משה כהן וענת דייגי בראיון לאולפן ynet
(צילום: אבי חי)

פרשת ההתעללות בגן טולי ברמלה ממשיכה לעורר סערה. היום (שלישי) הוארך בשלושה ימים מעצרה של הסייעת החמישית שחשודה באלימות כלפי הילדים. בריאיון לאולפן ynet קרא הבוקר משה כהן, אב לפעוט בגן, לפרסם את הסרטונים מהמצלמות שהוצבו במקום, חרף המראות הקשים שהם עשויים להכיל.
"הסרטונים האלה חשובים לנו וחשוב שכל ההורים במדינת ישראל יראו אותם", אמר כהן, "ההתעללות שהתרחשה בין כותלי הגן אינה ניתנת לתיאור במילים, רק מי שיראה את המעשים הללו במו עיניו, יוכל להבין מה עבר על הילדים שלנו. המשטרה צריכה לרדת מהעץ שטיפסה עליו ולפרסם את הסרטונים כדי שכל עם ישראל יבין מה קורה בתוך גני הילדים".

1 צפייה בגלריה
הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
דורשים לפרסם את הסרטונים. הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
(צילום: יריב כץ )
כהן דחה בתוקף גם את טענותיה של מנהלת הגן שטענה כי לא הייתה מודעת לנעשה במקום: "ראיתי את הראיון שלה אצלכם ולא קניתי את דמעות התנין שהזילה. היא הראש, יש לה 7 סייעות בגן שמתוכן 5 כבר נעצרו. אין שום סיכוי בעולם שהיא לא ידעה. יתרה מכך, אתמול השופטת אמרה שחלק מהמעשים בוצעו לידה. היא מעזה לשקר במצח נחושה ולטעון שלהורים הייתה נגישות למצלמות, לנו היא סיפרה שהייתה בודקת אותן אחת לתקופה. הכל שקרים. ההתנהלות שלה פשוט מרתיחה את הדם".
אתה נחשפת לסרטונים הללו?
"אני לא ראיתי אותם, אבל הסיפורים של ההורים שכן נחשפו אליהם פשוט מצמררים. הלב פשוט לא עומד בזה. זה מרגיש כאילו מישהו פשוט שורף לך את הנשמה מבפנים".
ענת דייגי, שבנה הפעוט מת ב-2017 כתוצאה מהתעללות במעון שבו שהה, מובילה מאז את המאבק לפיקוח על הגנים, ומצטרפת לקריאה לחשוף את הסרטונים: "זה לא מקרה קצה, זוהי תופעה רחבה שהיא תולדה של הזנחה מדינית פושעת. אין סטנדרטים ואין פיקוח. אני לא מכירה אף מדינה מערבית אחרת שמתנהלת בצורה הזו.
"כואב לי לשמוע את ההורים שפונים אליי עם סיפורים כמו של משה, אין לי מה לומר להם. חייבים טיפול שורש לתופעה המזעזעת הזו שיחסל אותה סופית. צריך להחזיר את חוק המצלמות באופן מיידי. יש מחטף תחת חוק ההסדרים ומנסים כל הזמן לדחות את האישור. אני נחרדת מהמחשבה שהחוק יידחה בשנתיים נוספות".
כהן ציין גם הוא כי דחיית אישור החוק הינה מחדל: "יושב שר משפטים בישראל ונותן יד לחרפה הזו. אנחנו רואים פעם בחצי שנה מקרה של התעללות קשה בחסרי ישע וצריך להחריף את הענישה כי מסתבר שהידיעה שיש מצלמות לבדה, אינה מרתיעה. הנפש של הילד שלי נפגעה ומישהו פה צריך לתת את הדין על כך".