2 צפייה בגלריה
גבי ברבש
גבי ברבש
גבי ברבש
(צילום: מוטי קמחי)
עדיין לא הוכרז על ממונה על מאבק בנגיף, והמועמד המסתמן לתפקיד הפרויקטור מבהיר כי טרם נמסר לו רשמית על המינוי. "אני לא אדבר עד שהעסק הזה ייסגר", אמר פרופ' גבי ברבש.
ברבש שימש במשך כ-20 שנה לא רצופות כמנהל המרכז הרפואי איכילוב, ופרש מתפקיד זה ב-2015. בין 1999-1996 הוא שימש כמנכ"ל משרד הבריאות. "לקחת סמכויות ממשרד הבריאות זה לא דבר פשוט. זה עסק מורכב", אמרו גורמים בסביבתו.
תחומי האחריות של פרויקטור הקורונה, כמו גם הסמכויות שיינתנו לו, טרם הובהרו סופית - ומסתמן כי עיקר תפקידו יהיה ריכוז תחום הבדיקות. בשיחות עם מקורביו הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, פרופ' חזי לוי, כי הוא זה שימשיך לנהל את הטיפול במשבר.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
לא מצא פרויקטור. יולי אדלשטיין
(צילום: יואב דודקביץ )
שר הבריאות יולי אדלשיין הודיע כבר לפני שבועיים על מינוי ממונה למאבק בקורונה - אך טרם הכריע על זהותו. "מאבק הקורונה הוא קשה ומסובך, אויב חמקמק שיודע להסתתר היטב", אמר השר. "ההחלטות מתקבלות בכובד ראש, רק ביחד ננצח את המגפה. אז מה עושים? החלטתי למנות מנהל מיוחד למאבק בקורונה, ובקרוב אודיע על בחירתי".
גם שמו של ראש אגף התכנון בצה"ל לשעבר, אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, עלה במסגרת ההתייעצויות על מינוי הפרויקטור. הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, אמר בשיחות סגורות כי הוא מוכן "להתייצב באופן מיידי" לטובת התפקיד, אך דרש לעבוד בכפוף לראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי - ולא תחת פיקודו של השר אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות.