הפצצה שנתניהו הטיל - ללא הדף נכון לעכשיו

יממה וחצי לפני פקיעת המנדט הכריז ראש הממשלה, כנגד כל מה שאמר לפני כן על מפלגה עם שבעה מנדטים בלבד, כי הודיע לנפתלי בנט על הסכמתו להסדר רוטציה, שלפיו יו"ר ימינה יכהן ראשון כראש הממשלה למשך שנה. נתניהו פועל גם בנתיב נוסף: החוק לבחירה ישירה מונח על שולחן הכנסת וכדי לקדם אותו יש צורך רק בהעלאתו לסדר היום. אז איזו ממשלה תקום? אם בכלל?
נפתלי בנט השיב כי מפלגתו ממשיכה לשמור על הקו העקבי מכולם. "יש הרבה ספינים מטבע הדברים, אנחנו מדברים עם כולם ומנסים לקרב בין הצדדים. מטרת העל היא להקים ממשלה ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות".
יאיר לפיד אמר: "אף אחד לא עשה יותר ויתורים מאיתנו כדי שזה יקרה. אף אחד לא עבד קשה יותר מאיתנו. התשתית מוכנה, אפשר להקים ממשלה ובעוד יממה יהיו מולנו שתי אפשרויות: ממשלת אחדות שטובה לישראל, או בחירות חמישיות".
גדעון סער: "רבים טועם לחשוב שהתנגדותנו להשתתפות בממשלת נתניהו היא בשל טעמים אישיים, עניינים מהעבר, רגשות, חרמות, שיקולי אגו, וכדומה. אין לכך כל יסוד. ביסוד עומדת ראייתנו לטובת המדינה בהווה ובעתיד. רק בשבוע שעבר ראינו המחשה לדרך ניהול המדינה במינוי שר משפטים".
ואילו בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "אדוני ראש הממשלה, הניסיונות שלך להפעיל עלי לחץ להסכים להקמת ממשלת "ימין" שנשענת על תומכי טרור לא יצליחו. זה בערך כמו להשקיע בסגרים במקום חיסונים.. לא באפיק ההוא הייתה תפארתך. מציע לך להתחיל לעסוק בהקמת ממשלת ימין. אם תשקיע בזה פרומיל ממה שהשקעת בהבאת החיסונים נצליח ביחד בע"ה".
יממה למנדט של נתניהו
(צילום: משי בן עמי)

המסמך שחושף את המחדל במירון

נחשף דו"ח מפורט של שירותי הכבאות מה-21 באפריל, שמונה ימים לפני האסון הגדול במירון, על הדרישות למתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרן ליד קבר הרשב"י. הדו"ח שחשף כתבנו לענייני משטרה אלי סניור, מעיד על החידלון שאִפשר את מותם של 45 ממשתתפי ההילולה בדוחק הקיצוני. נדרשו "שתי דרכי מוצא לפחות, נפרדות ומרוחקות זו מזו", צוין בו.
המסמך הנ"ל נמצא בידי חוקרי מח"ש וצפוי להיות בין חומרי החקירה המרכזיים. "בעבור תפוסה של מעל 9,000 איש – ארבע דרכי מילוט", מודגש. בסופו של דבר - מיציאה אחת נדחקו כולם.
ובזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למתן את הלחץ הציבורי, מבקר המדינה ערך מסיבת עיתונאים שבה הכריז על בדיקה מקיפה לאסון - מרמת מקבלי ההחלטות ועד לטיפול בשטח. אנגלמן הבהיר שאם תיפתח ועדת בדיקה ממלכתית הוא ישקול אם לבדיקתו עדיין יהיה "ערך מוסף".
מליאת הכנסת דנה אחר הצהריים באסון, והדוברים נמנעו מלהתייחס לשאלת האחריות למחדל. כמובן. שר הפנים אריה דרעי התייחס לראשונה, וקרא שלא לחבר בין הטרגדיה לבין הסרת ההגבלות: "הגיעו שליש מכמות האנשים מלפני שנתיים". נתניהו אמר: "נבדוק בצורה מעמיקה". גפני התייחס לביקורת על החרדים: "אני לא רוצה אוטונומיה, אני רוצה מדינה. מירון הוא חלק ממדינת ישראל". אחר הצהריים גם נתן היועמ"ש תשובה לשאלתו של בני כנץ על חקירת האסון בזמן ממשלת מעבר וקבע: "אין מניעה להקים ועדת חקירה ממלכתית".
ובמסגרת כולם מגבים את כולם, בישיבת סגל הפיקוד הבכיר במטה המחוז הצפוני נתן רב-ניצב יעקב שבתאי גיבוי לשוטרי המחוז בעקבות האסון בהר מירון. הוא ציין כי שוטרים "חירפו את נפשם בשביל לחלץ אנשים". השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "נותן גיבוי מלא למפקד המחוז ולמפכ"ל, שעשו את כל שיכלו, במלוא הרצינות והיסודיות, כדי להיערך להילולה".
ורק הציבור לא מקבל תשובות.
2 צפייה בגלריה
דרישות כבאות והצלה לפני ההילולה בהר מירון
דרישות כבאות והצלה לפני ההילולה בהר מירון
דרישות כבאות והצלה לפני ההילולה בהר מירון


המפכ"ל לשעבר קראדי בריאיון: עושים ציד ראשים על המשטרה
(צילום: משי בן עמי)
לאחר שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים איתרו מכונית ששימשה כנראה את המחבלים אמש, שרפו אותה תושבים בכפר עקרבא שליד שכם. לאחר מכן נכנסו כוחות צה"ל לאזור. לפי התיעוד, השמשה האחורית של המכונית מנוקבת בשני מקומות במה שנראה כפגיעת כדורי רובה, שייתכן שנורו על ידי חיילי צה"ל במהלך הפיגוע. המכונית לא הוסתרה ונמצאה בשטח פתוח.
בפיגוע הירי בצומת תפוח נפצעו שלושה בני 19, תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. שניים מהם מאושפזים עדיין ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בלינסון - יהודה גואטה מירושלים במצב אנוש ובניה פרץ מבית שאן במצב קשה. עמיחי חלא מצפת, שנפצע קל בפיגוע, שוחרר במצב קל.
בחצות שבין מחר למחרתיים יפקע המנדט שניתן לראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה. נכון לשעה זו לא עלה בידו להרכיב ממשלה והוא צפוי להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ריבלין או לבקש ארכה של שבועיים.
בשעה 09:00 יתקיים שלב שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא נוכחותו.
מזג האוויר היום היה חם מהרגיל ומחר יהיה דומה. ביום רביעי הטמפרטורות ירדו מעט ומגמת הירידה תימשך גם בחמישי ובשישי. היום הכי פחות חם השבוע יהיה יום שישי, ומשבת הטמפרטורות יחזרו לעלות.
תאילנד שמרה במשך קרוב לשנה על מספר נמוך יחסית של נדבקים בקורונה, אבל בחודש האחרון חל זינוק חד מאוד במספר הנדבקים וגם במספר המתים.
בפברואר 2020, כמה שבועות לאחר התפרצות המגפה בסין, המליץ משרד הבריאות הישראלי שלא לנסוע לתאילנד. זאת, למרות שלמעשה עד סוף פברואר אשתקד אובחנו במדינה 42 חיוביים לנגיף.
מאז קצב הנדבקים במדינה לא היה גבוה וב-19 בדצמבר הגיע מספר הנדבקים הכללי מאז פרוץ המגפה ל-4,331. אבל אז חלה עלייה חדה בהדבקות. במשך שלושה חודשים וחצי אובחנו קרוב ל-25 אלף חיוביים.
אבל מתחילת אפריל חל זינוק חד מאוד במספר הנדבקים בתאילנד. ב-33 ימים בלבד אובחנו במדינה, שדי שמרה על עצמה, למעלה מ-42 אלף נדבקים. כלומר כ-60% ממקרי הקורונה במדינה אובחנו מאז 1 באפריל.
בתאילנד מתו 276 תושבים מהנגיף, 182 מהם מאז 1 באפריל. כלומר שניים מכל שלושה מתים מקורונה בתאילנד – הלכו לעולמם במהלך 33 הימים האחרונים.
יאיר גולן. חבר הכנסת ממרצ הגיב על הפיגוע בגוש עציון ועורר סערה. "רןצה לומר לכם שאני מזועזע. אישה בת 60 נורתה למוות על ידי שני חיילים חמושים מכף רגל ועד ראש. נכון, היא נופפה בסכין, אבל ככה לא מתנהגים לוחמים", כתב בטוויטר.
סיפורו של המהנדס מעזה שסייע לפתח את המסוק-רחפן שבמאדים.
2 צפייה בגלריה
לואיי אלבסיוני ודגם המסוק-רחפן
לואיי אלבסיוני ודגם המסוק-רחפן
לואיי אלבסיוני ודגם המסוק-רחפן
(צילום: מתוך אינסטגרם)
לקחנו את היונדאי i20 למבחן דרכים. איך התרשמנו? "פאטמה" הטורקית הפכה ללהיט החם של נטפליקס - ולמבקרת הטלוויזיה שלנו לא ברור למה. וליהיא גרינר לוקחת פסק זמן מהרשתות החברתיות ומשביתה את חשבון האינסטגרם שלה. אוקי.