חשד לרשלנות של צוות במעון: אדל בת השנתיים נחנקה למוות משרוך.
ראש העיר ביתר עילית חשוד בפרשת הרצח מלפני 30 שנה.
אבטחה הוצמדה לח"כ מנסור עבאס, נעצר חשוד באיומים על השר בר-לב.
עימות במשפטו החוזר של רומן זדורוב בין אילנה ראדה לבין כוכבת הרשת וזוכת "האח הגדול", שי מיקה יפרח.
גובר החשש להתפרקות בוסניה: "מדינה שלא יכולה לשרוד".

לראשונה תו ירוק גם בקניונים: צמיד יאפשר כניסה לחנויות

החשש מהאומיקרון והפחד להישטף בגל קורונה נוסף נותן את אותותיו. בדיון בהשתתפות ראש הממשלה בנט, שר הבריאות הורוביץ וגורמי מקצוע הוחלט בין היתר שהתו הירוק יחול גם על הקניונים. בכניסה למתחם ייסרק התו הירוק על ידי אנשי הביטחון, כל אדם שמציג תו ירוק שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד שישתנה באופן יומי, שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי הקניון.
בנוסף, ילדים ומבוגרים שחוסנו בחיסון ראשון בלבד יהיו זכאים לקבל תו ירוק זמני, שיהיה בתוקף ל-30 ימים ממועד קבלת החיסון הראשון. ההחלטות ייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה ובכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.
עוד שונה גם מתווה הבידוד לשבים מחו"ל. מיום שישי "מוגנים" (על פי הגדרת משרד הבריאות - מחוסנים בבוסטר, מחוסנים בשתי מנות בחודשים האחרונים ומחלימים) השבים ממדינות אדומות לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" וייכנסו לבידוד ביתי למשך שבעה ימים, שבסופם יידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הם ישוחררו מבידוד.
"לא מוגנים" השבים לישראל ממדינות אדומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג ולאחר מכן יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה. אם תוצאת הבדיקה תהיה שלילית, הם יחתמו על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד לשבעה ימים, שבסופם יידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הם ישוחררו מבידוד. הם תוצאת הבדיקה תהיה חיובית, הם יישארו במלונית עד להחלמה.
במקביל, ראש הממשלה הנחה לבחון את הרחבת הקריטריונים להגדרת המדינות האדומות, כדי להדק את השמירה על גבולות ישראל מפני התפשטות של זן האומיקרון.


המס על משקאות ממותקים אושר סופית

ועדת הכספים אישרה את המס על משקאות ממותקים שייכנס לתוקף בתחילת ינואר. בצו שפורסם לפני כחודש נעשו שינויים קטנים יחסית: יין תירוש יוחרג מהמס, וגם מיצים שיש בהם פחות מ-5 גרם סוכר ל-100 מ"ל. המס על משקאות הדיאט - אליו התנגדו במיוחד חברות המשקאות - נותר כמו שהיה.
החל מינואר תהיה תוספת מס על משקאות ממותקים שתעמוד על שקל לליטר, ועל משקאות דיאט תוספת של 0.7 שקל לליטר. כלומר בקבוק ליטר וחצי של קוקה קולה לדוגמה ימוסה בשקל וחצי, ובקבוק ליטר וחצי של משקה דיאט ימוסה בשקל וחמש אגורות. עם זאת, יש לציין כי המס לא חייב להגיע במלואו לצרכן והקמעונאים יכולים לספוג אותו אם יבחרו בכך.
2 צפייה בגלריה
אינפו כלכלה מס משקאות
אינפו כלכלה מס משקאות
אינפו כלכלה מס משקאות
לקריאה נוספת


פאינה קירשנבאום, מי שהיתה סגנית שר הפנים וחברת כנסת מטעם ישראל ביתנו ומזכ"לית המפלגה, תיכנס לבית הסוהר ל־10 שנות מאסר.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר בבוקר ירד גשם בצפון, כמו גם גשם מקומי לאורך החוף. בחמישי ירד גשם מדי פעם בצפון ובחוף, ובשישי הגשם יתחזק ויתפשט לפנים הארץ. גם בשבת ירד גשם מדי פעם, בעיקר בצפון, וייתכן גם במרכז ובשרון, בעיקר בבוקר. ביום ראשון הגשם ייפסק, אבל כנראה יחזור ביום שני.
קרוב ל-650 אלף בני אדם אובחנו מאז תחילת החודש ועד אתמול כחיוביים לקורונה בבריטניה. רק אתמול אובחנו 54,661 חיוביים לקורונה בממלכה שתהפוך בקרוב למדינה אדומה, ושאליה לא יהיה ניתן לטוס ללא אישור מיוחד. כלומר ממוצע המאומתים היומי הוא כ-50 אלף בני אדם ביממה. מתחילת החודש מתו בבריטניה 1,508 חולי קורונה, כלומר יותר מ-100 חולים ביום.
מאז פרוץ המגפה אובחנו בבריטניה יותר מ-10,870,000 מקרים של קורונה, והמדינה מדורגת במקום הרביעי בעולם במספר המאומתים הכללי – אחרי ארצות הברית, הודו וברזיל. מאז פרוץ המגפה מתו 146,477 בני אדם בבריטניה מסיבוכי המחלה.
צום עשרה בטבת. היום לפני כאלפיים ושש מאות שנה החל נבוכדנצר מלך בבל במצור על ירושלים – אירוע שהסתיים בחורבן העיר, ובתוכה גם בית המקדש הראשון, ובמיטוט ממלכת יהודה – והרבנות הפכה אותו גם ליום זיכרון לנספי השואה.
ראאד סלאח שוב יצא מהכלא. הפעם ניצבת מולו לראשונה מפלגה איסלאמית כחלק מהשלטון שבו הוא מסרב להכיר. איך הגיע האיש הקיצוני לעמדת כוח, כמה השפעה נותרה לו על הדור הצעיר ומה זה יעשה למנסור עבאס? הכותרת, הפודקאסט היומי.
חשיפה נוצצת: האבן ששווה עשרות מיליוני דולרים.
(צילום: משי בן עמי)
ראיתם את שיטת האימגו בסדרה "טיפול זוגי"? כל זוג יכול לנסות בבית.
וויזאייר הבטיחו טיסה ב-2 אירו - זה מה שמצאנו כשניסינו להזמין כרטיס. ואילו מעט יותר משנה אחרי חתימת "הסכמי אברהם", משיקה ישראייר קו לבחריין - ומציעה טיסה ב-9 דולר לאלף מתחסנים חדשים.
ואם טסים בזול - אוכלים ביוקר. אחרי ארומה, קופיקס ומקדונלד'ס, גם רשת ארקפה שמחיריה נחשבים לגבוהים ייקרה פריטים רבים בתפריט שלה.