צרכנים בישראל ובכל העולם מבינים יותר ויותר את היתרונות של המזון האורגני, ותחום המזון האורגני גדל בהתאם בעשורים האחרונים. אם בשנת 2000 היקף המכירות של המזון האורגני בעולם עמד על כ-18 מיליארד דולר, ב-2018 הנתון עמד על 95 מיליארד דולר, מה שמראה על צמיחה של קרוב ל-30% בשנה, על פי נתוני אתר Statista. על פי ההערכות של חברת Grand View Research, שוק המזון האורגני יעמוד על לא פחות מ-320.5 מיליארד דולר כבר ב-2025.
גם לישראל אין מה להתבייש - בשנה האחרונה צמח השוק האורגני בישראל ב-10% ועמד על מכירות של יותר מ-600 מיליון ₪ ב-2020. מותג שופרסל green, אחד מהמותגים המובילים בתחום בישראל, כולל יותר מ-350 מוצרים ממגוון קטגוריות - החל ממוצרים אורגניים ועד מוצרים ללא גלוטן, ללא לקטוז וללא סוכר.
כעת מגיע למדף החלב במקררים החלב האורגני של שופרסל green, מהרפת האורגנית של קיבוץ הרדוף ובייצור מחלבות רמת הגולן, במחיר של 7.90 ₪ בלבד.
מה עומד מאחורי המונח 'רפת אורגנית'? ומה הופך את החלב האורגני של שופרסל לחלק חשוב במהפכה הצרכנית של המזון האורגני בישראל?
3 צפייה בגלריה
תוכן פרסומי חלב אורגני שופרסל green מהרפת של הרדוף
תוכן פרסומי חלב אורגני שופרסל green מהרפת של הרדוף
(צילום: shutterstock)

שיתוף הפעולה הטרי של שופרסל מוביל להשקת מוצר חדש: חלב אורגני מרפת הרדוף

ממש בימים אלו מושק מוצר חדש המצטרף למשפחה של שופרסל green - חלב אורגני 1% ו-3% מהרפת האורגנית של הרדוף. החלב החדש הוא חלק משיתוף פעולה טרי של שופרסל עם קיבוץ הרדוף, אשר הופך את שופרסל למשווקת הבלעדית של החלב מהרפת האורגנית היחידה בישראל.
חלק מהותי במהלך הנוכחי של שופרסל הוא המחיר הנגיש שנקבע לחלב האורגני - לכן, מחיר החלב האורגני של הרשת נקבע על 7.90 ₪, לעומת 11.90 ₪ עד כה. מהיום, החלב האורגני של שופרסל green וקיבוץ הרדוף יעמוד ליד החלב הרגיל ויהווה אלטרנטיבה אורגנית לקהל הרחב – מתוך אמונה שאורגני לא חייב להיות יקר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עמית אלקיים)
בהמשך מתכננת שופרסל להרחיב את סדרת מוצרי החלב האורגני למוצרים נוספים, בהם יוגורט ביו, גבינה צפתית וגבינה בולגרית.

כך גדלות הפרות ברפת האורגנית - עם מזון אורגני, ושימוש מופחת באנטיביוטיקה

גידול פרות בשיטה האורגנית הוא חלק מתפיסת עולם השמה את הפרה עצמה במרכז של הפעילות החקלאית, עם הקפדה על תנאי מחייה ורווחה לפרות.
הפרות ברפת של הרדוף אוכלות מזון המגודל בשיטה אורגנית לפי החוק האורגני שהתקבל בארץ לפני מספר שנים עם פיקוח של חברת הפיקוח האורגני אגריאור, ללא חומרים שעברו הנדסה גנטית, מרכיבים מהצומח בלבד ומעט מינרלים. העגלות מקבלות טיפול וטרינרי על פי הכללים האורגנים ומוזנות מגיל צעיר במזון אורגני.
ברפת הרדוף משתמשים באנטיביוטיקה אך ורק במקרים חריגים בהם אין ברירה אחרת. בזמן טיפול אנטיביוטי אין שימוש בחלב הפרה, ובנוסף לוקחים מרווח ביטחון ארוך מאוד ומחכים פי 3 זמן מההתוויה הכתובה על גבי האנטיביוטיקה מגמר הטיפול, זאת כדי לוודא שכל התרופות יצאו ממחזור הדם.
הרפת האורגנית מייצרת לבדה את כל הקומפוסט לשדות של החווה החקלאית בהרדוף, אשר מגדלת עבור הפרות כמה שיותר מזון.
לצד הרצון להציע מזון איכותי, נטול רעלים ללא הנדסה וללא פגיעה באדמה, מטרה נוספת של החקלאות האורגנית בהרדוף היא להוות מקום עבודה לאנשים מהקהילות השיקומיות והיוזמות השונות בקיבוץ. המטופלים וחברי הקיבוץ מגיעים מידי יום לשדות ולרפת והם שותפים מלאים בתהליך הייצור. הרווחים מהפעילות החקלאית תומכים בפעילות החברתית והשיקומית בקיבוץ. בין היתר, הוקמו בקיבוץ במהלך השנים בית לאנשים עם צרכים מיוחדים, קהילת משפחות אומנה לילדים ונוער בסיכון, קהילה שיקומית לנפגעי נפש צעירים, מכינה חברתית ערבית-יהודית, מרכז טיפולי אלטרנטיבי לחולי סרטן ויוזמות רבות נוספות. 70% מחברי הקיבוץ עובדים ביוזמות ובעמותות השונות.
3 צפייה בגלריה
תוכן פרסומי חלב אורגני שופרסל green מהרפת של הרדוף
תוכן פרסומי חלב אורגני שופרסל green מהרפת של הרדוף
(צילום: shutterstock)

אם כן, החיבור הייחודי בין קיבוץ קטן בצפון לרשת השיווק הגדולה בישראל מאפשר לצרכני החלב לקנות מחלב איכותי במחיר משתלם, ובמקביל לתמוך ביזמות שיקומיות בעלות ערך אקולוגי וחברתי.
החלב האורגני של שופרסל מרפת הרדוף הוא שלב נוסף במהפכה הצרכנית ששופרסל מובילה בישראל בשנים האחרונות - הכולל מגוון עצום של מוצרים לבעלי רגישויות ומוצרים אורגניים במחירים נגישים לקהל הרחב. שופרסל מקרבת את ערכי הטבע לכלל האוכלוסייה, כך שלכם נותר ליהנות ממוצרים אורגניים במחיר נגיש, ולקחת חלק ממגמת הצריכה האורגנית העולמית.