מאת: יעל פלד ינאי
מאז פרוץ הקורונה לחיינו, גילו המומחים כי חל גידול של ממש בצריכת קפה ביתי איכותי בקרב הישראלים. נראה כאילו המחסור באירועי תרבות ופנאי והגבלת הצרכן הישראלי, יצרו צורך בחוויה משחררת המזכירה את הימים שלפני קורונה. בדיוק לחלל הזה נכנס הקפה הביתי.

גידול בשוק המשקאות החמים

בסגר הראשון התאפיין שוק המשקאות החמים בגידול בצריכה. קפה אינסטנט נמס להכנה מיידית, קפה בקפסולות המזכיר את מקומות העבודה ואפילו גידול בצריכת קפה שחור קלאסי וחליטות תה למיניהן. תקופת הסגר השני, לעומת זאת, כבר סימנה את הכיוון המקצועי ואת הגעגועים של הישראלים לעולם הגדול ולטעמים האמיתיים של קפה אותו מכינים בריסטות העומדים עם סינר מאחורי דלפק של בית קפה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: משרד דיבור)

קפה עם תוצאות של איש מקצוע

ההתמקצעות של הישראלים בהכנת המשקה המהביל, עם הארומה הממכרת, מצביעה יותר מכל על היכולת שלנו למצוא את הפתרון ולהתגבר על כל קושי. קפה של בית קפה בלי לצאת מהבית, עם תוצאות של איש מקצוע, הפכו בסגר השני ובמיוחד עכשיו בשלישי לנקודת האור, הטעם והריח בחייהם של רבים. מגוון עשיר של טעמים עם תערובות קפה מכל העולם, בקצות האצבעות וקפה המאופיין בטעמים עמוקים ועשירים המתאים לכל סוגי ומשקאות הקפה.
המגוון בשוק הקפה המקומי גדול. ישנן מכונות הטוחנות פולים קלויים, אחרות ניזונות מקפה טחון ייעודי למכונה. קפסולות האלומיניום התעשייתיות אותן ניתן להשיג בכל חנות המוכרת מזון, פודים מנייר פילטר המכילות כמות קבועה וישנם אפילו מי שהחל לטחון בעצמו פולי קפה בניסיון להשיג בכל פעם את אותו הטעם הרצוי. המכונה המפתיעה ביותר שכבשה את ישראל בסגר השני היא מכונת הקפה MZ בעיצוב וייצור איטלקי של סגפרדו - מדהים לראות כיצד הצליחו להכניס איכויות של בית קפה מקצועי באריזה קומפקטית ויפה המקשטת כל מטבח ביתי.

אחידות האספרסו בכל הכנה

המרדף אחר התוצאה הקרובה ביותר לקפה של בית קפה ולאחידות האספרסו והטעם, הוביל רבים אל קפסולת הקפה האיכותית המגיעה היישר מאיטליה. אניני טעם ובעיקר אלו המכירים את האספרסו האיטלקי האמיתי מטיולים בעולם, גילו כי ניתן גם בארץ להשיג את קפסולות הקפה הייחודיות של מותג העל האיטלקי סגפרדו זאנטי . תערובות האספרסו הקלאסית, תערובות המקור מברזיל, קוסטה ריקה ופרו המכילות 100% קפה ערביקה כבשו את החייך הישראלי ותערובת הקפה נטול הקופאין, התגלתה כפתרון המושלם לאניני הטעם עם נדודי השינה.
פולי הקפה של סגפרדו נבחרים בקפידה ונקלים במפעלי החברה בתהליך קלייה איטלקי מסורתי. הפולים נטחנים היישר לתוך הקפסולות האיכותיות ונארזים בשיטה ייחודית ללא מגע יד אדם, בכדי לשמר את הארומה והניחוח של קפה טרי. הקפסולה עטופה בנייר פילטר איכותי בשני צדדיה, עשויה פלסטיק ללא BPA וניתנת למחזור. הקפה אינו בא במגע עם אלומיניום בשום שלב של טחינת הקפה, הכנסתו לקפסולה או חליטתו במים. זוהי למעשה הדרך האותנטית לקבלת קפה מקפסולה בדיוק באותו תהליך חליטה כמו במכונה מקצועית של בית קפה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: פגי פייקר)

חוויית בית הקפה הקטן בסמטה איטלקית - אצלנו בבית

כמו בכל תהליך התמחות, אנו רואים כי גם בתחום הקפה הביתי, ההתמקצעות הובילה לבחירה בציוד מקצועי. חובבי הקפה גילו כי ניתן להשיג גם מכונות קפה ביתיות מעוצבות ופשוטות להפעלה ולייצר במדויק את חווית בית הקפה הקטן ברחוב סואן ומלא בשמחת חיים בנאפולי, רומא או טורינו. מכונות הקפה של סגפרדו מסדרת האספרסו 1 פלוס מגיעות בשלושה צבעים מרהיבים ומחזירות את חווית בית הקפה לחיים.
בימים אלו של סגר שלישי - רביעי וגם תקווה, כבר הפכו מכונות הקפה אספרסו 1 פלוס של סגפרדו לסימן ההיכר של כל חובב קפה המבין כיצד קפה צריך להרגיש, להריח ובעיקר לעורר בטעמו העשיר. גם מכונת האספרסו המקצועית והקומפקטית מדגם ה-MZ הפכה לתכשיט המקשט את המטבחים המעוצבים ביותר. כבר לא צריך להתפשר על קפה כמעט כמו של בריסטה. בלחיצת כפתור, ניתן להשיג את המכונה הנכונה, את הקפסולות האיכותיות וליהנות מקפה כמו שתמיד חלמנו עליו.