נתניהו נגד בנט, רוצה בחירות ישירות

הוועדה המסדרת בידי מתנגדי נתניהו - הפסד לגוש תומכיו. 13 יום אחרי שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, הצהיר ראש הממשלה כי הוא תומך בבחירות ישירות לראשות הממשלה עוד בכנסת הנוכחית. נתניהו אמר על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שעמו קיים מוקדם יותר פגישה רביעית מאז הבחירות, "עליו להפסיק לדהור לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה". עוד אמר נתניהו: "עליו לתמוך בהצעתנו לוועדה המסדרת שמונעת את העברת הכוח בכנסת לשמאל".
ואכן, בנט סיכם עם נתניהו שמפלגתו תתמוך בהצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת כך שימינה תהיה המפלגה היחידה בעלת 7 מנדטים שתיוצג על-ידי שלושה חברי כנסת. אבל מייד אחרי שנציגי ימינה החלו להצביע בעד ההצעה של הליכוד - אנשי רע"מ של מנסור עבאס התנגדו והפילו את ההצעה. מתנגדי נתניהו הם שיקבעו את הרכב הוועדה המסדרת.
ובינתיים, לאחר שבחודש האחרון הואשם בני גנץ בכך שסירובו לכנס את ישיבת הממשלה לצורך אישור תקציב לרכישת מנות חיסון מחברת פייזר עשוי לגרום לנזקים מול חברת פייזר ובכך שמקומה של ישראל לא יובטח בקבלת מנות החיסון - נמצא מקור תקציבי אחר לרכישת מנות החיסון. הערב פורסם כי ישראל חתמה על הסכם שבמסגרתו יירכשו מיליוני מנות חיסון עד סוף 2022, לצד אופציית רכישה של מיליוני מנות נוספות. החיסונים שנרכשו יהיו מותאמים לטיפול בחולי קורונה שנדבקו במוטציות האחרונות. מכחול לבן מסרו: "כפי שאמרנו כל הזמן - יש כסף לקניית חיסונים".
3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה רע"מ
ישיבת סיעה רע"מ
ישיבת סיעה רע"מ
(צילום: עמית שאבי)

15 ימים למנדט של נתניהו – מהם התרחישים הקיימים?
(צילום: משי בן עמי)

מגלים את מאדים

המסוק-רחפן Ingenuity ערך היום את טיסת הבכורה שלו במאדים. בנאס"א אמרו כי הטיסה עברה בהצלחה וכל מערכות כלי הטיס הראשון שהמריא מכוכב לכת אחר תקינות לאחר טיסת הבכורה. במשימה הראשונה המסוק-רחפן ריחף בגובה של כמה מטרים ונחת בשלום. בהמשך הוא אמור לטוס כמה מאות מטרים.
Ingenuity נחת במאדים ב-18 בפברואר, כחלק ממשימת "התמדה" לכוכב הלכת השכן. אחרי שקיבל את האנרגיה שלו במשך כמה שבועות מרכב החלל, הוא הורד בתחילת החודש אל אדמת מאדים ומאז הוא שורד בהצלחה את הלילות הקרים שם. בנאס"א הסבירו כי המסוק-רחפן יכול להגיע למקומות שאליהם רכבי החלל לא יכולים להגיע.
3 צפייה בגלריה
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
(צילום: נאס"א)
לקריאה נוספת

"חסר לגדול שלא יספק את הסחורה אחרי מה שעשינו לו"

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש שלב ההוכחות במשפט נתניהו. מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה העיד זה היום השישי. החקירה עסקה בלחץ לכאורה שהפעילה סביבת נתניהו לרכישת האתר על ידי אנשי עסקים שונים, בהם ג'יימס פאקר (עד בפרשת 1000), וכן בשורת מקרים שאירעו לקראת בחירות 2013, ובהם העביר זאב רובינשטיין, המקורב לבני הזוג נתניהו, בקשות סיקור שנגעו בעיקר למפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט.
עוד העיד ישועה על סיקור נתניהו באתר לקראת החתימה שנדרשה מראש הממשלה ושר התקשורת לאישור מכירת "יד2".
3 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: יואב דודקביץ )

בשעה 09:00 ימשיך שלב שמיעת העדויות בתיקי האלפים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא נוכחותו.
היום היה היום החם ביותר מאז תחילת האביב עם שרב כבד וטמפרטורות שנעו בין 35 ל-44 מעלות. מחר מזג האוויר יהיה דומה, אך משעות אחר הצהריים הטמפרטורות יירדו מעט, בעיקר בחוף. ביום רביעי הרוח מהים תתחזק, הטמפרטורות יירדו עוד ומזג האוויר יהיה הרבה פחות חם. בחמישי ובסוף השבוע שוב יתחמם.
קורונה ותרופות נגדה. הריצה למציאת כדור קסם נגד הקורונה נמשכת. עשרות תרופות נוסו ואכזבו. בתחילת המגפה מצאה את עצמה הרפואה חסרת אונים – מצב בו לא היינו כבר עשרות שנים: יש מחלה ואין כל מושג איך לטפל בה. הרופאים והרפואה התחילו לאבד את התחושה המופרזת של יכולת בלתי מוגבלת וללמוד ענווה. ויחד עם זאת, לחפש במה שכבר נמצא על המדפים.
התרופה הראשונה שפורסמה כיעילה, אותה קיבלו אלפים וכאמור, אף נשיא ארה"ב דאז הודיע שהוא נוטל אותה כטיפול מונע נגד קורונה – הייתה תרופה הידועה ביעילותה נגד מלריה. למרות שבהמשך התברר שהיא לא יעילה ואף, בכמויות גדולות עלולה להזיק, עד היום מפרסמים מחקרים לגביה. תרופה אחרת (יקרה מאוד), אותה נתנו לטראמפ כשחלה, כללה נוגדנים נגד נגיף הקורונה, אותם יצרו במעבדה. יש היגיון רב בטיפול זה, אך בחיים האמתיים יעילותו לא בלטה. הן לגבי הנגיף המקורי מווהאן ועוד פחות לגבי הווריאנטים החדשים.
ניסיון לטפל בקורונה בתרופות יעילות נגד HIV ווירוסים אחרים, גם לא צלח. תרופה אחרת (נגד כינים וטפילים אחרים) זכתה לדיון רחב בקונגרס אמריקאי עם המלצות חמות, אך לא הוכיחה את עצמה ולאחרונה, ארגון הבריאות העולמי המליץ נגד שימוש קליני בה כטיפול מקובל. שיטות שונות אף הן מנוסות. אפילו ניסו להקרין חולי קורונה עם דלקת ריאות בקרינה בעוצמה נמוכה, וגם זה לא הצליח. ניסו להעביר דם החולה דרך חומר סופג, ניסו ויטמינים ותוספי מזון, ללא הצלחה. כל טיפול כזה ונוספים עשו כותרות אך אכזבו במחקרים גדולים. אין תחליף למדע. ברשותנו נמצאות תרופות שיעילותן הוכחה, אבל, עדיין אין תרופת פלא. החיפוש אחריה נמשך. .
מספר המתים מקורונה בעולם עומד על למעלה מ-3 מיליון. בשמונה מדינות מתו יותר מ-100 אלף חולים. בארצות הברית לבדה מתו למעלה מ-581 אלף חולי קורונה, בברזיל יותר מ-373 אלף ובמקסיקו המספר הגיע לכ-212,300. גם בהודו, בריטניה, איטליה, רוסיה וצרפת מספר הקורבנות הוא למעלה מ-100 אלף.
למעשה, יבשת אירופה ספגה את המכה הקשה ביותר מבחינת תמותה. 975 אלף מתושבי היבשת מתו לאחר שלקו בקורונה. לאחר בריטניה, איטליה, רוסיה וצרפת – נמצאת גרמניה, שם מתו מעל 80 אלף חולים ולאחר מכן ספרד (כ-77 אלף) ופולין (כ-62 אלף).
שיעור התמותה הגבוה ביותר בעולם הוא בגיברלטר – ביחס מתים למיליון בני אדם. לאחר מכן נמצאות צ'כיה, הונגריה, סן מרינו, בוסניה הרצגובינה, מונטנגרו, בולגריה, צפון מקדוניה, בלגיה, סלובקיה וסלובניה. בכל אותן מדינות לפחות שניים מתוך 1,000 תושבים מת מקורונה.
מהנתונים שאסף אתר worldometers עולה כי 2.13% מחולי הקורונה ברחבי העולם – מתו. כלומר אחד מכל 47 חולים.
סופר ליג. אחרי שנים ארוכות של ספקולציות בנושא, הודיעו רשמית 12 מועדוני ענק באירופה על הקמתה של הליגה הפרטית בה ישחקו במקום בליגת האלופות, שתיתן פייט למסגרת של אופ"א. הנציגות הגדולה ביותר ברשימה היא של הפרמייר-ליג, עם ליברפול, צ'לסי, ארסנל, טוטנהאם, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי, לצד ריאל מדריד, אתלטיקו, מדריד וברצלונה הספרדיות, ויובנטוס, אינטר ומילאן האיטלקיות.
היום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: התיאבון של ולדימיר פוטין. המנהיג הרוסי שוב עושה שרירים - ומעורר דאגה במזרח אירופה ובארצות הברית. נינו אבסדזה, מומחית לרוסיה, מסבירה.
מה אתם הייתם עושים? מצא עשרות אלפי דולרים בספה יד שנייה והחזיר לבעלים: "הטרמיטים כמעט אכלו את זה".
מצא עשרות אלפי דולרים ויורו בספה יד שנייה והחזיר לבעלים: ריאיון עם מנדי יצחקי
(צילום: משי בן עמי)
ואחרי שנה וחצי: ז'וזה מוריניו פוטר מטוטנהאם.