זעקת המשפחות השכולות שאינה נשמעת

חודש ימים חלף מאז האסון האזרחי הגדול בתולדות מדינת ישראל, ושום חקירה לא נפתחה, שום בדיקה רשמית לא נעשתה, שום גורם ממשלתי לא הגיע אל הבתים להציע נחמה, עזרה או שיקום. 45 משפחות שאיבדו את כל עולמן עומדות לבד במערכה בלתי אפשרית: לא מול האובדן, אלא מול המדינה שהפקירה אותן לגורלן.
"אנחנו יודעים שזה מחדל ענק, עצום, מהיום ראשון", אמר בכאב בועז סטרוקובסקי, שבנו הבכור יעקב נהרג באסון. "בהתחלה האבל היה כל כך טרי וכל כל משתק, אז לא יכולנו לעסוק בזה, אבל בחיי שלא יכולתי לשער בנפשי שחודש שלם מדינת ישראל הגדולה לא תעשה דבר. יש את המפלגות החרדיות, הייתי בטוח שהן יתאבדו על זה. אולי אני נשמע תמים, אבל לא היה לי ספק שהנושא הזה בטיפול. הרי זה לא אינטרס שלנו שיילמדו הלקחים ושתקום ועדה בלתי תלויה, זה אינטרס של כל אזרח. ככל שהזמן עובר, אנחנו קולטים שמורחים אותנו".
נחום ברנע כתב הבוקר: "נתניהו במשפטו; דרעי בהסתבכותו; הח"כים החרדים בנכסיהם, בפחדיהם, בקטנותם. השילוב יוצר בועה סגורה באינטרסים, שלא רואה את הבוחר החרדי ממטר. עדיין לא קם פוליטיקאי חרדי שהציע לחקור איך מתו 45 בני אדם במירון". וזה, למעשה, הסיפור במלואו.
הערב ייפגשו חלק מהמשפחות באירוע שמארגן "איחוד הצלה". החובשים ישובו לזירת הקרב שניהלו - הקרב על החיים - והמשפחות השכולות יגיעו 30 יום אחרי האסון, להר שעליו נספו יקיריהן. הרב הראשי יהיה שם, פרקי תהילים יוקראו לעילוי נשמת הנספים - ואז יתכנסו כולם לשירת זיכרון.
2 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון


חודש לאסון מירון
(צילום: משה מזרחי)

הגילוי שמפליל את בלארוס

חברת אינטרנט שווייצרית חשפה כי המכתב שלפיו פצצה הוטמנה במטוס שבו שהה השבוע פעיל האופוזיציה הבלארוסי רומן פרוטסביץ' – מכתב שאותו ציטטה בלארוס בניסיון להסביר מדוע אילצה את המטוס לנחות במינסק ואז עצרה את פרוטסביץ' – נשלח רק לאחר שהמטוס כבר הוסט ממסלולו. קביעה זו מחזקת את טענת מדינות המערב, שלפיה בלארוס הנחיתה את הטיסה המסחרית של "ריינאייר", על 160 נוסעיה, רק כדי לעצור את פרוטסביץ', ולאחר מכן בדתה את סיפור האיום.
הפרשה החלה ביום ראשון כשפרוטסביץ', מתנגד משטר החי בפולין, עלה על הטיסה המסחרית מאתונה בירת יוון לווילנה ברית ליטא, ובדרך חלף המטוס בשמי בלארוס. מעט לפני צאתו מהמרחב האווירי הבלארוסי, כשכבר היה קרוב לווילנה, הורו לו הרשויות במינסק לשוב על עקבותיו ולנחות בבירה הבלארוסית, בטענה שמטען חבלה הוטמן במטוס. לאחר הנחיתה נערכו "בדיקות" למטוס ולנוסעיו, ובסיומן נעצרו מתנגד המשטר פרוטסביץ' בן ה-26 ובת זוגו הרוסייה סופיה ספגה בת ה-23. המטוס הורשה להמשיך בדרכו לווילנה בלעדיהם. במערב האשימו מיד כי מדובר היה במעשה "פיראטיות" וב"טרור של מדינה", וטענו כי בלארוס השתלטה על מטוס נוסעים תמים בכוונה תחילה רק כדי לעצור את פרוטסביץ' ולנקום בו.
בסוף השבוע בערוץ התרבות של ynet נחזור לשערוריות בסדרות העבר שכולנו אהבנו. בנוסף, נחגוג 20 שנה לערוץ ביפ.
מחר יהיה חם ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות, אבל בשבת תורגש התקררות. הטמפרטורות ישובו לעלות בתחילת השבוע הבא ויהיה חם מהרגיל לעונה.
איראן מתמודדת עם גל נוסף של קורונה. מתחילת החודש אובחנו ברפובליקה האיסלאמית למעלה מ-376 אלף חיוביים לנגיף, כלומר ממוצע של קרוב ל-14 אלף מאומתים חדשים ביום. השיא נרשם ב-3 במאי, אז אובחנו ביום אחד כ-21 אלף מאומתים חדשים לקורונה. חודש אפריל היה קשה אף יותר וברפובליקה האיסלאמית אובחנו 630 אלף חיוביים לנגיף. כלומר ממוצע של כ-21 אלף ביום.
בחודש אפריל מתו כ-9,000 חולי קורונה באיראן ואילו בחודש הנוכחי המספר עומד על כ-7,500. מאז פרוץ המגפה אובחנו באיראן כ-2,875,000 חיוביים לנגיף, יותר מ-79 אלף חולים מתו.
מארינה מקסימיליאן, המשחקת בסדרה Devils לצד פטריק דמפסי, כוכב "האנטומיה של גריי". לצורך הצילומים שנערכו ברומא טסה לחודשיים עם משפחתה. התפקיד, שלדבריה הוא מרכזי בסדרה, היה כולו באנגלית. על דמפסי סיפרה: "הוא איש ממש מיוחד. הוא מודע לאהבה שרוחשים לו בישראל". הסדרה של רשת "סקיי" עוסקת באחורי הקלעים הסוערים והסואנים של העולם הפיננסי.
הפרק שבו כולם נפגשו: כל מה שלמדנו מהאיחוד של "חברים". ומשהו לא צפוי - חברת MyHeritage חקרה את אילנות היוחסין של כוכבי "חברים" וגילתה שקורטני קוקס ומת'יו פרי - שגילמו זוג נשוי - הם קרובי משפחה. ומה חשבה המבקרת שלנו?
לא רק חברים
(צילום: משה מזרחי)
הבור בעומק 8 ק"מ באוקיינוס שיגלה סודות מהעבר
והערב יתקיים גמר גביע המדינה בכדורסל בין מכבי ת"א למכבי ראשל"צ. לא כוחות.