גבעת שמואל, מהערים המתפתחות ביותר באזור המרכז, הנהנית מצמיחה, התחדשות ושגשוג כלכלי וחברתי, שהפכו אותה בעשור האחרון לאחת הערים המצליחות והמובילות בישראל. בשנתיים האחרונות, דורגה העיר במקום הראשון בישראל במדד Dun's & Brudsreet, כעיר עם איתנות פיננסית ויציבות כלכלית.
לא בכדי, משפחות רבות מבקשות לקבוע את עתידן בעיר וזאת בין היתר בשל איכות החיים הגבוהה לה זוכים תושבי העיר ורמת החינוך המצוינת לה זוכים תלמידי העיר, הניצבים בקביעות בצמרת הזכאות לתעודת בגרות, עם ציוני מיצ"ב מהגבוהים בארץ. עבור תושבי העיר ובכלל, גבעת שמואל היא הרבה יותר ממקום מגורים – היא קהילה, היא משפחה והיא חברים.
בסופו של דבר, כשאנשים חושבים על מקום מגורים ועל איכות חיים, הם בודקים את מערכת החינוך העירונית, את תנועות הנוער, את פעילות התרבות והפנאי, את החוגים והצהרונים במתנ"ס העירוני ובכל אלה, רושמת העיר גבעת שמואל הצלחות והישגים רבים.
3 צפייה בגלריה
פארק רמת הדר
פארק רמת הדר
פארק רמת הדר
(צילום: יח"צ)

קהילה בקורונה: תרופות עד הבית וערכות פנאי למבודדים

ההתנדבות בעיר, לדברי ראש העיר יוסי ברודני, היא דרך חיים בקרב תושביה המיוחדים, הפועלים למען הקהילה במהלך השנה כולה. במהלך תקופת הקורונה, התגלתה הערבות ההדדית בקהילה באופן נרחב וברור עוד יותר, למען אלה הנמצאים בקבוצות סיכון, המבודדים, בני הגיל השלישי, ניצולי שואה וכל תושב אחר הזקוק לעזרה.
ברודני: "עובדי העירייה, בסיוע חיילים וחיילות מפיקוד העורף ומתנדבים רבים, עוסקים מדי יום בפעילויות רבות ומגוונות לחיזוק חוסנה של הקהילה בימי המשבר, כשבין הפעולות הרבות ניתן למנות חלוקת סלי מזון לניצולי שואה ולבני הגיל השלישי, סיוע בקניית תרופות לקשישים ועריריים, קידום מיזם "אוזן קשבת" ליצירת קשר טלפוני קבוע עם בני הגיל השלישי, הנחות במיסוי וארנונה לבעלי עסקים, פתיחת קו חם לתמיכה ולסיוע מקצועי עבור מבודדים – הורים, משפחות, צעירים ובני הגיל השלישי, חלוקות ערכות הפגה להעשרה ולפנאי עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, בני הגיל השלישי וילדי העיר, הכוללת אביזרי ספורט, חוברת הפגה, צביעת מנדלות, משחקי קופסה ועוד.
אחד המיזמים המקוריים שהובילה עיריית גבעת שמואל בתקופה זו, הוא פתיחת הסופרמרקטים בשעות מיוחדות לבני הגיל השלישי, במטרה למזער את סכנת ההידבקות בנגיף ולאפשר להם להצטייד בכל צורכיהם באופן בריא ובטוח ככל האפשר".
3 צפייה בגלריה
ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני
ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני
ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני
(צילום: יח"צ)

חינוך וערכים: 100% זכאות לבגרות וגיוס שיא לצה"ל

עם שיעור זכאות מקסימלי לבגרות ומוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל, מערכת החינוך בגבעת שמואל מדורגת מזה כמה שנים ברציפות בצמרת הערים המובילות בישראל – בחינוך, במצוינות ובציונות.
"יש לנו מערכת חינוך מתקדמת ופורצת דרך, המשמשת דוגמה ומודל לערים רבות בישראל, עם אחוז זכאות לבגרות הנושק כיום ל- 100%, שיעור נשירה מהנמוכים בארץ ואחוז גיוס לצה"ל ולשירות הלאומי מהגבוהים בארץ", מכריז ברודני ומסביר כי הסיבה להצלחה נובעת בין היתר מכך, ש"בעיר לא משאירים אף אחד מאחור. באגף החינוך העירוני רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים להם תוכניות אישיות לקידומם. צוותי ההוראה מפתחים תכניות הוראה ולמידה עתידיות וחדשניות ומעמיקים את הפיתוחים הפדגוגיים, כדי להכיל אותם על גני הילדים ובתי הספר בעיר.
ההישג הגדול של גבעת שמואל הוא ללא ספק החינוך, אולם לדברי ברודני, "צמיחתה של מערכת חינוך איכותית, מתקדמת ומובילה, אינה נמדדת רק בהישגים לימודיים, אלא גם בעשייה חברתית ואזרחית למען הקהילה והמדינה". הלהט הציוני של ברודני מגיע לאחר שנים ארוכות של קריירה צבאית. הוא נשוי לעינת ואב לארבעה ילדים, נולד בחדרה להורים אנשי חינוך, שירת כלוחם וכמפקד בחטיבת הצנחנים והמשיך בשרשרת הפיקוד בשורת תפקידים עד לשחרורו בדרגת רס"ן.
3 צפייה בגלריה
פארק דרומי החדש
פארק דרומי החדש
פארק דרומי החדש
(צילום: יח"צ)

בינוי, סביבה והתחדשות עירונית: עיר בתנופה מואצת

בעשור האחרון, גבעת שמואל נהנית מתנופת פיתוח, בנייה והתחדשות עירונית. במסגרת זו קודמו ואושרו תוכניות רבות לפינוי־בינוי והתחדשות עירונית, ביניהן תוכנית ענק להתחדשות עירונית בשכונת גיורא, הקמת שכונת מגורים חדשה בצפון גבעת שמואל על שטח של כ־167 דונם, המיועדת לבניית מתחם מגורים בשילוב שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור ופארק ענק על שטח של כ־30 דונם הכולל גינת פרפרים, בריכה אקולוגית, שביל אופניים, שטחי גינון וצמחיה עשירה ומגוונת, פינות ישיבה מוצלות, מתקני שעשועים לגילאים שונים ועוד.
הקמת הפארק היא חלק מתוכנית הפיתוח של צפון גבעת שמואל, אותה מקדם ראש העיר יוסי ברודני בעשור האחרון - יחד עם תכניות פיתוח נוספות ברחבי העיר לשדרוג המרחבים הציבוריים וגני המשחקים. את הפארק המתוכנן חוצה שביל האופניים וההליכה, שהינו חלק מתוכנית עירונית רחבה ורב שלבית, לרישות העיר בשבילי אופניים. מטרת תכנית זו, ליצור קישוריות בכל העיר לתחבורה בר קיימא, אשר ישדרגו משמעותית את איכות החיים והסביבה בעיר. שבילים אלו כוללים בין היתר תאורה, גינון ופינות ישיבה וריענון לרווחת התושבים.
כמו כן, מבט אל העתיד מגלה כי העיר כלולה במערכת הסעת ההמונים גוש דן. בשנת 2023 לכל המוקדם, צפויה פתיחתו של הקו הסגול של הרכבת הקלה, שיעבור בדרום העיר ובמזרחה (רמת אילן ורמת הדר). שבע שנים מאוחר יותר יצטרף גם קו המטרו M2, שיעבור במערב רמת הדר. אלה יקלו מאוד על תנועת התושבים והמבקרים מהעיר ואליה.
לצד כל זאת, התחדשה העיר במרכזים נוספים לחוגים, פנאי והעשרה לתושבים בעיצוב חדשני ומתקדם, והעיר רושתה בשבילי אופניים לאורכה ולרוחבה. לדברי ראש העיר, לא בכדי משפחות רבות, המבקשות להבטיח להם ולילדיהם איכות חיים, קובעות את עתידן בעיר.