לאורך השנים האחרונות חל שינוי משמעותי ביחס של הצרכן לרכיבים במוצרי הצריכה. קהל הצרכנים הפך להיות מודע לתזונה בריאה יותר ולכן בוחן היטב את מרכיבי המוצרים טרם צריכתו. המגמה של חיפוש אחר מזון מזין וטעים הולכת וגדלה בארץ ובעולם כולו, הצרכן מחפש אחר מוצרים שברשימת הרכיבים שלהם מופיעים חומרי גלם טובים ומוכרים שנמצאים בכל בית (תווית נקיה).
בנוסף, בשנים הללו אנחנו עדים לתופעת הבישול הביתי שצומחת קדימה ומטפסת לממדים גבוהים במיוחד. אם זה בעקבות משפיענים ומובילי דעה בפלטפורמות השונות אשר הנוכחות שלהם ברשת והמתכונים שמעלים מגרה אותנו וגורמת לנו לרצות ליהנות ממנות כמו במסעדה. או בעקבות ההישארות בבית והרצון להביא את המסעדה הביתה. לפיכך, היקף הבישול הביתי בישראל צמח בלפחות 16%: כלומר, יותר ויותר אנשים מבשלים בבית וכצפוי - מחפשים אחר המוצרים שיקצרו להם את הדרך למנה שהיא גם טעימה וגם מאוזנת.
האתגר - מעבר לבישול ביתי
במסגרת טרנד הבישול הביתי הצרכנים מבקשים ותרים אחר פתרונות שיאפשרו להם להכין ארוחות טעימות ומזינות תוך שימוש במוצרים עם רכיבים שהם מכירים ובוטחים בהם. מסקר שערכה אסם השנה נמצא כי כ-60% מהצרכנים מחפשים אחר פתרונות מהירים, ו- 35% מחפשים מוצרים שיאפשרו להם ביטחון בתוצאה קולינרית נאותה. הסקר מצביע על אותו שינוי משמעותי ביחסו של הצרכן הישראלי לרכיבים במוצרי המזון אותם הוא צורך. כיום הצרכנים מודעים יותר לתזונה בריאה, ובוחנים היטב את מרכיבי המוצרים.
גם אתר אסם בישולים, אתר המתכונים של אסם, תפס תאוצה במהלך תקופת הקורונה עם גידול של 52% בכניסות לאתר, כמובן בעקבות הרחבת שעות השהיה בבית, לצד הירידה בהכנסות משקי הבית עקב היציאה לחל"ת וצמצום הפעילות הכלכלית, אנשים רבים נכנסים אל המטבח הביתי ומבקשים להשלים את החסר בכוחות עצמם. כך, ניתן גם לראות כי קטגוריית התיבול צמחה בכ- 20%, הפסטה צמחו ב-18%, הפתיתים ב- 20% ורטבי הבישול ב-24%- נתונים המדגישים את הצמיחה בבישול הביתי והמשפחתי.
הפתרון - סדרת אסם בישולים
בעקבות החיפוש אחר מתכונים באתר אסם בישולים וכמענה לדרישה הבלתי מתפשרת שצמחה ועלתה בשנה האחרונה, אסם החליטה לפתח סדרת מוצרים חדשה המרחיבה את מותג האונליין ולהשיק סדרה חדשה על המדף בשם זהה- אסם בישולים. הסדרה מתכתבת באופן ישיר עם המתכונים הנמצאים באתר ועל גבי האריזה אשר מתאימים לכל שימוש- החל ממתכונים קצרים ומהירים ועד למתכונים הדורשים השקעה רבה יותר. סדרת מוצרי הבישול היא "תווית נקייה" כלומר, מבוססת על חומרי גלם איכותיים המוכרים לצרכן ומבטיחים תוצאה קולינרית מעולה.
ההשקה מורכבת משתי סדרות מוצרים: סדרת בישולים מיקס וסדרת רטבי בישולים:
סדרת בישולים מיקס המורכבת מ-100% רכיבים טבעיים ומוכרים לכל, מייעלת את תהליך הבישול הביתי למסייעת לקבל טעמים אליהם קשה להגיע בתנאי המטבח הביתי, או שהשגתם דורשת זמן ומאמץ ניכרים. הסדרה מאפשרת לשדרג מגוון רחב של מנות, על ידי הוספת כפית אחת בלבד אשר תהפוך את המנה לעשירה, טעימה ומיוחדת יותר - ללא צורך ברכיבים נוספים. בסדרה שלושה מוצרים: מיקס קלאסי, מיקס בצלים ומיקס איטלקי.
רטבי בישולים, הארוזים בבקבוקים, ומציגים גם הם "תווית נקיה", בדמות 100% רכיבים מוכרים לכל, המהווים את שילוב הטעמים המדויק שצריך למנה בבקבוק אחד. הרוטב מכיל בתוכו את כל מקבץ הטעמים בשיטת ALL IN ONE– רק להוסיף, לבשל ולהגיש. ופונים אל הטעם הישראלי עם רוטב לעוף בתנור, המבוסס על סילאן ובצלים; רוטב לדג – עגבניות שמן זית ושום; ורוטב לחזה עוף – המשלב חרדל ודבש.