לא רק קורונה. בת 8 שלקתה בשפעת וסבלה מקשיי נשימה - מורדמת ומונשמת.
איך הוא הגיע לסגן אלוף? סא"ל דן שרוני הואשם במעשים מגונים ובפגיעה בפרטיות של 40 חיילים וחיילות ו-9 אזרחים ואזרחיות.
חריקות במשפט החוזר לאחר שקצין המשטרה לשעבר שהביא להרשעתו המקורית של רומן זדורוב, התקשה להסביר סימנים וכתמים שאינם תואמים את עקבות נעליו של הנאשם.
כנראה שהוא רואה "ארץ נהדרת". בטקס סיום קורס טיס הרמטכ"ל קרא לשמר את ערך הלחימה בצה"ל: "בהרצליה מונף שלט ענק - 'הטובים לסייבר' - זה מסר שמשקף אובדן ערך".
נמצא עובר שלם של דינוזאור בתוך ביצה מלפני 72 מיליון שנה.

"תמותה גדולה או 4 חיסונים? ברור במה נבחר"

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) כינס מסיבת עיתונאים לאחר המלצתם על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה. ד"ר בעז לב, ראש צוות המומחים, הדגיש כי "הוצאנו המלצה אבל היא המלצה נצורה". הוא הסביר: "לא ברור מתי ההמלצה תיושם ומה התזמון שלה. עוד לא התקבלה החלטה והיא אפילו לא אומצה על ידי משרד הבריאות".
קופות החולים כבר הבהירו כי מרגע קבלת ההחלטה שלו – הן ערוכות לחסן באופן מיידי. ד"ר לב ציין כי הצוות עוד אוסף נתונים, אך לדבריו, "אין לנו הרבה זמן לקבל החלטות. המחיר הוא יותר גדול אם לא נחסן. כשהבוסטר טרי יש מעט הדבקה וככל שמתרחקים מהבוסטר אנחנו רואים עלייה של פי שניים בתחלואה".
ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח וולפסון וחברה בצוות, הודתה כי ישנה אכזבה מעוצמת ההגנה של מנת החיסון השלישית ואמרה כי ארבעה חיסונים בשנה עדיפים על תמותה מאסיבית מהזנים השונים. "בעצם בעידן המודרני מעולם לא היינו בפנדמיה באופן כזה. זאת נקודה שלחייבים להפנים אותה. אם אנחנו צריכים לבחור בין תמותה גדולה או כמה חיסונים בשנה, בשבילי התשובה מאוד ברורה".
יש לציין כי להבדיל מחיסונים קודמים, ובהן הבוסטר, לגבי החיסון הרביעי אין תמימות דעים וישנם לא מעט שמבקשים להמתין ולראות נתונים נוספים. קולות נוספים אומרים כי יש להטיל סגרים ומגבלות ברמה זו או אחרת. נכון לעכשיו לא חל כל שינוי מהותי באלו.
1 צפייה בגלריה
עמדת חיסונים בקניון עזריאלי, תל אביב
עמדת חיסונים בקניון עזריאלי, תל אביב
עמדת חיסונים בקניון עזריאלי, תל אביב
(צילום: ניצן דרור )


פרופ' אש על חגיגות הסילבסטר: חשש מהדבקה המונית, לא הייתי הולך
(צילום: טל שמעוני, שמוליק דודפור)
לקריאה נוספת
אתר החרמון ייפתח מחר בפעם הראשונה בחורף זה למבקרים.
מחר עדיין צפוי גשם – אולם ההפוגות יהיו ארוכות יותר. ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן ומדי פעם יירד גשם מקומי. משבת לא צפוי גשם, ובתחילת השבוע הבא הטמפרטורות יעלו.
כשברקע האפשרות שבני 60 ומעלה יקבלו בקרוב את מנת החיסון הרביעית נגד קורונה, בדקנו באילו יישובים התחסנו הכי הרבה ובאילו הכי פחות במנת הדחף. מדובר בנתונים מוטים, כיוון שביישובים מסוימים האוכלוסייה מבוגרת ובאחרים צעירה יחסית.
במקום הראשון בשיעור המתחסנים במנה השלישית נמצאת כוכב יאיר עם 78.04% ואחריה סביון, חשמונאים, עומר, שמשית, נופית, להבים, נוף איילון שוהם, לפיד, כפר ורדים, הר אדר וקיסריה. העיר שבה שיעור ההתחסנות במנת הדחף היא הגבוהה ביותר היא רעננה – עם 66.06%. לאחר מכן נמצאות הרצליה, כפר סבא, קריית מוצקין, הוד השרון, גבעתיים ומודיעין-מכבים-רעות.
בתחתית הרשימה נמצאים כמה יישובים בדואיים כמו ביר הדאג' ואל סייד עם שיעורי התחסנות נמוכים ביותר במנת הדחף. העיר עם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר במנת הדחף היא ביתר עילית עם 11.03%, אך יש לזכור כי האוכלוסייה ביישוב הזה מאוד צעירה.
ומה עם הערים הגדולות? בירושלים כ-31% מהתושבים קיבלו את מנת הבוסטר, בתל אביב יפו מעל 54%, בחיפה כ-57%, בראשון לציון גם כן כ-57%, בפתח תקווה כ-53% ובאשדוד כ-45% מהתושבים קיבלו את מנת הדחף.
"כבר תקופה ארוכה שאני כותבת על ההפקרות במסגרות לגיל הרך וכל פעם מחדש מופתעת מהאופן בו ילדים, פעוטות ותינוקות שמגיעים למסגרות האלה נמצאים בסיכון, אבל זו הפעם הראשונה שאני נתקלת במקרים כאלה במסגרות לילדים עם צרכים מיוחדים".
"המחסור במערכי פיקוח לצד המחסור בסייעות שמביא כח אדם לא איכותי למסגרות הללו יוצר תמהיל מסוכן. מדובר בילדים שלעיתים צעירים מידי מכדי לדבר, ולעיתים מתמודדים עם עיכוב התפתחותי שמונעים מהם לתווך החוצה להורים שלהם את הסיוט שהם עוברים מהרגע שהם מגיעים לגן".
"במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך שמלווים את המקרים, מדווחים שמגיעים אליהם עשרות מקרים בכל שבוע של הורים שחושדים שהילדים שלהם עוברים התעללות בגן וחסרי אונים אל מול המערכת. הרבה הורים מודאגים הגיבו לכתבה ששיקפה את הפחד הגדול ביותר של כל הורה, בתחושה של אובדן עצות. הם שיתפו בתסכול הנובע מהצורך לשלוח את ילדיהם בביטחון לגן לצד הידיעה שדברים כאלה יכולים לקרות גם במסגרות המיוחדות".
איתמר בן גביר. חה"כ מהציונות הדתית לאחר שאמש פרץ ויכוח בינו לבין סדרנים בחניון בגני התערוכה במהלכו שלף את אקדחו וצעק לעבר אחד הסדרנים: "אם אתה תאיים עליי אני אטפל בך". הסדרנים בחניון טענו: "הוא רצה לירות בנו", ואילו בן גביר טוען: "איימו על חיי". ח"כ זומן ל"רענון נהלים" אצל קצין הכנסת לאחר התקרית.
איתמר בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם מאבטחים בגני התערוכה

סיפורו המדהים של בנימין (בני) זאבי, בנו של השר שנרצח רחבעם זאבי, מתחיל בבית פטריוטי וחילוני. האם מה שקרה במלחמה קשור להפיכתו לקמב"ץ של ברלנד, וכעבור 35 שנה לנאשם ברצח נער שנרדף ע"י משמרות הצניעות ורק פתח את הפה? הכותרת, הפודקאסט היומי.
בתוך העמק בין הרים ושדות ירוקים, מצא המונה טועם בוטקה קטן עם אוכל ביתי ששווה ביקור.
המונה טועם קובי רובין
(צילום: שמוליק דודפור)
בדקנו למה האינטרנט מאוהב בקיאנו ריבס?
ובריז'יט מקרון, הגברת הראשונה של צרפת, החליטה לנקוט צעדים משפטיים בעקבות פרסומים שקריים שבהם נטען שהיא נולדה גבר. לטענת מעלילים, אגב, שמה היה ז'אן-מישל.