והחיה, יו ניים איט. כל תמצית האושר שלכם בבית הספר היסודי ואולי גם אחריו, נמצאת בשעה וחצי של אנימציה משובחת. תזכרו בסצנות האהובות, תשירו בקולי קולות, תבכו כשמופסא מת, תבכו מצחוק כשהרקולס לא מת, תתרגשו כשמולאן מצילה את כל סין. תרשו לעצמכם לצלול לתוך עולם שכולו קסם, ואם אתם מרגישים רע עם זה - תזמינו גם את הילדים. תעשו פופקורן הום-מייד, אמיתי על הגז, תכבו את האור ותחזרו אחורה בזמן. עולם האגדות מעולם לא היה קסום יותר.

3 צפייה בגלריה
(צילום: GettyImages)