המערב מאיים בסנקציות קשות אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, אך באירופה חוששים מנקמה: קטיעת זרם הגז הרוסי אל היבשת.
משפחת נשר תובעת 2.5 מיליון שקל ונעזרת בבכירי קולנוע: "ארי ז"ל היה כישרון אדיר".
אחרי עיכוב ממושך: גזר דין לקצין שצילם 1,000 תמונות אינטימיות של חיילות.
ולראשונה: נציב הכבאות לא יגיע מגוף חיצוני.

בנט החליט: החל ממחר, תלמידים לא יחויבו בבידוד כשייחשפו למאומתים

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס דיון נוסף בעניין מתווה הבידודים במערכת החינוך, ולמרות שינוי עמדתם של רופאי הילדים ובכירי משרד הבריאות - החליט שלא לדחות אותו. עם זאת, הוחלט להדק את הפיקוח על ההורים והתלמידים.
התלמידים בכל מערכת החינוך, מגיל פעוטון ועד כיתה י"ב כולל ישיבות ופנימיות, יחויבו לערוך בדיקות מדי ראשון ורביעי, וההורים יצטרכו למלא טופס מיוחד בפורטל משרד החינוך. באופן חד-פעמי, מחר יצטרכו כל התלמידים לערוך בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים ולמלא את הטופס באתר משרד החינוך.
במהלך היום עלה הרעיון לערוך יותר משתי בדיקות בשבוע אולם הרעיון ירד מהפרק בשלב זה לאחר שהתברר כי לא בטוח שישנה כמות מספקת של בדיקות בישראל שזמינות בשלב זה לכלל התלמידים.
המתווה
• תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יוכל להגיע ללימודים כרגיל
• תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים ויישלח לבדיקת אנטיגן מוסדית. אם התוצאה שלילית, התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם התוצאה חיובית, התלמיד ייכנס לחמישה ימי בידוד ויוכל לחזור רק לאחר שתי בדיקות ביתיות שליליות ביום הרביעי והחמישי.
• תלמידים שלא התחסנו ולא נבדקו פעמיים בשבוע ודיווחו על כך כמתחייב, ייכנסו לבידוד מלא של חמישה ימים במקרה של חשיפה למאומת בכיתה.
• תלמיד עם תסמינים יידרש שלא להגיע ללימודים עד שיחלפו.
• במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים, הממשלה החליטה רק להמליץ - ולא לחייב - להיבדק מדי יום במשך חמישה ימים.
• תלמידים בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שבמשפחתם הגרעינית יש חברים בקבוצת סיכון, יורשה שלא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

2 צפייה בגלריה
אורט רמת יוסף
אורט רמת יוסף
אורט רמת יוסף
(צילום: קובי קואנקס)




מחר, כאמור, תיכנס לתוקף מדיניות הבדיקות החדשה והסדרת הבידודים במערכת החינוך.
הסופה "אלפיס" הגיעה לישראל: שלג החל לרדת הבוקר בצפון רמת הגולi. באתר החרמון אמרו כי בשעות הלילה התווספו כ-20 ס"מ של שלג במפלס התחתון. האתר סגור למבקרים וגולשים. שלג קל החל להיערם בפסגת הר מירון. בצפת ירד גשם מעורב בשלג. והתיירים? הם מחפשים מלונות לנפוש בהם בשלג.
מחר בשעות הבוקר הטמפרטורה תעלה מעט, אך עדיין יהיה גשום וחורפי. השלג יהפוך לגשם ולכן אם ייערם - לא יישאר הרבה זמן על הקרקע. גם ביום שישי יהיה גשום וחורפי עם שלג בחרמון. בשבת ירד גשם מקומי בהפוגות ארוכות, וביום ראשון לא צפוי גשם.

בצפת מחכים לשלג: תבואו בסוף השבוע, יהיה לבן
(צילום: סטס קופולו)

בימים האחרונים עומד שיעור המאומתים בבדיקות PCR על כ-25%, בעוד ששיעור החיוביים בבדיקות האנטיגן המוסדיות הוא כ-20%. מדובר באחוזים גבוהים, גם לעומת שיאי ארבעת הגלים הקודמים.
הסיבה לאחוזים הגבוהים נובעת בין היתר בבדיקות האנטיגן הביתיות. מי שמקבל בבדיקה הביתית תוצאה שלילית, סביר להניח שלא יגיע לבדיקה מוסדית או לבדיקת PCR.
לעומת זאת, מי שמקבל תשובה חיובית בבדיקה הביתית חייב להגיע לבדיקת אנטיגן מוסדי או לבדיקת PCR כדי לאמת אם הוא חיובי לקורונה.
עדן בן זקן. לרגל קמפיין נגד הכחשת השואה, בן זקן עתידה לשחרר שיר חדש שנכתב על ידי המשוררת ניצולת השואה אילנה קליין. אולם התמונה שליוותה את הקמפיין, שבה הזמרת מצולמת על רקע תמונה מהשואה, עוררה ביקורת.
2 צפייה בגלריה
הקמפיין בהשתתפות עדן בן זקן
הקמפיין בהשתתפות עדן בן זקן
הקמפיין בהשתתפות עדן בן זקן
(צילום: www.nostoryhistory.com)

האם יש סיכוי שישראל כ"ץ יקים ממשלת ימין? עם מורן אזולאי ניתחנו את היתרונות, החסרונות, הסיכונים והסיכויים שלו. הכותרת, הפודקאסט היומי.
רקטת פלקון 9 של SpaceX שיצאה מכלל שליטה נמצאת במסלול התנגשות עם הירח, אחרי שבשבע השנים האחרונות היא היטלטלה בחלל.
מאור בוזגלו פרש מכדורגל פעיל ודמע: הלב נקרע, ניסיתי לחפש קבוצה.
דיסני פלוס מגיע לישראל בקיץ. עשינו לכם סדר במה שמחכה לכם בשירות הסטרימינג.
ומתי יוצא הסמסונג גלקסי S22?