מעצרו של דימיטרי ציגנוק, החשוד באונס ורצח זוגתו אנסטסיה קלין, הוארך היום (ה') בחמישה ימים נוספים. בדיון בבית משפט השלום בתל אביב אמר נציג המשטרה כי בחקירה עלה חשד ל"אלימות של החשוד כלפי הקורבן לאורך זמן ולא רק בזמן האירוע".
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
"חשד לפציעה מכוונת על רקע של אלימות". ציגנוק וקלין
ציגנוק חשוד כי תקף את קלין בחודש שעבר. היא אושפזה בבית החולים איכילוב בתל אביב ובסוף השבוע האחרון מתה מפצעיה. לפי החשד, בתקופת האשפוז הגיע ציגנוק לבית החולים מחופש לסוהר שב"ס במטרה "לגמור את העבודה". בהמשך, בשעה שהיה אמור לשהות במעצר בית גילו בלשים שהגיעו לביקורת כי ביתו ריק. חיפושים אחריו החלו והוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה למחרת.
נציג המשטרה רס"מ קובי הרשקוביץ אמר היום בדיון כי לאור התפתחות בחקירה ולאור פעולות חקירה נוספות מבקשת המשטרה עוד שישה ימים מעצר. "טרם התקבלו ממצאים מנתיחת הגופה", הודה נציג המשטרה שציין כי "שהחשוד הגיע לזירה והצביע בדיוק על נסיבות הפציעה של אנסטסיה כולל בדיקות מעבדה". במשטרה ציינו כי גרסאות חבריה של קלין, אצלם שהתה אחרי פציעתה, נמסרו להם סמוך לאירוע וכי עדות חדשה של חברתה של קלין נגבתה אתמול.
עו"ד ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, המייצג את ציגנוק, אמר כי "החשוד טוען שקרתה לאנסטסיה תאונה אבל לא הוא גרם לפציעה שלה". נציג המשטרה ענה כי "חומר החקירה מעלה חשד לפציעה מכוונת על רקע של אלימות של החשוד כלפי הקורבן לאורך זמן ולא רק בזמן האירוע ולכן אנחנו ממשיכים בחקירה".
2 צפייה בגלריה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
קלין בבית החולים איכילוב
(מתוך עמוד הפייסבוק של איכילוב)
אלפסה טען כי "המשטרה כבר החליטה לשחרר את החשוד למעצר בית, כך שזה לא תיק חדש, כי לא הייתה עדות מהנפגעת או ממכריה. הדבר היחיד שהשתנה בתיק זה שקורבן העבירה כבר אינה בין החיים".
הוא הוסיף כי "מרשי הסביר את האינטראקציה שהייתה לו עם הקורבן, מסר הסבר שמבחינתו לא מפליל אותו בגרימת החבלה. חבלה מצערת הובילה להידרדרות רפואית ואשפוז, אבל לא בטוח שהמשטרה או הפרקליטות יודעים להגיד שהחשוד הוא הגורם לכך מבחינה ראייתית".
השופט עלאא מסארווה האריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים וקבע כי "יש התפתחות משפטית וראייתית לא מבוטלת. מדובר בתיק רצח אך בתחילת התיק היה מדובר בניסיון רצח ועבירות נוספות אך הוא נעצר בגלל הפרת תנאים ונסיבות פטירתה של המנוחה.
"הסנגור טוען שאין בעובדה המצערת שהקורבן נפטרה כדי להשליך על המערך הראייתי המבסס את אשמתו של החשוד. מצאתי כי החקירה נמצאת בישורת האחרונה שלה", סיכם השופט.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.