לפיד ובנט מנסים להרכיב ממשלה - נתניהו מחפש עריקים

לאחר שהמנדט להרכבת הממשלה ניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד אתמול בשעות הערב, נערכים מתנגדי נתניהו לניסיון אמיתי ופומבי להקים ממשלה ולמנוע מערכת בחירות חמישית. זאת תוך כדי שבליכוד מפעילים לחצים על חברי ימינה, לחצים שרק יילכו ויתגברו, לא להיכנס לממשלה.
ויש כבר הצלחה ראשונה לנתניהו. ח"כ עמיחי שיקלי הודיע כי יצביע בכנסת נגד ממשלת שינוי אפשרית של יו"ר מפלגתו ח"כ נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. בציוץ בטוויטר הבהיר: "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר".
כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי חשפה היום כי לחבר הכנסת אביר קארה מימינה הוצעה פגישה עם נתניהו כשבין המסרים שהועברו לו כדי לדרבן אותו להגיע: שריון בליכוד לשתי קדנציות ותפקיד שר הכלכלה בממשלת נתניהו. עוד הובטח לקארה כי כל מה שהוא דורש לעצמאים - יתקבל. קארה סירב. ח"כ עידית סילמן פרסמה פוסט בפייסבוק שבו כתבה: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא". גם חבר הכנסת ניר אורבך סירב להצעות שקיבל: "אני מאמין בכל לבי שהדרך של בחירות חמישיות שאתה מנסה להוביל אליהן היא דרך ללא מוצא לישראל".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נפתלי בנט עידית סילמן ואביר קארה
בנימין נתניהו נפתלי בנט עידית סילמן ואביר קארה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, עידית סילמן ואביר קארה
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן, דנה קופל)

בליכוד פנו לח"כ אביר קארה
(צילום: אבי חי)

יותר מאלף בני אדם ליוו את יהודה גואטה (19) שנרצח בפיגוע בצומת תפוח

יהודה גואטה מירושלים שנפצע באורח אנוש בתחילת השבוע בפיגוע הירי בצומת תפוח, מת מפצעיו אמש (רביעי) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. גואטה למד בישיבה הגבוהה בהתנחלות איתמר, והותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.
אביעד (14), אחיו הצעיר, ספד לו בדמעות בבית הכנסת ליד מקום מגוריהם בירושלים: "לשייטת אמנם לא הגעת, אבל בשבילי אתה גיבור. איך שהצלחת להילחם ולהיאבק על החיים במשך שלושה ימים".
זמן קצר לאחר ההודעה על מותו של גואטה, כוחות הביטחון איתרו את המחבל מונתסר שלבי בעזרת מידע מודיעיני של שב"כ. הכוחות עצרו את שלבי במבנה שבו הסתתר בכפר סילוואד, והעבירו אותו לחקירת שב"כ. חברו לישיבה של גואטה, בניה פרץ מבית שאן, נפצע מהירי לעבר הטרמפיאדה בצומת באורח קשה.
2 צפייה בגלריה
הלוויה של יהודה גואטה
הלוויה של יהודה גואטה
הלוויה של יהודה גואטה
(צילום: EPA)

"אמרו לי שיש פיגוע, לא חשבתי שזה הוא"
(צילום: גיל יוחנן, אבי חי)
מחר ב-ynet פרויקט מיוחד - 20 שנה לירי על עוטף עזה. עלייה במספר התושבים שעוברים לעוטף, הפוסט טראומה של תושבי העוטף, ההתפתחות הרקטית של ארגוני הטרור הפלסטינים והסיפור של כיפת ברזל.
היום הורגשה ירידה בטמפרטורות ומזג האוויר היה נוח. מחר, שישי, יהיה דומה. בשבת התחממות משמעותית בעיקר בפנים הארץ, ויהיה חם מהרגיל לעונה. ביום ראשון יהיה שרבי וייתכן אובך.
מתוך 838,800 הישראלים שאובחנו מאז פרוץ המגפה כחיוביים לקורונה, 130,858 הם תושבי ירושלים. כלומר 15.6% מהמאומתים מתגוררים בבירה, שיעור גבוה יותר מאשר שיעורם באוכלוסייה הכללית העומד על כ-11%. בסך הכול בוצעו לתושבי ירושלים למעלה מ-1.5 מיליון בדיקות קורונה. גם במספר הנפטרים המספר בירושלים הוא הגבוה ביותר בישראל. מאז פרוץ המגפה נפטרו 916 מתושבי הבירה מקורונה. זאת, מתוך 6,371 נפטרים בכל הארץ. כלומר, כל נפטר שביעי מקורונה הוא תושב ירושלים.
כרגע יש בירושלים 275 חולים פעילים, כלומר חולי קורונה שלא החלימו. מדובר גם כאן בעיר עם הנתון הגבוה בארץ. במקום השני נמצאת תל אביב עם 115 חולים פעילים ולאחר מכן פתח תקווה עם 48. יש לציין כי בעבר מספר החולים הפעילים בירושלים היה גבוה מ-10,000. נכון להיום ירושלים היא עיר ירוקה וציון הרמזור שלה הוא 1.2.
ריאל מדריד. הקבוצה שהגיעה לחצי גמר הצ'מפיונס – הפסידה אמש 2:0 לצ'לסי, שתעלה לגמר ותשחק נגד מנצ'סטר סיטי. בתקשורת הספרדית לא ריחמו על הקבוצה, עם כותרות כמו "מדריד נדרסה על ידי רכבת", "בלי כוח ובלי ליגת האלופות" ו"הם רועדים מחוץ לרחוב". בתקשורת הספרדית הפנו את האש למאמן זינדין זידאן ולקשר אדן הזאר, שחטף גם בשל תמונה שבה הוא נראה חוגג בסיום הערב עם שחקנים מצ'לסי, קבוצתו הקודמת.
זהירות, מפלצת: האגדה האפלה מהרשת שקמה לתחייה | הפודקאסט של יובל פלוטקין, "נא להפיץ".
רוכשי כרטיסים לסלין דיון זועמים: "שילמנו אלפי שקלים, לא נמתין 4 שנים".
לראשונה - ספינת החלל של SpaceX נחתה ולא התפוצצה.
ספינת החלל אב טיפוס 15 של SpaceX נוחתת בשלום
(צילום: SpaceX)