מעטים הם מקומות העבודה הנותנים לעובדיהם עבודה בעלת משמעות, סיפוק מהעשייה ואפשרות לעזור לאחר, כל זאת לצד פיתוח מקצועי, ביטחון תעסוקתי וסביבת עבודה חמה ותומכת. שילוב ייחודי זה הופך את העבודה ברמות להזדמנות עבורכם להצטרף לצוות משפחתי של עובדים ברחבי הארץ ולממש את הערכים שלכם בכל יום מחדש.

מי היא קבוצת רמות? וכיצד תוכלו גם אתם לקחת חלק במשימה החשובה שרמות מיישמת כבר 41 שנה?

קבוצת רמות (מייסודו של מעון רמת טבריה, הקיים משנת 1979), הוקמה במטרה לקדם את איכות החיים של האוכלוסיות המיוחדות ומאז מתפתחת ומציעה מגוון שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים, למתמודדים עם הפרעות נפשיות, דרי רחוב וטיפול בהתמכרויות ופנימיות לנוער בסיכון. כיום הקבוצה מספקת מענה בתחומי הדיור, התעסוקה ושירותי הקהילה לילדים, נערים ובוגרים ממגוון אוכלוסיות מיוחדות.
ייחודיותה של רמות היא התמחותה ביצירת פתרונות מותאמים אישית לצרכים הפיזיים, החברתיים והרגשיים של האוכלוסיות המיוחדות, בדגש על הקניית כישורי חיים, פיתוח עצמאות, קידום ושיפור איכות החיים.
מקבלי השירות במסגרות השונות זוכים לסביבת מגורים חמה, מונגשת ומותאמת, לתכניות קידום אישיות, תעסוקה מעשירה, חיי פנאי מגוונים ושילוב בקהילה.
כלל המסגרות של רמות חותרות למימוש זכותו של האדם עם הצרכים המיוחדים להשתלב בחברה על פי יכולתו, רצונו וצרכיו - תוך מיצוי הפוטנציאל הטמון בו בסיוע ותיווך של צוות מקצועי וטיפולי המקדם תמיכה רגשית, חברתית ותפקודית בתור אמצעי להעצמה אישית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אסף ארז)

"אצלנו אין הוצאות לחל"ת ופיטורים - אנחנו מחפשים אנשים שהלב שלהם במקום הנכון"

על רקע המשבר שתקף את העולם, ובניגוד למגמה הארצית ברמות מוסיפים תקנים ומחפשים כעת עובדים במגוון תפקידים הקשורים לעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות. "אצלנו אין הוצאות לחל"ת ופיטורי עובדים, אלא להיפך", אומרת רויטל קידושין מנהלת משאבי אנוש העובדת בקבוצה מעל 11 שנים. "אנו מאמינים כי ההון האנושי המקצועי והמסור הוא הנכס המרכזי ומקור עוצמתנו, אנחנו מחפשים אנשים ערכיים, אנשים שאוהבים אנשים, כאלו שהלב שלהם במקום הנכון". לדבריה, "נושא הטיפול בבעלי מוגבלויות הוא נושא חשוב אך לעתים קרובות מידי נזנח, ולכן חשוב לנו להביא אותו לקדמת הבמה, אנו פועלים מידי יום בכדי לשפר את איכות חייהם של מטופלנו ולצוות המטפל יש משמעות רבה בכך".

"בכל גיל ובכל מצב, חשוב שתהיה לאדם מטרה וסיבה לקום בבוקר"

אולסיה פריאל, מנהלת הוסטל 'בית אור' בחדרה, עובדת סוציאלית וגרונטולוגית בהכשרתה, מספרת: "התחלתי את דרכי המקצועית בקבוצת רמות לפני עשור בתור מתאמת טיפול והתקדמתי עם הזמן לתפקיד ניהולי". לדבריה, "בתור מנהלת, ה'אני מאמין' שלה הוא להפוך למציאות כל רעיון, רצון ומשאלה של דייר. "בעיני הכול אפשרי, השמיים הם הגבול. זו הגישה שלי ואותה אני מנחילה לעובדים ולצוות שלי. חשוב שבכל גיל ובכל מצב תהיה לאדם מטרה וסיבה לקום בבוקר. חשוב שתהיה אמונה שיש משמעות ומטרה לחיים. גם בשלבים האחרונים כשהאדם מבוגר ומוגבל, יש לו את היכולת להמשיך, להתפתח, לממש יכולות ופוטנציאלים ואף להגשים את עצמו דרך חלומות שעוד לא הגשים".
פריאל מוסיפה: "אני מודה כי "תחום בריאות הנפש, במיוחד תחום הקשישים, הוא תחום שלא תמיד מושך אנשי מקצוע. אך אני דווקא מצאתי בו עניין וייחודיות. מה יותר מעניין ומרתק מנפש האדם?"
לדבריה, "קבוצת רמות מייצגת לחלוטין את עולם הערכים שלה, מדובר בארגון שמקדם ערכים של העצמה, שותפות, צמיחה ולמידה - אצל הדיירים והעובדים גם יחד. החזון של רמות מתממש ובא לידי ביטוי בעשייה היומיומית. מדובר בארגון לומד ומתפתח כל הזמן, המאפשר צמיחה מקצועית ודרכי התקדמות לעובדים".
ציפי בר, מנהלת פנימיית 'שביל הזהב' במעון רמת טבריה, עובדת בארגון כבר 38 שנים. "התחלתי בגיל צעיר והרגשתי מיד בבית. ההנהלה התייחסה לכל עובד כבן משפחה, תמכו, עודדו ועזרו כשצריך. כל צוות העובדים מכירים באופן אישי, משתתפים בשמחות ובאירועים מצערים. אנחנו משפחה אחת גדולה ומתייחסים למקום העבודה כביתנו. אנחנו מקפידים לטפח את הדיירים, נקשרנו למשפחותיהם וכך נמשיך עוד שנים רבות".

"העבודה הזו היא בית ונותנת תחושה שלא חוויתי בשום מקום עבודה בעבר"

קסם אהרון, עובדת סוציאלית בקלט החירום ברעננה המטפל ומשקם דרי רחוב ומכורים, מספרת: "אני עובדת ברמות שנה מלאה וטובה. העבודה הזו היא בית ונותנת תחושה שלא חוויתי בשום מקום עבודה בעבר". אהרון מאמינה כי המסירות והאמונה במטופלים שמתחילה למעלה, בהנהלה, ויורדת למטה לצוות ולמטופלים. "יש לכך השפעה על היום-יום".
"עיקר ההתעסקות הוא החיים עצמם, הדברים הלא צפויים בחיים - לטוב ולפחות טוב. הצוות והדיירים מגיעים עם רצון משותף לחוות את העולם כטוב יותר. אצל הצוות הצעד הבא הוא ליצור עולם טוב יותר עבורנו ולחברה כולה. מצד המטופלים, הצעד הבא הוא חיזוק האמונה שיש טוב בעולם הזה, שמגיע להם הטוב הזה".
העבודה ברמות "מזמנת הרבה יצירתיות, גמישות, כנות, פשטות והתקרבות לתחושת חום ומשפחתיות שעוזרת בהתמודדות עם הקשיים ופותחת הזדמנויות לבניית דברים חדשים בחיינו. תחושת המוגנות והביטחון מאפשרת את זה".
אהרון מספרת כי הגיעה לתחום באופן מקרי, כשראתה מודעת דרושים לעובדת סוציאלית לטיפול בדרי רחוב. "המודעה הציתה בי אש פנימית ומהר מאוד הבנתי שזה המקום שאני צריכה להיות בו. העבודה מאפשרת לי להמשיך לגדול ולהרגיש באמת, ליצור קשרים משמעותיים עם צוות שמחזק. אנחנו כמו הורים, עושים הכל כדי לחזק את המטופלים שהגיעו כדי למצוא דרך חדשה אצלנו". לדבריה, "בזכות המטופלים, אנחנו זוכים במשמעות, והמטופלים פותחים את ליבם. יש תחושה שכולנו באותה סירה הנקראת 'החיים'.
"אנחנו דואגים למטופלים ובאופן מקסים מגלים כמה הם דואגים לנו, אנחנו אוהבים את המטופלים ומבינים כמה אהבה עוטפת אותנו בחזרה, אנחנו מרגישים אותם ובימים מפתיעים מגלים כמה הם מרגישים אותנו עם חיוך או חיבוק מצידם, ששווה את כל ההשקעה יותר מהכול".

2 צפייה בגלריה
(איור: קבוצת רמות)
חליל קדרי, רכז דירות במעון הוד, החל דרכו בקבוצה ב-2013 והתנסה עם כלל האוכלוסיות - מתהלכים, שיקומיים ואי שקטים. חליל עבד כמטפל וסייע בבית הספר, משם קודם לתפקיד אחראי משמרת ולאחר ניסיון ולמידה קודם לתפקיד רכז דירות. לדבריו, "העבודה הזו משמעותית עבורי בעיקר כיוון שמבוססת על נתינה. הנתינה שלי לזולת ממלאת אותי. בסוג העבודה הזה אני לומד להכיר מגוון רב של אוכלוסיות, צרכים, סיטואציות, מצבי חירום, התגייסות צוותית, טיפול, סיעוד, הדרכה ותיווך. הלמידה במעון מורכבת מיחסי אנוש, חמלה, רצון לקדם, הכלה, איכות חיים, משמעות עבור הדייר, והיא מובילה אותי להתמקצעות גבוהה ומחזקת את השאיפה שלי להשתפר ולהתמקצע יותר".
"אני שואב את הכוחות לעשייה מהרצון הפנימי שלי לדאוג לאוכלוסייה ולאפשר לדיירים לעבור תהליכים מקדמים, לסייע בקידום לעבר חיים משמעותיים, שואב את הכוחות גם מחבריי לצוות, מההזנה ההדדית שיש לי מול אנשי המקצוע. כל זה נכנס למעטפת אהבה למקצוע ולדיירים".

בואו להיות חלק ממשפחת קבוצת רמות

קבוצת רמות ממשיכה בגיוסים גם בימים אלו ומחפשת נכון להיום תפקידים כגון אם\אב בית, רכזי חינוך, מטפלים, מדריכים, מנהלים ומנהלות, עובדים סוציאליים, אחים ואחיות מוסמכות, ועוד מגוון משרות.
אם אתם מחפשים להצטרף למשפחת רמות, מקום לעבוד בו, להתפתח בו ולפתח בו את ערך השוויון והעזרה לאחר בחברה הישראלית, זה הזמן לשלוח קו"ח ולפתוח חלון לעבודה מתגמלת וייחודית.
פרטים באתר החברה: Rammot.co.il קו"ח למייל: jobs@rammot.co.il