מנסים להקים ממשלה בלי נתניהו

למרות שנותרו לנתניהו חמישה ימים עד החזרת המנדט, נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער, נציגי המפלגות שאמורות להרכיב "ממשלת שינוי", עורכים מהבוקר דיונים. בהודעה מטעמם נכתב כי הצוותים דנים בדרישות הצדדים ובצעדים הנדרשים להרכבת ממשלה.
בין הנושאים שעליהם מתקיימים דיונים ושנותרו עדיין במחלוקת נכללת דרישת יו"ר ימינה בנט להשאיר פתח לכניסת החרדים. יו"ר יש עתיד לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן חותרים לקידום נושאים כחוק הגיוס ושינוי בקצבאות הילדים - שאם יוכנסו להסכמים הקואליציוניים לא יאפשרו את כניסת החרדים בשלב שני. נושא נוסף שעליו עדיין אין הסכמות הוא חלוקת התיקים למפלגות הימין. בנט ויו"ר תקווה חדשה סער דורשים לעצמם את תיקי הפנים, החינוך, המשפטים והדתות. גם לגבי זהות שר הביטחון הבא אין עדיין הסכמות.
בנט וסער אף נפגשו אתמול בכנסת. בפגישה השתתפו גם ח"כ זאב אלקין והיועצים של שתי המפלגות. על הפרק: ניסיון למצוא פריצת דרך לחתימות על הסכמים קואליציוניים, באופן שבו יבואו לידי ביטוי כמה שיותר מהדרישות והעקרונות של כל מפלגה ויהיה פתח כניסה לחרדים.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד
(צילום: יריב כץ, קובי קואנקס)

יעלון: לא שמעתי מגנץ אמירה חותכת שלא יחבור לנתניהו
(צילום: אבי חי)

כל הנכנסים לארץ מ-7 מדינות - לבידוד

לאחר השתהות של כמה ימים, חתם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, על תיקון לצו ולפיו כל מי שחוזר מאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה ייכנס לבידוד. גם מחוסנים ומחלימים יהיו חייבים בבידוד למשך 14 ימים או 10 ימים בביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות. התיקון לצו ייכנס לתוקף ביום שני הקרוב, וטעון אישור הוועדה המסדרת של הכנסת שתקבע באיזו ועדה ידון ויאושר.
ובסיכום ישיבת קבינט המומחים הלאומי, גוף הממליץ למשרד הבריאות, נאמר כי אם תימשך המגמה הנוכחית של ירידה בתחלואה בקורונה, ניתן יהיה להתיר אי עטיית מסיכה באירועים בחלל סגור המתנהלים תחת "תו ירוק".
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שיגרה היום מכתב למנכ"ל המשרד על הצורך הדחוף בדיגום נרחב בבתי הספר שבהם אותר הווריאנט ההודי. "חשוב לציין שבבתי הספר האלה הייתה לאחרונה התפרצות שהובילה לגילוי וכעת נדרשת בחינה נרחבת יותר כדי לזהות תחלואה חבויה ולמנוע את התפשטות הנגיף". במשרד האשימו את משרד החינוך בחוסר שיתוף פעולה בנושא הדיגום. לא חלף זמן רב ומקור במשרד החינוך אמר כי משרד הבריאות נכשל בנמל התעופה בן גוריון ובהתנהלות בל"ג בעומר בשליטה על מניעת התפשטות הקורונה ומייצר כותרות ודרמה ללא כיסוי במערכת החינוך.
לדבריו, הדיווח למשרד הגיע באמצעות ווטסאפ אקראי ולא באופן מסודר ורשמי וכי שלושה מחמשת התלמידים אשר אותרו על ידי משרד הבריאות כנושאי הווריאנט , אותרו לפני יותר מעשרה ימים. עוד צוין כי שלושה מחמשת בתי הספר נדגמו , אך שניים לא נדגמו משום שמרד הבריאות ביקש לא לדגום . "מאז החזרה למערכת החינוך אחרי פסח ישנה ירידה בתחלואה , אבל במשרד הבריאות מחפשים לעשות כותרות מיותרות".


2 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
נתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור )

כמו סרדינים באוטובוסים

התקנות שמעולם לא נאכפו להגבלת מספר הנוסעים באוטובוסים התבטלו והנוסעים נדחסו. "זה לא נעים לנסוע ככה, אבל אין לי ברירה", אמרה נוסעת בקו 1 של דן. ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: "הצפיפות גורמת לנוסעים לוותר על האוטובוסים".
מבקר המדינה פרסם ב-2019 דו"ח חמור על התחבורה הציבורית בישראל וכתב כי "התלות הרבה והגוברת ברכב הפרטי היא בעיקר תוצאה של שירותי תחבורה ציבורית לא מספקים: הצפיפות בחלק גדול מאמצעי התחבורה הציבורית היא גבוהה עד בלתי נסבלת; תדירות נמוכה של קווי אוטובוסים ורכבות; זמני נסיעה ארוכים הן באוטובוסים והן ברכבות, המוגדרות מהירות אך בפועל מתנהלות כרכבות פרבריות; היעדר שילוביות מספקת בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים; נגישות נמוכה של תחנות לחלקים גדולים יחסית באוכלוסייה".
הישראלים באוטובוסים העמוסים
(צילום: שחר גולדשטיין, אבי חי)
מחר ב-ynet פרויקט מיוחד - 20 שנה לירי על עוטף עזה. עלייה במספר התושבים שעוברים לעוטף, הפוסט טראומה של תושבי העוטף, ההתפתחות הרקטית של ארגוני הטרור הפלסטינים והסיפור של כיפת ברזל.
מחר יהיה היום החם ביותר השבוע, ומזג האוויר בו יהיה חם מהרגיל עד שרבי בפנים הארץ. בשבת ובראשון הטמפרטורות ירדו, אבל עדיין יהיה חם. אין סימנים לשרב קיצוני או ירידת גשם משמעותי עד קצה טווח התחזית.
למי שמייצר מטושים יש הרבה עבודה מאז פרוץ הקורונה: יותר ממיליארד בדיקות קורונה התבצעו ברחבי העולם, מאז התפרץ הנגיף בסין בדצמבר 2019.
לפי נתוני אתר worldometers, המדינה שבה בוצעו הכי הרבה בדיקות היא ארצות הברית, שם נערכו כ-444 מיליון בדיקות קורונה. לאחר מכן נמצאות הודו (כ-284 מיליון), סין (כ-160 מיליון), בריטניה (כ-153 מיליון) ורוסיה (כ-128 מיליון).
למעשה, בלפחות 37 מדינות ברחבי העולם בוצעו יותר בדיקות מאשר מספר התושבים. בגיברלטר בוצעו 7 בדיקות לכל אזרח בממוצע, בדנמרק יותר מ-6, באיי פארו יותר מ-5 ואילו באיחוד האמירויות ובלוקסמבורג יותר מ-4 בדיקות בממוצע לכל תושב.
לאחר מכן מדורגות ברשימה קפריסין, ברמודה, אוסטריה, אנדורה, בחריין, בריטניה ומלטה. ישראל נמצאת במקום ה-20 בעולם, כאשר כל ישראלי עבר בממוצע 1.5 בדיקות קורונה. כמובן שרבים מהישראלים לא עברו אף בדיקות קורונה ויש כאלו שעברו בדיקות רבות מאוד.
רבי שמעון בר יוחאי, שסמוך לקברו נערכת הערב ההילולה השנתית במירון. ההילולה, בה צפויים להשתתף כ-200 אלף מאמינים לכל הפחות, נחשבת לגדולה ביותר בעולם. כבר בימים שקדמו לאירוע נרשמה נהירה למתחם, וכבישים רבים המובילים להר נחסמו. הכניסה ברכב למתחם הקבר אסורה, וליישוב מירון מותרת הכניסה לתושבים ולספקים בלבד. טרם פרוץ ההילולה, התפתח עימות בין מתפללים לשוטרים במתחם הקבר.
היום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: מה עומד מאחורי החיכוכים הפנימיים באיראן, כפי שנחשפו באותה הקלטה שהודלפה של שר החוץ זריף? פרשנית ״ידיעות אחרונות״ סמדר פרי עושה סדר.
סיפורו של המטייל שאבד ביער וחולץ בזכות צילום שפורסם בטוויטר.
חדשות טובות
(צילום: אבי חי)
ותפסנו את אסף גרניט והחברה החדשה בבילוי לילי.