מתייחדים עם זכרם של ששת המיליונים: לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצוין ביום חמישי, 8 באפריל, מזמינים יד ושם וארגון רבני צהר את הציבור הרחב לקחת חלק במיזם "דורות מאירים" ולקיים מעמד התייחדות משפחתי בערב יום הזיכרון לשואה (7 באפריל) בשעה 19:00. במסגרת המעמד תתכנס כל משפחה יחדיו, תקרא את תפילת "אל מלא רחמים" ו/או את תפילת "נזכור" מאת אבא קובנר, תדליק שישה נרות זיכרון ותצטרף אל מסורת זיכרון השואה והעברתה מדור לדור.
2 צפייה בגלריה
 היכל השמות
 היכל השמות
היכל השמות
(צילום: ליאור מזרחי, יד ושם)
בשנים האחרונות מקבלים זיכרון השואה ומשמעויותיו משנה תוקף - ניצולי השואה הולכים ומתמעטים ובעוד מספר שנים לא יהיו עוד אנשים שיוכלו להעיד ממקור ראשון על שארע בשואה. יוותרו רק ספרי זיכרונות ומחקר, תמונות, סרטים, ועדויות ניצולים. כאן נוצרת המחויבות של כל אדם ואדם לזכור ולהזכיר כמסורת שתעבור מדור לדור. כחלק ממחויבות זו, להנצחת הנספים ושימור הזיכרון בהווה ולמען העתיד, מציע מיזם "דורות מאירים" מעמד התייחדות אחר ונוסף להנצחת זיכרון השואה בחוג המשפחה, לצד טקסים ועצרות ממלכתיים וציבוריים ולצד פעילויות קבוצתיות שונות.
יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "לאורך הדורות הצטיין העם היהודי בשימור זיכרון האירועים המכוננים של קיומו. זיכרון השואה חיוני עבורנו כעם למען נשכיל ונפנים לאיזו דרגת שפל יכול האדם לרדת כשאינו מחויב לערכי היסוד המשותפים של האנושות. חביב כל אדם שנברא בצלם".
2 צפייה בגלריה
דורות מאירים
דורות מאירים
דורות מאירים
(צילום: יוסי בן דוד, יד ושם)
מ"מ יו"ר יד ושם, רונן פלוט: "אנו נמצאים בנקודת זמן משמעותית כדור האחרון שיכיר פנים אל פנים שורדי שואה. על כן מוטלת על כתפינו המשימה להעביר הלאה את שראינו, את ששמענו ואת שלמדנו. מעמד ההתייחדות המשפחתי ייטע שורש להנחלת זיכרון השואה בכל בית ויבטיח זאת לשנים הבאות".

The Butterfly Button