האם לפיד ובנט ירכיבו ממשלה עד חצות?

במחנה המרכז-שמאל הפנו הערב את הלחץ על מרב מיכאלי, שכבר הודיעה על סגירת הסכם עם לפיד והסמיכה אותו להצהיר בפני הנשיא על הקמת הממשלה בשמה, בעוד יו"ר רע"מ מנסור עבאס ככל הנראה יוותר על דרישות מרכזיות כדי לסלול את הדרך לממשלה.
לפי ההסכם בין העבודה ליש עתיד, מיכאלי תכהן בוועדה למינוי שופטים - התפקיד ששקד חפצה בו ולחצה להעביר לידיה. למרות המחלוקת שהתגלעה בין הצדדים סביב התפקיד, במפלגתה של מיכאלי הבהירו שעל הסכם סגור לא מנהלים משא ומתן. עם זאת, במקרה ששקד תיכנס לוועדה - מיכאלי יכולה להסיר את חתימתה ממסמך הקמת הממשלה.
בשעות האחרונות בימינה הציעו למיכאלי פשרה: בתקופת הכהונה של בנט בראשות הממשלה שקד תהיה חלק מהוועדה, ולאחר הרוטציה מיכאלי תחליף אותה. יו"ר העבודה טרם השיבה להצעה.
אנשי המשא ומתן מנסים גם עכשיו לחלץ מיו"ר רע"מ מנסור עבאס את החתימה המיוחלת להקמת ממשלת השינוי. מפלגתו של עבאס החלה להתגמש במשא ומתן, ומועצת השורא של הפלג הדרומי בתנועה האיסלאמית הנחתה אותו לחתום על הממשלה - ולדרוש שביטול חוק קמיניץ יוצג לכנסת עוד לפני השבעת הממשלה, ולא - יוותר על הצטרפותו.
2 צפייה בגלריה
מכתב תמיכה חתימה חתימות ממשלה ממשלת שינוי
מכתב תמיכה חתימה חתימות ממשלה ממשלת שינוי
החתימה החסרה

הנשיא הרצוג השני

יצחק (בוז'י) הרצוג, ניצח היום את מרים פרץ, ויכהן כנשיא ה-11 של מדינת ישראל, זאת לאחר ש-87 חברי כנסת בחרו בו. 26 חברי כנסת בחרו בפרץ. לפני שבועיים בדיוק הכריזו השניים על מועמדותם לתפקיד, כשהמרוץ התקיים הפעם בתוך כאוס פוליטי ובשעה שאין ממשלה קבועה בישראל. הפעם לא הייתה דרמה גדולה כפי שהיתה בשנים עברו והתוצאות היו צפויות מראש.
הרצוג בן ה-60, יו"ר הסוכנות היהודית, שר וחבר כנסת לשעבר, ממשיך את השושלת המשפחתית של תפקידי ציבור, והופך לנשיא הרצוג השני, לאחר שאביו חיים היה הנשיא השישי של המדינה. סבו, הרב יצחק הלוי-הרצוג, היה הרב הראשי האשכנזי הראשון של מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
המועמדים לנשיאות מתחבקים בכניסה למליאת הכנסת
המועמדים לנשיאות מתחבקים בכניסה למליאת הכנסת
המועמדים לנשיאות מתחבקים בכניסה למליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בשעה 14:30 ייפתח אירוע הפתיחה של חודש הגאווה - מצעד הגאווה בירושלים.
עד סוף השבוע לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר, ובאופן יחסי יהיה נוח - בעיקר בהרים.
בימים האחרונים חלה ירידה במספר המאובחנים החדשים עם קורונה בהודו. בעוד שבמחצית הראשונה של חודש מאי היו כמה ימים שבהם אובחנו למעלה מ-400 אלף חיוביים חדשים לנגיף, אתמול עמד המספר על כ-133 אלף.
למעשה, בחודש מאי אובחנו בהודו קרוב ל-8.9 מיליון חיוביים לנגיף, מתוך 28.3 מיליון תושבים שנדבקו במדינה בקורונה מאז פרוץ המגפה. מדובר על קרוב לשליש ממספר החיוביים הכולל.
בחודש שעבר מתו בהודו יותר מ-117 אלף חולי קורונה ומספר הקורבנות במדינה מאז פרוץ המגפה עומד על יותר מ-335 אלף.
במקביל, בנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי 14 מתוך העולים החדשים מקרב "בני המנשה", שהגיעו השבוע מהודו, הם חיוביים לקורונה. בשל כך מספר המאומתים אתמול היה גבוה מהימים האחרונים.
הפיגוע בדולפינריום, שהתרחש בדיוק לפני 20 שנה. בפיגוע ההתאבדות שהתרחש בכניסה למועדון "דולפי" בתל אביב נרצחו 21 איש. המחבל שהגיע למסיבה התערבב בין צעירים שעמדו בתור בכניסה לדיסקוטק, ופוצץ את עצמו ביניהם, בשעה 23:27. 17 נערים מתו מיד. ארבעה נוספים מתו מאוחר יותר מפצעיהם. 120 איש נפצעו בדרגות חומרה שונות. שבעה מהנרצחים היו תלמידי תיכון "שבח מופת", שרוב תלמידיו היו עולים מרוסיה.
המתמודדת ששרה "התקווה" באודישן לתוכנית ריאליטי באורוגוואי.
מסתבר שהבעת דעה זה מוגזם. לאחר שכתב פוסט במהלך האירועים בהר הבית, מונס דאבור עשוי לסיים את דרכו בנבחרת ישראל.
הבניין של קפה תמר ברחוב שינקין בתל אביב נהרס.
ועל מגנט החתולים שדוחה יתושים שמעתם פעם?