אחד הנושאים החשובים, שלא זוכים לתשומת הלב הראויה בישראל, הוא משבר האקלים והסכנות הצפויות מהתחממות כדור הארץ. וכיצד ישראל מתמודדת עם הסכנה? מבקר המדינה, ד"ר מתניהו אנגלמן, הודיע היום (ב') כי בחודשים הקרובים יפרסם משרדו דוח מיוחד ומקיף על התמודדות מדינת ישראל עם משבר האקלים.
ביום שישי פורסם ב-ynet מאמר של פרופ' עדי וולפסון על כך שמבקר המדינה לא הזכיר את משבר האקלים בכל הדו"ח הארוך על הצפות ושיטפונות שפורסם בשבוע שעבר. אך היום, בנאום בכנס לשכת רואי החשבון באילת עדכן המבקר כי דוח כזה יפורסם בקרוב.
1 צפייה בגלריה
מתניהו אנגלמן עם דו"ח המבקר 70א
מתניהו אנגלמן עם דו"ח המבקר 70א
מבקר המדינה, ד"ר מתניהו אנגלמן. דו"ח חשוב - בקרוב
(צילום: תדמית)
בהודעה שפורסם מטעם המבקר נכתב כי אנגלמן בודק מספר נושאים מרכזיים, בין היתר את פעולות הממשלה להיערכות לשינויי האקלים והיעדים ארוכי הטווח שקבעה הממשלה להפחתת השימוש בדלקים, קצב התקדמות הממשלה ביישום ההערכות הדרושה, הפעולות להפחתת פליטות גזי החממה, סוגיית ההטלה של מס פחמן בישראל, חסמים בהשגת יעדי אנרגיות מתחדשות, היבטים כלכליים ופיננסיים של משבר האקלים ועוד.
מבקר המדינה אנגלמן אמר: "משבר האקלים הוא אירוע גלובלי משמעותי, שכל מדינה צריכה לשים על סדר היום שלה ולהיערך להשפעות של שינויי האקלים. כבר כיום אנו עדים להשלכות משבר האקלים עם יותר גלי חום ושיטפונות רבים יותר. מדינת ישראל חייבת לשים את הנושא על סדר העדיפויות. אנו בודקים היבטים רבים של היערכות המדינה למשבר האקלים - פעולות הממשלה להיערכות לשינויי האקלים, הפעולות להפחתת פליטות גזי חממה, ההיבטים הכלכליים - פיננסיים של משבר האקלים והדרך קדימה להתמודדות עם משבר האקלים".
המבקר ציין בדבריו כי הביקורת בנושא משבר האקלים היא בהמשך לדוח המיוחד שפורסם בשבוע שעבר בנושא "ההיערכות לשיטפונות וההגנה מפניהם". הוא הסביר כי ביקורת זו הייתה מערכתית ועסקה בהערכות המדינתית לצד הערכות הרשויות בנושא.