השר לביטחון הפנים על נציבת שב"ס: "סומך עליה בטווח הקצר"

אחרי שבסוף השבוע נתפסו ארבעה מששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ומעצרם הוארך, ובעוד שהמצוד אחר השניים הנוספים נמשך - אמר הבוקר השר לביטחון פנים עמר בר-לב בריאיון לאולפן ynet כי ההערכה שאחד משני הנמלטים שטרם נתפסו "נמצא כבר ביהודה ושומרון. לא נרפה עד שהשניים הנותרים יימצאו".
במהלך הריאיון התייחס השר בר-לב לשבחים שחלק לאזרחים הערבים שדיווחו על המחבלים שנתפסו: "רוב רובם מכירים במדינת ישראל ורוצים להשתלב בה. הם רוצים חיים נורמליים, וזו דוגמה מצוינת לרוב הדומם של ערביי ישראל". בנוגע לנציבת שב"ס קטי פרי וזיקתה למחדל אמר השר: "נכון להיום אני השר לביטחון פנים ואני ממנה ועדה ומבטיח שכל ההמלצות יהיו חשופות לציבור. לא נכון מבחינתי לערוף ראשים מסיבות פופוליסטיות. אתה לא יכול לרתום את העגלה לפני הסוסים. הנציבה פועלת מאז האירוע החמור בצורה נכונה וראויה. לגבי מה יהיה בטווח הבינוני והארוך - אני לא יודע".
ראש הממשלה בנט התייחס ללכידה אף הוא בפתח ישיבת הממשלה. בנט הביע תקווה ששני המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ועדיין מסתובבים חופשי ייתפסו בקרוב. הוא רמז לתרבות קלוקלת בשירות בתי הסוהר תחת ממשלות קודמות: "חלק ממערכות המדינה צריכות לעבור תהליכי תיקון, ייעול וחתירה למצוינות. יש לבצע מינויים נקיים לפי פרמטרים מקצועיים בלבד".
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב קטי פרי
עמר בר לב קטי פרי
עמר בר לב קטי פרי
(צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות שב"ס)

השר לביטחון הפנים עמר בר לב בריאיון: סומך על קטי פרי בטווח הקצר
(צילום: נדב אבס, ירון ברנר)

לקריאה נוספת

בנט והורוביץ בישיבת הממשלה: "רוצים שתלמיד שנדבק לא יכניס את הכיתה לבידוד"

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ אמרו בישיבת הממשלה כי הם מתכננים שהחל מהחודש הבא, כיתה לא תיכנס לבידוד אם אחד התלמידים אובחן כחולה קורונה.
לפי המתווה המתוכנן, שאר התלמידים בכיתה יעברו בדיקות יומיות וימשיכו להגיע לבית הספר כרגיל. לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים להבוקר, 154,010 תלמידים לא מגיעים ללימודים - 42,809 מהם חולים בקורונה ו-111,201 שוהים בבידוד עקב חשיפה למאומתים. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה: "מעל ל-90% מאלו שיוצאים לבידוד הם שליליים ולכן בניהול סיכונים ייתכן שמה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת".
במסגרת פיילוט הכיתה הירוקה שמתקיים בכמה בתי ספר, התלמידים לא נשלחים לבידוד גם אם נמצא בכיתתם חולה קורונה - אלא עוברים בדיקות יומיות, כפי שמתכננים בנט והורוביץ להחיל בכל מערכת החינוך.

3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט
(צילום: עמית שאבי)


לקריאה נוספת

הבניין קרס יום לאחר שפונה מדייריו: "נשארנו בלי כלום, הומלסים"

קצת יותר מיממה לאחר שצוותי כיבוי פינו 32 משפחות מרחוב סרלין יוסף בחולון, המבנה המסוכן קרס היום ובמקום נותר גל הריסות. המבנה הצמוד אליו, שגם ממנו פונו הדיירים, נפגע בחלקו האחורי.
המשפחות פונו אתמול אחרי שבמוקד 102 במחוז דן התקבלה הודעה על חשש לחיי אדם, אחרי שדיירים ברחוב שמעו "פיצוץ" בבניין. כשהגיעו לוחמי האש, הם הבחינו בסדקים שנוצרו בבניין - ובנוסף בדיירים שניסו לצאת מהבתים ודיווחו שהם לא מצליחים לפתוח את הדלת.

3 צפייה בגלריה
קריסת הבניין בחולון
קריסת הבניין בחולון
קריסת הבניין בחולון
(צילום: קובי קואנקס)


הבניין בחולון קרס יום לאחר שפונה מדייריו: "נשארנו בלי כלום, הומלסים" | התיעוד הדרמטי
(צילום: כבאות והצלה מחוז דן)

לאחר הפוגה, מחר יתחדשו הדיונים בתיקי האלפים נגד בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר ומחרתיים הטמפרטורות יעלו, ותורגש התחממות. מיום רביעי, ערב יום כיפור, תורגש הקלה בעומסי החום, והמגמה תימשך אל תוך סוף השבוע, כך שהצום יהיה עם מזג אוויר נוח יחסית.
קרוב ל-1,600 ישראלים שחזרו מאומן שבאוקראינה קיבלו תשובה שהם חיוביים לקורונה. זאת, בזמן שבאוקראינה התפשטות המגפה רחוקה מאוד מהשיא בחודשים מרץ-אפריל. מכאן אפשר להסיק כי ההדבקות אירעו בין הישראלים, שחגגו שם את ראש השנה.
באוקראינה אובחנו אתמול 3,869 מאומתים לקורונה, הרבה פחות מהמספר היומי בישראל. עם זאת, באוקראינה מדובר בשיא במספר המאומתים היומי מאז חודש מאי.
מתחילת החודש אובחנו באוקראינה קצת יותר מ-30 אלף חיוביים לנגיף. לשם השוואה, בימים רביעי עד שבת בשבוע שעבר אובחנו יותר חיוביים לנגיף בישראל.
מניתוח נתונים של אוניברסיטת אוקספורד עולה כי שיעור המאובחנים בשבעת הימים בישראל גבוה פי 12 מזה שבאוקראינה. ישראל מדורגת כעת במקום הרביעי בעולם אחרי גרנדה ודומיניקה (שתי מדינות קטנות בים הקריבי) ומונגוליה.
אלון דהן. שחקן התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע הלך לעולמו בגיל 49 בעקבות מחלה קשה. בין היתר, זכור דהן מתפקידיו בסדרות "שמש", "זינזאנה" ו"אבינו", ובסרטים "סיפור גדול" ו"הכלה הסורית", כמו גם בשלל הצגות תיאטרון.
מי האיש שהחליט שהוא מגדל אליגטור?
מבזק חדשות טובות
(צילום: ירון ברנר)
אל תחגגו. הונאת שופרסל חזרה, וגם רמי לוי לא מחלק לכם כסף.
פנינה רוזנבלום מתראיינת לפנאי פלוס: "כל חיי הייתי יפה. הטרידו אותי מכאן ועד הונולולו. הייתי צריכה לשים את כולם בכלא מזמן".
קבלו את המתלבשים והמתלבשות בפסטיבל הקולנוע בוונציה.