יש ראש ממשלה בישראל

לאחר 12 שנה עם ראש הממשלה נתניהו, יש ראש ממשלה חדש. ממשלת בנט-לפיד זכתה הערב (יום ב') לאמון ברוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים ונמנע אחד. קודם לכן נשא נפתלי בנט את נאום הבכורה שלו. ח"כים כינו את ראש הממשלה הבא "נוכל" והפריעו כל העת לנאומו. "אני גאה לשבת עם אנשים עם דעות שונות", אמר - וזכה ללב מילדיו שביציע, ולמחיאות כפיים במליאה. בנט הודה לנתניהו ולרעייתו על "ההקרבה", וגם על כך "שסלל את הדרך למנסור עבאס". כמה מחברי הכנסת אף הניפו שלטי מחאה וקראו לבנט "הנוכל מירושלים" ו"גנב קולות" - וחלקם סולקו מהמליאה על ידי יו"ר הכנסת היוצא יריב לוין, שזו תהיה המליאה האחרונה שבראשה יעמוד ושעליה התקשה מאוד להשתלט.
מי שקיבל את המנדט ועמד מאחורי הרכבת הממשלה, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ויתר על נאומו ואמר: "רציתי שאמא שלי בת 86 תראה איך מתחלף שלטון. הזכרתם לנו למה צריך להחליף אתכם". ואילו ראש הממשלה נתניהו לא איחל הצלחה למחליף שלו, לא דיבר על חפיפה אלא אמר כי "בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח".
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
(צילום: AP)



יאיר לפיד מוותר על הנאום
(צילום: ערוץ כנסת )

לאחר לפיד עלה לדוכן הנואמים ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו. הוא הציג את הישגיו ב-12 שנות שלטונו. "בתחומים רבים הפכנו למעצמה", אמר - ותקף את ראש הממשלה הבא: "הוא הוליך שולל מצביעי ימין, הציבור לא ישכח את ההונאה. המסר שלי - We'll be back soon". הוא תקף גם את ממשלת השינוי, בין היתר בהתמודדותה בעולם. "הם אינם רוצים ואינם מסוגלים להתייצב מול ארה"ב. אשמח להתבדות, אבל לא אתבדה. ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבינ"ל בנושאים שחורצים את גורלנו, אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד", הוא אמר.

אשרם אלופת אירופה במכשיר האלות, זהב גם לנבחרת

לינוי אשרם, אחת התקוות הישראליות למדליה באולימפיאדת טוקיו שתחל בעוד 40 ימים, הוכתרה הבוקר כאלופת אירופה במכשיר האלות, וזכתה גם בשתי מדליות כסף בחישוק ובכדור. במכשיר הסרט סיימה רביעית.
אשרם, אלופת אירופה היוצאת שסיימה הפעם את תחרות הקרב-רב החשובה רק במקום הרביעי, פתחה את יום הגמרים נהדר עם ציון של 27.850 על התרגיל שלה בחישוק כשברקע התנגן שירו של חנן בן ארי - אלוף העולם. אחרי שזכתה במדליית הארד בתחרות הקרב-רב, נבחרת ההתעמלות האמנותית זכתה במדליית זהב בתרגיל המשולב. קודם לכן זכו הבנות גם בארד בתרגיל עם הכדורים.
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות)
לקריאה נוספת

בשעה 11:00 יגיעו חברי הממשלה החדשה, שהושבעה הערב, לבית הנשיא כדי להצטלם לתמונה המסורתית.
היום היה היום הכי חם מבין ימות השבוע. בשעות הצהריים תושבים פונו מבתיהם בעקבות שריפה במבשרת ציון. מחר הטמפרטורות יירדו מעט ויהיה יחסית נוח, וכך יישאר עד סוף השבוע.
גם בשבוע שעבר רוב המאומתים לקורונה בישראל היו כאלו שהגיעו לארץ מחו"ל. בסך הכול אובחנו בארץ 88 חיוביים חדשים לקורונה, כאשר 55 מהם הגיעו מחו"ל. כלומר שניים מתוך שלושה מאומתים הם כאלו שחזרו לישראל דרך נתב"ג.
אתמול אובחנו בישראל חמישה מאומתים. מתוך 493 בדיקות שנערכו בנתב"ג – נמצאו שלושה חיוביים לקורונה. בנוסף התבצעו כ-10,000 בדיקות רגילות, ושתיים מהן היו חיוביות.
לא סתם חוששים במערכת הבריאות מכך שווריאנטים חדשים יובאו לארץ על ידי ישראלים שחוזרים מחו"ל, דבר שעלול לפגוע במבצע החיסונים, שהביא לירידה חדה מאוד בתחלואה בישראל.
אלי אבידר. שמו של ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, נפקד מרשימת נושאי התפקידים בממשלת השינוי ובקואליציה החדשה. הוא יתמוך בהשבעת ממשלת בנט-לפיד, אך בהצבעות עתידיות עשוי להצביע בניגוד לעמדת ליברמן. הרקע: סירובו לתפקיד השר במשרד האוצר, ודרישתו לקבלת משרד משמעותי.
פרטים חדשים מתבררים על ההתמוטטות הדרמטית של כריסטיאן אריקסן במהלך המשחק בין דנמרק לפינלנד. כלי תקשורת באירופה מדווחים שהטיפול הראשוני שהעניק לו סימון קר, קפטן הקבוצה, כנראה מנע מאריקסן נזק גדול.
חוקר מסביר: למה החלומות שלנו מוזרים?
מבזק חדשות טובות
(צילום: משה מזרחי)
ו"המלכה על הקצה": לאליזבת נמאס מ"מקורבים" של הארי ומייגן.
פורסם לראשונה: 20:01, 13.06.21