מאת: רננה מזרחי, מנהלת מדעית של חטיבת מזון תינוקות וילדים באסם נסטלה
חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק , מעבר לתזונה מיטבית הוא גם מספק לתינוק הגנה חיסונית שחשובה במיוחד בחודשי החיים הראשונים. עבור נשים שלא יכולות או שבוחרות שלא להניק תמ"ל הוא הפתרון אך איך בוחרים את התמ"ל הנכון לילד?
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
תרכובת מזון התינוקות הראשונה בעולם הומצאה על ידי אנרי נסטלה, מייסד חברת נסטלה העולמית לפני למעלה מ- 150 שנה (1867), כאשר רקח אותה עבור פג שלא היה מסוגל לינוק. חייו של התינוק ניצלו ומאז מובילה נסטלה את קטגוריית תחליפי החלב (תמ"ל) בעולם, עם מוצרים המבוססים על מחקר ופיתוח לצד הבנה עמוקה של הרכב חלב האם שהוא המזון הטוב ביותר לתינוק. ההרכב של התמ"ל נקבע לפי תקנים מחמירים, שמגדירים מה צריך להיות ההרכב התזונתי ובאיזה כמויות. כל התמ"לים שנמכרים בארץ עומדים בבדיקות רישוי מחמירות של משרד הבריאות. עיקר ההבדל הוא 'רכיבי אקסטרה', למשל: HMO, פרוביוטיקה כדוגמת L.reuteri או LC PUFA שמוכר יותר כאומגה 3 ואומגה 6. בימים אלה, אסם-נסטלה משיקה את הסדרה המתקדמת ביותר של נסטלה בתחום תחליפי החלב, NAN SUPREME- תמ"ל עם שני סוגי HMO (אוליגוסכרידים של חלב האם) ופרוביוטיקה ייחודית מסוג L.reuteri.
חלב אם מכיל מעבר לרכיבי התזונה שבו גם מרכיבים התורמים להתפתחות מערכת החיסון של התינוק. אחד החשובים בהם, הינם ה-HMO - אוליגוסכרידים של חלב האם (HMO Human Milk Oligosaccharides) המהווים את המרכיב השלישי בכמותו בחלב אם כאשר עד היום זוהו סוגים רבים של HMO המסווגים ל3 קבוצות. ה- HMO חיוניים להגנה על התינוק ופועלים במספר דרכים: תורמים לשגשוגם של החיידקים הפרוביוטיים הידידותיים במעי, נצמדים לחיידקים מחוללי מחלות ובכך מפחיתים זיהומים ומסייעים לויסות מערכת החיסון. NAN SUPREME מכיל שני סוגים מרכזיים של HMO משתי הקבוצות העיקריות של HMO המהוות יחד מעל 80% מכלל האוליגוסכרידים הנמצאים בחלב אם, להבדיל מפורמולות המכילות רק סוג אחד מקבוצת הHMO הטבעיים המהווים כ 41% בלבד. מחקרים 2-3 שערכה נסטלה על השילוב הייחודי של שני סוגי ה- HMO הוכיחו שהשימוש בתמ"ל המכיל שני סוגים אלו מפחית את הסיכון לזיהומים במערכת הנשימה ומקרב את הרכב המיקרוביום של התינוק לזה של תינוק יונק.
הפורמולה מכילה גם פרוביוטיקה מסוג L.reuteri, לראשונה בכל השלבים. מדובר בזן ייחודי המוגן בפטנט רשום, זהו זן פרוביוטי אשר נחקר באופן נרחב ונמצא כבעל יתרונות רבים למערכת העיכול של התינוק ובהם סיוע לשיפור הרכב אוכלוסיית חיידקי מערכת העיכול, הפחתת משך בכי ואיזון פעילות במערכת העיכול. (מחקרים 4-6).
NAN הינו מותג המומלץ על ידי רופאי ילדים בעולם (מחקר 1), במידה והנקה בלעדית אינה מתאפשרת.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
NAN SUPREME הינה תרכובת מזון התינוקות הראשונה המכילה שני סוגי HMO ופרוביוטיקה ייחודית מסוג L.reuteri בכל השלבים.
איך יודעים אם הפורמולה מתאימה לתינוק?
אם התינוק אוכל , שמח ורגוע ,עולה היטב במשקל ומתפתח בהתאם לגילו ולמעקב בטיפת חלב אתם יכולים להיות בטוחים ורגועים שבחרתם עבורו בפורמולה המתאימה.

מקורות:
1. מחקר שנערך בקרב רופאי ילדים ממדינות בעולם המהוות כ70% ממכירות תמ"ל בעולם ואוגד ע"י נילסן בין השנים 2017-2020
2. Puccio G et al. JPGN 2017
3. Steenhout P et al. Experimental Biology Conference 2016
4. Sienkiewicz & Ljunggren.Microb Ecol Health Dis. 2008
5. Indrio et al. JAMA Pediatr. 2014
6. Weizman et. al. Pediatrics 2005