נזכרו לדרוש בדיקה בכניסה לישראל. רק עכשיו, כמעט שנה לאחר פרוץ הקורונה, נזכרו להציע לחייב בדיקת קורונה לנוחתים בישראל, ולהגביל את היציאה מישראל. איש לא לוקח אחריות על משך הזמן שלקח להגיע להחלטה ושרי הבריאות והתחבורה אדלשטיין ורגב יצאו נגד היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט שלטענתם מנע חיוב בבדיקת קורונה שלילית כתנאי כניסה לארץ - הוא דחה האשמה זאת על הסף. המשנה ליועץ, רז נזרי, הבהיר מוקדם יותר בריאיון לכאן רשת ב' כי ההצעה לחייב עולים לטיסות להציג בדיקה שלילית עלתה רק בשבוע האחרון.
(צילום: חגי דקל)
ואם כבר החלטות איטיות, מעל חודשיים אחרי ההבטחה, מעבדות הקורונה בנתב"ג יספקו תשובות לבדיקות בתוך ארבע שעות: משרד הבריאות אישר רק היום למעבדת בדיקות הקורונה בנמל התעופה להתחיל בביצוע בדיקות. עד היום התאפשר לערוך בנתב"ג רק בדיקות עם תשובה בזמן רגיל - עד 14 שעות, בעלות של 45 שקלים. לצד זאת, יש לציין כי טסים סיפרו כי זמן ההמתנה לתוצאה בדרך כלל עמד על שש שעות בלבד. הבדיקות המהירות יחלו אחרי הסגר.
והסגר יתארך, כמובן. משרד הבריאות יבקש להאריך את הסגר המלא בשבועיים, אך עשוי להתפשר גם על עשרה ימים. המטרה היא שהסגר לא יסתיים ב-28 בינואר, בלילה שבין חמישי לשישי, כפי שתוכנן, כדי למנוע את ההתקהלויות של סוף השבוע. במשרד חוששים מנתוני התחלואה, שעדיין גבוהים למרות הסגר והחיסונים. ולאור הלימודים במגזר החרדי, נתניהו שוחח הערב שוב עם הרב קניבסקי וביקש להשאיר את מוסדות החינוך סגורים גם אם הסגר יוארך.
לקריאה נוספת
בשורות טובות. מתוצאות ראשוניות של המחקר הסרולוגי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר עולה כי שבוע אחרי קבלת המנה השנייה נרשמה עלייה של פי 6 עד פי 20 בכמות הנוגדנים לנגיף הקורונה. רמות הנוגדנים הללו גבוהות יותר מאשר בקרב חולי קורונה שהחלימו.
3 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר בית חולים איכילוב תל אביב
חיסון קורונה פייזר בית חולים איכילוב תל אביב
חיסון
(צילום: AFP)
ואילו ועדת הלסינקי העליונה, הממונה על פיקוח ניסויים בבני אדם בישראל, צפויה למסור חוות דעת למשרד הבריאות ובה היא קובעת כי הליך ההתחסנות שמובילה ממשלת ישראל יחד עם חברת פייזר הוא מחקר קליני ביסודו - שם קוד לניסוי בבני אדם - ולפיכך, היה חייב לקבל אישור מפורש ומפורט של הוועדה.
לקריאה נוספת
"ניסיון להדחת ראש ממשלה חזק מהימין". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש תגובתו לכתב האישום המתוקן בפרשות השונות (1000,2000 ו-4,000). בהודעה שצורפה לתגובה נטען: "נתניהו מואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם, עובדה שמוכיחה עד כמה אבסורדיים התיקים נגד ראש הממשלה". נתניהו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
"איך אפשר להאשים את ראש הממשלה על אירועים שכלל לא נחקר עליהם? כך נראה ניסיון להדיח ראש ממשלה חזק מהימין", כתבו עורכי דינו של ראש הממשלה".
נוני מוזס, שהואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000, הגיש גם הוא את המענה לאישום. "האמירות בשיחה בעניין החוק נאמרו כחלק משיח לגיטימי שמהותו 'לובינג', והאמירות בשיחה בעניין החוק נאמרו כחלק משיח נהוג, לגיטימי ומקובל בין פוליטיקאים וגורמים ציבוריים לבין אנשי תקשורת", נכתב בתשובת מוזס.
שאול אלוביץ' ואיריס אלוביץ' הגישו את תגובתם לכתב האישום נגדו בתיק 4,000, וטענו כי האישומים נגדם הם "סיפורי מעשיות". לדברי אלוביץ', "וואלה לעג למשפחת נתניהו". אלוביץ' טען, באמצעות עורך דינו ז'ק חן, כי בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התקיימו יחסי שוחד. הוא טען כי "אתר 'וואלה' פרסם אלפי ידיעות, כתבות וטורים שביקרו בחריפות את רה"מ ולעגו לבני משפחתו, הפך באישום לאתר 'שנכבש' על ידי רה"מ ובני משפחתו".
לקריאה נוספת
הממשלה תתכנס בשעה 15:00 ותדון בהארכת הסגר ובמתווה הדרכון הירוק.
הגשם שליווה אותנו ממוצאי שבת נמשך גם היום לסירוגין מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הערב תירשם היחלשות בגשם - שיחזור מחר בבוקר בצפון, ויתפשט בהדרגה בצהריים למרכז ולדרום
למה שינתה ממשלת סין את דעתה לגבי ועדת בדיקה בינלאומית? מה יש להם להסתיר? מעל למאה מדינות דרשו בשנה שעברה מארגון הבריאות העולמי לערוך בדיקה מדוע התפרצה מגפת הקורונה. בחודש מאי הסכים ארגון הבריאות והקים ועדה בינלאומית. פני הוועדה היו מועדות למה שנחשב לערש המגפה, העיר ווהאן שבסין, אך ממשלת סין סירבה לאפשר לוועדה זו להגיע. לאחרונה, סין שינתה את דעתה ואישרה את כניסת הוועדה. היא דרשה מחברי הוועדה לעבור בדיקה טרם הגעתם. התברר, שבין המומחים הבינלאומיים – חברי הוועדה, היו נשאי קורונה. הם נאלצו להישאר בסינגפור. האחרים, שנחתו בסין בסוף השבוע שעבר, הצטרכו להיות שבועיים בבידוד. למה ממשלת סין לא קיבלה אותם בזרועות פתוחות קודם לכן?
כשהתחילו להתגלות בווהאן חולים ראשונים קשים עם דלקת ריאות חריגה ועם תמותה גבוהה במיוחד, שלטונות ווהאן חששו מפגיעה במעמדם בעיני הממשל המרכזי ואף לא דיווחו לשלטונות בבייג'ין. נהפוך הוא, הרופא הראשון שזיהה שמשהו לא רגיל מתרחש בבית החולים שלו, נקרא לחקירה והוזהר לא "להפיץ שמועות". גם כשהמידע הגיע לבייג'ין, לקח זמן לשלטונות לפרסם את הנתונים. היום, נפוצה בסין תיאוריה שנגיף הקורונה, מקורו לא בסין, אלא, במקומות אחרים כמו אירופה וארה"ב, משם הוא יובא לווהאן. הדעה הרווחת במדינות אחרות היא שאכן, מקור המגפה הוא בווהאן. אך עדיין מהדהד מסתורין רב.
בעצם, האפשרויות הן:
א. מגע או אכילת עטלף על ידי אדם (אפשרות פחות סבירה) ב. מגע או אכילת חיית בר אקזוטית, כגון, פנגולין, על ידי אדם, לאחר שאותו פנגולין נדבק מעטלף. ג. דליפה לא מכוונת של הנגיף ממכון המחקר שנמצא בסמוך לשוק. ד. ניסוי בנשק ביולוגי (אפשרות נמוכה מאוד)
הוועדה תצטרך לתת תשובות לכל התרחישים האפשריים, ובעיקר, ללמד את כל העולם איך למנוע הישנות התפרצות מגפות מסוג זה, איך לזהות אותן בשלבים הראשונים ולמגרן מוקדם ככל האפשר.
5,615 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. מבדיקה בנתוני משרד הבריאות על אודות הנדבקים אתמול עולה כי 596 מהם, כ-10.6% - פחות ממספרם באוכלוסייה הם בני 60 ומעלה. עוד עולה מהנתונים ש-2,994 מהנדבקים הם בני פחות מ-29 – והם מהווים כ-53.3% מהחיוביים לקורונה אתמול.
בפילוח לערים עולה כי בירושלים אובחנו אתמול 1,048 נדבקים חדשים, בבני ברק 419, במודיעין עילית 273, בפתח תקווה 171, באשדוד 157, בבית שמש 153, בתל אביב יפו 128, באלעד 121, בנתניה 119 ובראשון לציון 107. עוד מתברר כי 22 מהמאובחנים אתמול הם חוזרים מחו"ל ו-64 הם דיירים או עובדים בבתי אבות.
גבי ברבש. למה? בגלל הפרסום הראשון ב-ynet לפיו הפרופסור מצוי לאחרונה בשיחות עם יו"ר ימינה נפתלי בנט בנוגע לאפשרות להצטרף לחיים הפוליטיים. השניים נפגשו מספר פעמים, אולם ברבש טרם מסר תשובה סופית. אם אכן יצטרף לימינה, ככל הנראה הוא יהיה המועמד לתפקיד שר הבריאות מטעם המפלגה. פרופ' ברבש היה מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב במשך כ-20 שנה ומנכ"ל משרד הבריאות בסוף שנות ה-90.

חברת וירג'ין אטלנטיק שיגרה כמה לוויינים לחלל באמצעות משגר שהוצמד לכנף של מטוס בואינג 747. צפו בשיגור.
(צילום: וירג'ין אטלנטיק)
כוכב מישלן ראשון לאסף גרניט בפריז. השף קיבל את הכוכב למסעדת "שבור".
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט
אסף גרניט
אסף גרניט
(צילום: תמי בר שי)
האסירה ציפי רפאלי הגיעה לבית החולים לבדיקה, ולאחריה החליטה שלא להתאשפז וחזרה לנווה תרצה למרות שנדבקה בקורונה.
ונאיף אבו עראר, ראש מועצת ערערה שבנגב, תועד בדיון ראשי הרשויות הערביות עם ראש הממשלה כאשר הוא יושב בשולחן ליד נרגילה ושחקני קלפים. צפו