הדיון בהארכת מעצרם של שני החשודים
(צילום: משי בן עמי)

המשטרה עצרה היום (חמישי) בתוך כמה שעות שלושה חשודים נוספים בתקיפת המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו ברחוב הארבעה בתל אביב. מוקדם יותר שוחררו שני חשודים אחרים בתקיפה למעצר בית של ארבעה ימים. השניים, אוהדי מכבי ת"א, הורחקו מהעיר ל-15 יום. אתמול שוחרר חשוד נוסף מתחנת המשטרה. "החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים", מסרו במשטרה.
2 צפייה בגלריה
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב
(צילום: אסף שפיר)
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים בתקיפת מפגינים בת"א
הארכת מעצר לחשודים בתקיפת מפגינים בת"א
הארכת מעצר לחשודים בתקיפת מפגינים בת"א
(צילום: מוטי קמחי)
כאמור, שניים מהעצורים שוחררו היום בתנאים מגבילים. בדיון בעניין הארכת המעצר שלהם בבית משפט השלום בת"א ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרם בשבעה ימים. "החשודים ואחרים תקפו מספר אנשים חלקם נזקקו לטיפול רפואי", אמר נציג המשטרה שציין כי השניים תועדו בצילומי התקיפה שצולמו בזמן האירוע.
השופטת ענת יהב קבעה כי "עילת המעצר על אף שקיימת איננה גבוהה בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה. אני מסכימה עם ההגנה שמדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה. אינני יודעת מי התחיל ומי החזיר וזה לא משנה כי לא ראיתי שקבוצה אחת הסירה את רגליה מהמקום אלא שתי הקבוצות גם יחד התעמתו אחת עם השנייה. בשלב זה לא ניתן לקבוע ברמת חשד סביר כי השניים הובילו את התגרה".
השופטת התייחסה למשליך האבן ששוחרר אתמול בערבות, ואמרה כי ההבדל המשמעותי הוא ששני החשודים פעלו במסגרת קבוצה: "חלקם תועדו עם אלות בידיהם בניגוד לחשוד שהובא אתמול, שהיה לבדו". השופטת הוסיפה: "זכות ההפגנה חשובה, היא יכולה להיות שקטה וגם מקוממת, אבל הפגנה איננה יכולה לצאת משליטה ולגלוש לאלימות פיזית ומילולית. ואינני נכנסת לסוגיה אם ההפגנה התקיימה כדין. בכל מקרה אני מוקיעה התנהגות אלימה שנעזרת בכלי מלחמה קרים או חמים".
הבוקר הגישה המשטרה כתב אישום נגד פליקס אלייב, בן 20 משדרות, שדקר מפגין בעוטף עזה בשבת האחרונה - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. הוא מואשם בעבירה של פציעה.
פורסם לראשונה: 15:55, 30.07.20