במצב הנוכחי, כאשר השווקים הפיננסיים סוערים ולא יציבים, משקיעים מנוסים ומתחילים גם יחד מתמודדים עם לא מעט אתגרים. התפרצות מגפת הקורונה פגעה בכל העולם, גם בבורסות, והנגיף הוביל לירידות של עשרות אחוזים במחירי אגרות החוב והמניות, אך לצד המשבר נוצרו גם הזדמנויות השקעה מגוונות, בעיקר למשקיעים לטווח הארוך.
משקיעים רבים מחפשים פתרונות ואפיקי השקעה חדשים עם תשואה טובה וסיכון נמוך, על מנת לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולייצר רווחים. מאחר שאין טעם להשקיע בתוכניות חיסכון ובפיקדונות המוצעים על ידי הבנקים המסחריים על רקע סביבת הריבית הקרובה לאפס, מומלץ לבדוק את תיק ההשקעות שלכם ולבחון השקעות אלטרנטיביות על מנת לפזר סיכונים בתיק.
2 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

כך תוכלו לגוון את תיק ההשקעות מול שווקים פיננסיים סוערים ותנודתיים

לדוגמה, אם בחרתם להשקיע בשנה האחרונה בפק"מ באחד הבנקים, התשואה שקיבלתם אפסית, ולמעשה אפשר להגיד שהכסף המושקע "שכב לחינם" בבנק. אם בחרתם להשקיע באחד האפיקים העוקבים אחר מדד תל בונד 60, כדאי לדעת כי התשואה עמדה על 0.08% בלבד, ואם השקעתם באג"ח ממשלתי, התשואה שקיבלתם עמדה על 0.6%.
גם אם בחרתם להשקיע בנדל"ן או באפיק השקעות סולידי אחר, רוב הסיכויים שתגלו כי התשואה בשנה האחרונה הייתה נמוכה מאוד. עקב אי הוודאות בשנה האחרונה ועל רקע ההאטה בשוק ושחיקת התשואה על השקעות נדל"ן - המומחים מעריכים כי התשואה השנתית שקיבלתם מהשקעה בנדל"ן עמדה על כ-3% בלבד.
בהשוואה לתשואה השנתית הנמוכה באפיקי ההשקעות הסולידיים והרגילים, שאתם ככל הנראה מושקעים בהם בתיק שלכם, חברת בלנדר סיכמה את נתוניה מאז שנת 2014 ולאחר ניתוח מעמיק של ביצועי החברה, התשואה השנתית בפועל של לקוחות בלנדר עמדה על כ-5% בממוצע. לכן, ניתן לראות בבירור שהשקעה דרך הפלטפורמה של בלנדר היא הרבה יותר טובה ומשתלמת עבורכם. חשוב לדעת כי בלנדר מפעילה קרן ביטחון במצב שבו אחד הלווים יתקשה בהחזר ההלוואה שלו. המסקנה ברורה – כדאי ומומלץ לרענן את תיק ההשקעות, ולכלול בו השקעה דרך הלוואות חברתיות.
השקעה דרך הלוואות חברתיות מתאימה לכל המשקיעים, מתחילים ומנוסים כאחד, ובעיקר למשקיעים הסולידיים לטווח הארוך המחפשים אפיקי השקעה חדשים עם תשואה יציבה, גבוהה ובטוחה לצד סיכון נמוך ככל הניתן.

השקעות אלטרנטיביות בגישה חדשה

כאמור, תחום ההשקעות האלטרנטיביות מתפתח במהירות וצובר תאוצה, ובתחום זה ניתן לראות מגמות מעניינות היוצרות עניין רב בקרב המשקיעים, כמו השקעות באנשים פרטיים בדיוק כמונו, המכונות 'הלוואות חברתיות'. היתרון המרכזי של ההלוואות החברתיות לעומת השקעה סולידית הוא התשואה הקבועה שניתן לקבל בזמן יחסית קצר. אם משקיעים באפיקים הסולידיים, התשואה מתקבלת בדרך כלל רק לאחר שנים רבות, לכן חשוב לבדוק את תיק ההשקעות האישי, לבדוק את התשואה והעלויות הנלוות להשקעות השונות, להפחית סיכונים ולרענן את התיק עם השקעות אלטרנטיביות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

כפי שציינו כבר, לציבור המשקיעים בארץ יש כעת הזדמנות יוצאת דופן לרענן ולשנות את תיק ההשקעות שלהם עקב השווקים הסוערים והסיכונים הרבים בשוק ההון ובאפיקי השקעה אחרים. בלנדר נמצאת בתנופת צמיחה מהירה - בשנים האחרונות החברה הרחיבה באופן משמעותי את פעילותה בישראל בעיקר בשני תחומים – תיווך באשראי (הלוואות חברתיות) ואשראי לרכב ולמוצרים. במקביל להרחבת הפעילות בישראל, בלנדר יזמה וחתמה על שיתופי פעולה עם גופים בנקאיים ומוסדות פיננסיים באירופה, ומטרת החברה היא להקים בנק דיגיטלי ולחדור עם פעילותה למדינות נוספות.

* אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים שונים או בצרכיו השונים של כל אדם. התשואה הינה ממוצעת, מבוססת על נתוני העבר ואינה מעידה על תשואת העתיד.

פורסם לראשונה: 12:59, 13.06.21