אבל בעקבות רצח הנער מגן נר
(צילום: אביהו שפירא)

איתי יצחק, בן 17 מגן נר, הוא הנער שנרצח לפנות בוקר בקטטה סמוך לכפר מוקייבלה שבמועצה האזורית הגלבוע. כך הותר בצהריים (שבת) לפרסום. שישה נערים וגבר בשנות ה-40 לחייו נעצרו.
2 צפייה בגלריה
איתי יצחק
איתי יצחק
איתי יצחק
בני המשפחה התכנסו בביתם, וביקשו לשמור על פרטיותם. בשעות הצהריים נפתח מועדון הנוער ביישוב, ובני הנוער יכולים היו לקבל שם סיוע פסיכולוגי ותמיכה. יצחק ז"ל, תלמיד כיתה י"ב בכפר הנוער ניר העמק בעפולה, הותיר אחריו הורים, אחות תאומה ואח העומד בפני גיוס.
המועצה האזורית גלבוע שבתחומה שוכן היישוב, היא מועצה מעורבת - יישובים קהילתיים, קיבוצים, מושבים ויישובים ערביים. במועצה מתגאים ברבגוניות ובקיום המשותף ומדגישים גם כעת כי מדובר באירוע פלילי ולא לאומני. "אנחנו לא רואים פה אירוע של תושבי גן נר מול תושבי מוקייבלה", אמר ראש המועצה, עובד נור, המתגורר אף הוא בגן נר. "יש פה אירוע מזעזע של קטטה בין בני נוער, שהסתיימה במקרה מוות נורא".
נור הוסיף: "אנחנו נותנים אמון מלא בעבודת המשטרה, ומאמינים שימצו את הדין עם מי שצריך למצות את הדין. החקירה בעיצומה אבל אנחנו רואים את האירוע הזה כאירוע שיכול לקרות בכל מקום. אם זה קורה דווקא בגלבוע, זה צריך להדליק נורות אדומות לכל החברה הישראלית", אמר.
נור מכיר אישית את הנער ומשפחתו. "כל דבר שנאמר כרגע ישמע כמליצה, אבל באמת מדובר בנער למופת. אהוב מאוד על כולם בקהילה הזאת ובקהילות בכלל בגלבוע ובאמת זה כואב. אנחנו רוצים לראות אילן כזה גדל להיות עץ גדול, ואנחנו כואבים שזה יישאר רק בזיכרון שלנו".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח באזור מוקייבלה
זירת הרצח באזור מוקייבלה
זירת האירוע באזור מוקייבלה
לגן נר הגיע גם הישאם זיידאת, חבר מועצת מוקייבלה. "אני מדבר אל תושבי גן נר, ואני שולח תנחומים בשמי ובשם כל התושבים בכפר מוקייבלה. תמיד חיינו באחווה ובשלום, ואנחנו נשמור על קשרים של אחווה ושלום בתוך ובין הישובים שלנו. זה אירוע חריג ואני מקווה שזה יסתיים בינינו כאחים. נפתור את הכל. אנחנו מוכנים לסייע בכל מה שנדרש. אני שולח את התנחומים שלי למשפחה, לבנו איתכם אנחנו מוכנים לשמוע אתכם לשתף פעולה מה שצריך אנחנו לרשותכם".
שגיא כהן חבר מליאת היישוב גן נר, סיפר כי הנער שנרצח, "היה חלק משכבה מאוד מגובשת. הם באמת ילדים טובים שלא קשורים בכלל לסיפור הזה של אלימות. המקרה הפתיע אותנו. "היישוב הקים הבוקר חמ"ל במזכירות היישוב", אמר כהן. "אנחנו מטפלים בכל הנושא, בכל המעגלים אם זה המעגל המשפחתי, מעגל תנועות הנוער והחינוך".
היישוב מוקייבלה נמצא כ-5 קילומטרים מגן נר, מטרים ספורים מהמעבר בין ישראל לרשות הפלסטינית, סמוך לג'נין. הבוקר פעלה במקום חוקרים מהעובדה הניידת לזיהוי פלילי של המשטרה. תושב הכפר שהגיע למקום בצהריים אמר כי גם בכפרו אין הרבה מידע על נסיבות הקטטה והרצח. "אנחנו רק יודעים שהייתה קטטה שנגמרה ברצח של בחור מגן נר, והחשוד הוא אחד מאצלנו", אמר. "כששמעתי מי העצורים הייתי מאוד מופתע כי הם לא ממשפחות של עבריינים".