ראובן מגן, לוחם שלקה בהלם קרב בצוק איתן הלך לעולמו בגיל 27: "זירת הקרב לא עוזבת אותך".
היום התפרסמו נתוני הגיוס לצה"ל: תל אביב הידרדרה, מודיעין וערי השרון בצמרת.
איראן טענה הבוקר כי 12 הטילים שנורו בלילה לעבר ארביל, בירת החבל הכורדי שבצפון עיראק, נועדו לפגוע ב"בסיסים ישראליים סודיים".
ראש השב"כ רונן בר ביקר בוושינגטון והזהיר מהתלקחות ביטחונית באזורנו בתקופת הרמדאן בחודש הבא.
למגדל שלום: אוטובוס התנגש בחנות בגדים במגדל בת"א - ארבעה בני אדם, בהם שני נוסעים באוטובוס, נפגעו באורח קל בהתנגשות בחנות "פולגת" במגדל.

35 נהרגו ו-134 נפצעו בהפצצה בבסיס במערב אוקראינה, שבעבר אירח את נאט"ו

לפחות 35 בני אדם נהרגו במתקפת טילים הרוסית, שכללה לפי הדיווחים לפחות 30 טילים, בבסיס יבוריב הסמוך לעיר לבוב. מושל המחוז, מקסים קוזיטסקי, מסר כי עוד 134 נפצעו במתקפה על הבסיס, ששוכן סמוך מאוד לגבול עם פולין – מדינה שחברה בברית נאט"ו.
פולין מיהרה היום לגנות את המתקפה הזו, ומייקל גוב, שר בכיר בממשלת בריטניה, אמר כי מדובר ב"הסלמה משמעותית". גם בארה"ב גינו את המתקפה, והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי הרחבת המתקפות הרוסיות למערב אוקראינה, ובפרט המתקפה הנוכחית, מעידה על תסכול גובר מצד הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בשל היעדר ההתקדמות של כוחותיו.
המתקפה על בסיס יבוריב התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר בלבוב הסמוכה נשמעו אזעקות והדי פיצוצים עזים. הבסיס שוכן במרחק של כ-25 ק"מ בלבד מגבול פולין וכ-30 ק"מ צפונית-מערבית לעיר עצמה. זהו הבסיס הצבאי הגדול ביותר במערב אוקראינה, אחד הגדולים בכלל במדינה, ובימי שגרה נוהג לארח כוחות של ברית נאט"ו לצורך אימונים משותפים.
משרד ההגנה הרוסי התייחס אחר הצהריים למתקפה ומסר כי האתר שהותקף הוא מתקן אימונים ששימש לאחסון ציוד צבאי, שאוקראינה קיבלה ממדינות זרות. בהודעה נאמר שרוסיה "חיסלה עד 180 שכירי חרב זרים" והשמידה "כמות גדולה של נשקים זרים".
שליחנו בלבוב, אוקראינה - אליאור לוי
(צילום: גיל נחושתן, אלכס בורטמן)


לקריאה נוספת

השחקן משה איבגי, שנכלא בסוף ספטמבר ל-11 חודשי מאסר על עבירות מין, צפוי להשתחרר מחר מבית הסוהר לאחר שקוצרה תקופת המאסר שלו.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר יהיה מעונן חלקית וקר מאוד, ללא גשם. בשלישי בבוקר יתחיל לרדת גשם במישור החוף ובצפון, שיתפשט בהדרגה לפנים הארץ. יהיה קר מאוד ושלג קל יירד בפסגות ההרים בצפון ובמרכז, וייתכן שגם בנגב. ברביעי - חג הפורים - עדיין יהיה קר, ללא גשם או שלג. בחמישי, שישי ושבת הטמפרטורות יעלו בהדרגה.
מקדם ההדבקה (R) מטפס בימים האחרונים באיטיות והיום הוא עומד על 0.87. הדבר מעיד על דעיכת המגפה, אך באופן מתון יותר מהמצב שהיה רק לפני כמה שבועות – אז מקדם עמד על 0.67.
מה המשמעות של דעיכת מקדם ההדבקה? במקרה שבו המקדם עומד על 1 – המגפה יציבה, כלומר כל חולה בממוצע מדביק אדם אחד. במקרה שבו מקדם ההדבקה נמוך באחד – למשל 0.66 – כל שלושה חולים מדביקים שני בני אדם וכך מתמעטים מספר החולים בהדרגה. במצב שמקדם ההדבקה הוא 0.87 – כך תשעה חולים בממוצע מדביקים שמונה – כך שקצב הדעיכה יורד.
ייתכן כי בשבועות הקרובים מקדם ההדבקה ימשיך לעלות ויתקרב יותר ויותר ל-1 וכך בכל יום יאובחנו אלפי מאומתים לקורונה.
יעל שלביה. הדוגמנית הבינלאומית ואיש העסקים ברנדון קורף נפרדו אחרי שלוש שנים ביחד. מקורבים טענו: "הוא רצה להתקדם. הוא רוצה משפחה וילדים, והיא לא".
רכב העתיד של האסטרונאוטים: רובר חלל מטורף ומהיר שנלקח למבחן שדה בן חמישה ימים במדבר קליפורניה.
(צילום: אלכס ברוטמן)
זריקות ההרזיה: משרד הבריאות מרכך ההחלטה מי זכאי לקבל אותן.
דיווחים: עסקת טיקטוק-אורקל שוב על השולחן.
נועה קירל אומרת לגולשות: "אני מחכה לרגע שבו מרגי ואני ניפגש ונדבר פנים מול פנים".
ופרויקט מיוחד | 10 המאמנים הטובים בעולם.