מספר המתחסנים - הגבוה זה חודשיים

מספר הנדבקים עדיין תלת-ספרתי, וגם מספר המתחסנים בעלייה - על רקע התפרצויות הקורונה המקומיות. נכון לשעת כתיבת הידיעה אתמול נמנו 145 מאומתים, וזהו היום השישי ברציפות עם יותר מ-100 נדבקים. ביום חמישי ושישי נמנו 229 ו-230 מאומתים, אבל לא ניתן לומר באופן ודאי כי מדובר בבלימת העלייה בגלל מספר בדיקות הקורונה בסוף השבוע, שהוא נמוך בהרבה. אתמול שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.4%.
החדשות הטובות הן שבמספר החולים קשה חלה דווקא ירידה, והוא עומד כרגע על 22. חדשות חיוביות נוספות הן העלייה המשמעותית במספר המתחסנים, בעיקר בני נוער, על רקע פתיחת החיסונים לבני 12 עד 16. אתמול התחסנו 13,446 איש במנת חיסון ראשונה של פייזר - הכי הרבה זה שלושה חודשים. מספר המתחסנים היומי הכולל היה הגבוה ביותר מאז אמצע אפריל.
הבוקר קרא ראש הממשלה בנט לבני הנוער בישראל לצאת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה, ואמר כי התאריך האחרון שבו אפשר יהיה להתחסן בחיסון הראשון הוא 9 ביולי. אתמול קבינט הקורונה בראשות בנט החליט לא להטיל הגבלות חדשות, והבוקר אושר לתיכוניסטים להיבחן בבגרויות ללא מסכות.
3 צפייה בגלריה
מחסנים בני נוער בחולון
מחסנים בני נוער בחולון
מחסנים בני נוער בחולון
(צילום: AFP)

בנט קורא לבני הנוער להתחסן: "תוקף החיסונים יפוג עוד 11 יום. אנחנו במרוץ נגד הזמן"
(צילום: עומר מירון, לע"מ)
לקריאה נוספת

כמה מביך בוועדה המסדרת

"עידית סילמן מזלזלת, משפילה את חברי הכנסת ומתנהגת בחוסר כבוד": כך תקף ח"כ מיקי זוהר את יו"ר הקואליציה החדשה. השניים התעמתו במהלך הישיבה הסוערת של הוועדה המסדרת שסילמן ניהלה. זוהר נכנס באמצע הדיון ושאל באיזה סעיף הם. סילמן אמרה לו "איחרת אז תשאל את אחד החברים שלך" וזוהר השיב: "את תעני לי כמו ילדה טובה". מאוחר יותר התנצל זוהר בפני סילמן על דבריו.
כשנשאל זוהר בריאיון לאולפן ynet על התקרית, מצא את האשמים: "זה מדהים, כל פעם אני מתרשם מחדש כמה אתם לא אובייקטיביים. אתם מראים קטע אחד שבו אני ועידית מתעמתים, אבל לא רואים איך היא מתנהלת כבר שבועות. שבועיים שהיא מנהלת את הוועדה בחוסר כבוד לחברי הכנסת, מתייחסת אלינו כילדים קטנים, וזו הסיבה שאמרתי את המשפט הזה. אבל היא מבחינתכם ממש מסכנה ואין ביקורת כלפיה".
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התייחסה לאמירות נגד סילמן ואמרה: "חגיגת האמירות השוביניסטיות, גסות הרוח והניסיון להקטין את יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן הן בגדר קו אדום שנבחרות ציבור לא צריכות להכיל ולא יסבלו בתוך כותלי הכנסת. שר החוץ לפיד אמר: "אני רוצה לשלוח חיזוק לעידית סילמן", אמר לפיד. "הדרך שבה מדברים עליה באופוזיציה זה בושה, זו מיזוגניה גמורה, בלתי נסלח".
3 צפייה בגלריה
עימותים בוועדה המסדרת על ההצבעה על חוק התעבורה
עימותים בוועדה המסדרת על ההצבעה על חוק התעבורה
עימותים בוועדה המסדרת על ההצבעה על חוק התעבורה
(צילום: ערוץ כנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)

ח"כ מיקי זוהר: סילמן משפילה חברי כנסת
(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

פינוי אביתר בתוך ימים

תושבי המאחז אישרו היום את מתווה הפשרה שהוגש להם, לפיו המשפחות יעזבו את המקום, אבל תישאר נציגות של המתנחלים ומעמד הקרקע ייבחן. על פי המתווה שדובר, המתנחלים יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, אך רוב הבתים יישארו במקומם ומשרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי. בהודעת מועצת שומרון נטען כי עוד חודשיים אף תוקם ישיבת הסדר חדשה במקום.
אבל כמה שעות אחרי שדווח על אישור הפשרה, הנחה שר הביטחון בני גנץ את הצבא לפנות בכל מקרה את המאחז בימים הקרובים. כוחות תגבור צבאיים ומשטרתיים יגיעו לגזרת שכם באוגדת איו"ש לטובת ביצוע המשימה.
3 צפייה בגלריה
 גבעת אביתר
 גבעת אביתר
גבעת אביתר
(צילום: רויטרס)



שר החוץ יאיר לפיד בביקור ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות.
החל ממחר כל אזרח ותושב ישראלי מעל גיל 16 יידרש למלא טופס נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני המראתו מישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים והצהרה שאינך נוסע או מבקר במדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית.
גל החום נמשך גם היום ושיאו יגיע בסוף השבוע הקרוב. הימים החמים ביותר השבוע יהיו שישי ושבת אז הטמפרטורה בירושלים למשל צפויה לעבור את רף ה-34 מעלות. בחוף הטמפרטורות ינועו בימים אלה סביב 31-32 מעלות, אולם בשילוב הלחות נרגיש טמפרטורה של כ-36-37 מעלות על גופנו. הקלה מסוימת תורגש בתחילת השבוע הבא, מיום ראשון.
למרות העלייה החדה בתחלואה בקורונה בימים האחרונים, לא נרשמה עלייה בכמות המאושפזים וגם בכמות החולים בבתי החולים.
מהנתונים עולה כי ב-8 ביוני היו מאושפזים 56 חולי קורונה בבתי החולים, לעומת 40 הבוקר. לפני כשלושה שבועות היו 31 חולים במצב קשה, לעומת 22 היום. בקרב המונשמים גם כן ניכרת יציבות. ב-8 ביוני היו 18 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה, 12 מהם מעל גיל 60. כיום המספר ירד מעט ל-16 – 10 מהם מעל גיל 60.
גם בקרב החולים המחוברים למכשיר האקמו חלה ירידה מ-2 בתחילת החודש ל-1 כעת.
רוב החולים החדשים הם ילדים, אבל מהנתונים של משרד הבריאות עולה כי ילד בודד שלקה בקורונה מאושפז. בנוסף, אין אף אישה בהיריון שמאושפזת עם קורונה.
עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי חולה הקורונה היחיד שנפטר במחצית השנייה של החודש – לא היה מחוסן.
נחמן אש. חצי יממה לאחר התפטרותו של פרופ' חזי לוי מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, הודיע השר החדש ניצן הורוביץ כי החליט למנות לתפקיד מחליפו של לוי את פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. אש הוא בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מומחה לרפואה פנימית ובוגר תואר שני במחשוב רפואי במסגרת תוכנית משולבת של אוניברסיטאות הארוורד ו-MIT.
ניזאר בנאת היה אחד המבקרים החריפים ביותר של הנהגת הרשות הפלסטינית. בשבוע שעבר, כשמנגנוני הביטחון של הרשות הגיעו לעצור אותו, זה נגמר במותו. מה באמת קרה שם? אליאור לוי, כתבנו לענייני פלסטינים, על התעלומה וההשלכות. הכותרת, הפודקאסט היומי.
צפו ברכב החלל הסיני נוסע במאדים, והאזינו לקולות מכוכב הלכת השכן.
רכב החלל הסיני נוסע במאדים
(צילום: רויטרס / סוכנות החלל הסינית)
ידעתם שילדים בחופשה יכולים לאכול בריא? מפופקורן ועד גלידה.
והלם! אחרי שנים של התלבטות החליטה האקדמיה ללשון העברית לאשר את השימוש במילה גֶּרֶב במין נקבה לצד מין זכר. אלו ההסברים להחלטה מעוררת ההדים.