על הקירות, בעיקר בחדר הרחצה אך גם בחדר הארונות, במטבח ובכל פינה אפשרית בבית.
אם אתם עדיין חושבים שעובש מהווה מפגע אסתטי בלבד, טעות בידכם. נשימה של חלקיקי העובש אשר הנישאים באוויר עלולה להוביל לתופעות אלרגיות, בעיות בדרכי הנשימה ועוד תופעות רבות. אם מתגוררים בבית אנשים עם מערכת חיסון חלשה, אנשים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה, קשישים או תינוקות - הסכנה לפגיעה מהעובש גדולה פי כמה וכמה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות סנו)
איך מזהים עובש? איך משמידים אותו ביעילות וממה כדאי להימנע? איך מונעים היווצרות חוזרת של עובש בעזרת סופג לחות של סנו פרש?

כך תזהו עובש בין האריחים, סביב הצנרת, על הקיר והתקרה

עובש הוא שם כולל למשפחה שלמה של פטריות המשגשגות בתנאי לחות גבוהים (60%-80% הם תנאי גידול אופטימליים) ובטווח טמפרטורות רחב. הנבגים שלהם מפתחים רשת קורים אפרפרה-לבנה, אשר הופכת לשחורה כאשר היא מבשילה. זהו הכתם השחור שכולנו מכירים, אשר הופך כהה יותר ככל שהמושבה גדולה יותר.
בחלק מהמקרים לא ניתן לראות את העובש משום שהוא מסתתר לצד רהיטים או מאחוריהם. זה הזמן לגייס את חוש הריח ולנסות לזהות את הניחוח הייחודי של העובש - ריח טחוב של רטיבות ומים עומדים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות סנו)

איך משמידים עובש? לטיפול בעובש שני שלבים, קטילה והסרה

כיוון שעובש גדל ומתפתח, יש לקטול אותו תחילה. קטילה של עובש בשיטת עשה זאת בעצמך אפשרית בעזרת מסיר עובש של סנו בתרסיס להתזה ישירה על העובש,
מומלץ לטפל בעובש מיד עם הופעת הכתמים, ככל שהטיפול יהיה מוקדם יותר תמנע חדירה של העובש לנקבוביות הקיר והטיפול יהיה קל ואפקטיבי יותר.
יש לרסס ישירות על העובש לוודא כיסוי מלא, להמתין על פי הנחיות השימוש לקטילה אפקטיבית של העובש. לאחר הקטילה יש להסיר את כתמי העובש על ידי שימוש בספוג הפלא או קרצוף בעזרת כרית יפנית.
אם העובש מתחבא אצלכם מתחת לסיליקון האוטם את החריצים בין החרסינות במטבח או באמבטיה, הסירו קודם את הסיליקון באמצעות מסיר סיליקון או בעזרת סכין, ורק אז השמידו את העובש באמצעות מסיר עובש של סנו, מרחו את הסיליקון מחדש, מומלץ להשתמש בסיליקון נגד עובש.
הופעה חוזרת של עובש מתרחשת אם נותרו נבגים של עובש על הקיר או אם החדר לח ואינו מאוורר.

איך מונעים היווצרות חוזרת של עובש? 5 טיפים בסיסיים שיעזרו לכם למגר את התופעה

1. אוורור, אוורור, אוורור - חשוב מאוד לאוורר את הבית, במיוחד באזורים מועדים ללחות כמו חדר האמבטיה. העובש נוטה להופיע בחורף בעיקר משום שאנחנו לא פותחים את החלונות ולא מאווררים מספיק את הבית, מה שמשאיר את הלחות בחלל החדר ומעודד היווצרות של נבגים המסוכנים לבריאות.
2. ספיגת לחות - במקומות אותם לא ניתן לאוורר היטב כמו חדרי ארונות, רחצה או מרתפים, מומלץ להשתמש בסנו פרש מתקן סופג לחות, המונע לחות, טחב, עובש וחלודה. מיכל הפלסטיק הכלול במוצר מכיל בתוכו גבישים ייחודים שסופגים את הלחות באוויר ושומרים אותה בתוכו. ניתן גם לרכוש אריזת מילוי חסכונית לשימוש יעיל וחסכוני לאורך זמן.
בחדרים המועדים לרטיבות והתפתחות עובש, כדאי להקפיד על טיפול מונע באמצעות ריסוס של חומרים מונעי עובש, כגון: סנו מסיר עובש, פעם בשבוע.
3. איטום ראוי לקיר ולגג - חשוב ומומלץ לטפל בבעיות איטום הקירות החיצוניים והגג עוד לפני תחילת החורף, כדי למנוע חדירה של מים.

נתקלתם בבעיית עובש מורכבת הנובעת מנזילה? הזמינו בעל מקצוע

לא כל עובש ניתן להשמדה באמצעות תכשיר ביתי ונוח. במקרים של בעיות עובש מורכבות הנובעות מנזילה, נדרש טיפול של בעל מקצוע מומחה. עם זאת, חשוב לשמור על ניקיון במקומות המועדים לעובש באמצעות תחזוקה שוטפת על מנת למנוע התפשטות של הכתמים כבר בשלב הראשוני.
לסיכום, כדאי להצטייד בסנו מסיר עובש - מוצר חובה בכל בית כחלק משגרת הניקיון. על מנת להשלים את הטיפול המונע, הצטיידו בספוג סופח לחות של סנו פרש, אשר סופח את הלחות ומפחית את הסיכוי להיווצרות של עובש, טחב וחלודה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות סנו)