שנת הלימודים יצאה לדרך, כ-250 אלף תלמידים נשארו בבית

2,458,000 תלמידים, מגן הילדים ועד י"ב, פתחו הבוקר את שנת הלימודים החדשה בצל הקורונה - כשהם עוטים מסכות על פניהם. צוותי החינוך אספו אישורי הורים על תוצאה שלילית בבדיקה המהירה הביתית מהילדים שעברו את הבדיקה, שכן אין חובה לבצעה. השנה נפתחת כשברקע ישראל עלתה למקום הראשון בעולם במספר המאומתים היומי לקורונה למיליון נפש, ובצל החששות שהלימודים יובילו לעלייה משמעותית עוד יותר בתחלואה.
זו שנת הלימודים השנייה שנפתחה בצל מגפת הקורונה. כ-176,000 תלמידי כיתות א' הגיעו נרגשים ומלווים בהוריהם בפעם הראשונה לבית הספר ואל גני הילדים הגיעו כ-538,000 ילדים.
כ-250 אלף תלמידים לא השתתפו בחגיגה ונותרו בבית, בהם כ-150,000 תלמידים המתגוררים בערים אדומות, שבכיתותיהם פחות מ-70% מהתלמידים מחוסנים או מחלימים. כ-100,000 תלמידים שוהים בבידוד בשל תחלואה או חשיפה לחולים מאומתים. לפי נתוני משרד החינוך, חוסנו 53% מתלמידי ז'-ט'; 81% מתלמידי י'-י"ב ו-86% מצוותי ההוראה.
"מספר התלמידים שלא יגיעו ללימודים גבוה, אבל 90 אחוז מהתלמידים כן מגיעים לבתי הספר", אמר מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק בתדרוך הבוקר בחדר המצב. "צריכים להתרגל לחיות כך השנה, המספר יעלה ויקטן אבל רוב התלמידים יוכלו להמשיך להגיע ולחוות למידה פרונטלית לצד חבריהם, עם המורים".

4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בביקור בבית הספר המאוחד ירוחם
נפתלי בנט בביקור בבית הספר המאוחד ירוחם
נפתלי בנט בביקור בבית הספר המאוחד ירוחם
(צילום: חיים הורנשטיין)


אטילה שומפלבי ליווה את בנו לכיתה א': ריאיון איתו
(צילום: סטס קופולו)

בעקבות המלצת האיחוד האירופי: פורטוגל אוסרת על כניסת ישראלים

לאחר החלטת האיחוד האירופי שלשום על הוצאת ישראל מרשימת המדינות הירוקות בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, החליטה ממשלת פורטוגל לאסור על כניסת ישראלים לשטחה. על פי ההחלטה כניסת ישראלים לפורטוגל תותר אך ורק למטרות דחופות. גם כניסת מחוסנים לא תותר.
פורטוגל היא הראשונה שפועלת כך לאחר המלצת האיחוד האירופי. למעשה, כל מדינה יכולה להחליט בפני עצמה מה משמעות אותה המלצה. בעבר, למשל, החליטו קפריסין ויוון לאפשר כניסת ישראלים מחוסנים גם בשעה שישראל לא הייתה ברשימת המדינות הירוקות.
הקריטריונים של האיחוד האירופי מתבססים בין היתר על שיעורי נדבקים בקורונה במדינה - יותר מ-75 חולים ל-100 אלף תושבים בשבועיים, נתון שישראל חצתה. למעט ישראל, המליץ האיחוד האירופי להוציא גם את קוסובו, מונטנגרו, צפון מקדוניה וארה"ב מרשימת המדינות הירוקות. ברשימת המדינות הירוקות של אירופה נמצאות בין היתר ירדן, קנדה, יפן, קטאר, מולדובה, סעודיה, סרביה ואוקראינה.
4 צפייה בגלריה
דגלי ישראל ופורטוגל
דגלי ישראל ופורטוגל
דגלי ישראל ופורטוגל
(צילום: shutterstock)

לקריאה נוספת

אלימות נגד אוכפי עטיית המסכות: צמיגי ניידת נוקבו, שוטרות הותקפו

בן 21 מגבעת זאב נעצר הבוקר בחשד שתקף שתי שוטרות שביקשו ממנו לעטות מסכה. לפי הודעת המשטרה, הצעיר נסע בתחבורה ציבורית כשהוא לא עוטה מסכה על פניו - למרות שהחוק מחייב זאת.
בראשון לציון נעצר צעיר בן 22 מתל אביב בחשד שניקב צמיגים של ניידת משטרה זמן קצר לאחר שקיבל דו"ח בגין אי-עטיית מסכה. מחקירת האירוע עלה כי פקחים של העירייה, שפעלו בקניון הזהב בעיר, הבחינו בשני גברים שלא עטו מסכה, רשמו להם דו"ח - ואלה החלו לקלל את הפקחים.

קיבל דוח על אי עטיית מסיכה והחל לקלל את השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה ח)
לקריאה נוספת

בנט בחר לראש השב"כ הבא ב-ר', הסגן המכהן ויוצא סיירת מטכ"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי בחר למנות את סגן ראש השב"כ, ר', לראש שירות הביטחון הכללי במקומו של נדב ארגמן, שיסיים את תפקידו ב-13 באוקטובר.
ר' היה לוחם בסיירת מטכ"ל, ובהמשך התגייס לשב"כ בתור לוחם ביחידת המבצעים. הוא מילא שורת תפקידי ניהול ופיקוד באגף המבצעים, עד שהתמנה בשנת 2011 לראש האגף בשירות. בהמשך "הושאל" לתפקיד מבצעי במוסד, וכששב לשב"כ קודם לראש אגף המטה, שנחשב האיש השלישי בבכירותו בשירות הביטחון הכללי, הממונה על בניין הכוח. ב-2018 מונה ר' לסגן ראש השב"כ - תפקיד שאותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.
4 צפייה בגלריה
ר' ראש השב"כ הנכנס
ר' ראש השב"כ הנכנס
ר' ראש השב"כ הנכנס
(צילום: מוטי קמחי)

מחר בבוקר כל המכונים בשבעת בתי החולים הציבוריים יהיו סגורים לשעתיים, וגם במיון כוח האדם יהיה מצומצם. מנהלי בתי החולים יישבו במאהל מחאה מול משרד רה"מ.
ממחר הטמפרטורות יירדו בהדרגה. בסוף השבוע תורגש הקלה מסוימת בעומס החום.
אתמול, ביום האחרון של החופש הגדול, 47.6% מהמאובחנים – כלומר כמעט מחצית – היו בני 19 ומטה. כך עולה מניתוח שערך מרכז המידע והידע. ביום שני השיעור של בני 19 ומטה מבין המאומתים היה גבוה יותר והוא עמד על 49.2%. מנתוני משרד הבריאות עולה כ-41.8% מהמאומתים בחודש אוגוסט היו בני פחות מ-19, ומאז פרוץ המגפה השיעור נמוך יותר והוא עומד על 37.9% מסך כל המאומתים בישראל שאובחנו מאז פברואר 2020.
למעשה, מאז פרוץ המגפה אובחנו 179,807 בני פחות מתשע ו-226,186 בני 10 עד 19. כלומר 405,993 מהנדבקים עד היום הם בני פחות מ-19. בשנה וחצי האחרונות אושפזו 147 ילדים ונערים בני פחות מ-19 במצב קשה – 11 מהם נפטרו מסיבוכי המחלה.
משרד הבריאות לא פרסם נתונים האם הילדים שנפטרו סבלו ממחלות קשות אחרות.
צופית גרנט, שהגיעה עם שולי רנד בן זוגה להופעה של אסף אמדורסקי, שהציג את אלבומו החדש "432". גרנט ורנד ניסו לשמור על פרופיל נמוך ולהשאיר את אור הזרקורים לאחרים, ופחות שיתפו פעולה עם הצלמים שניסו להוציא תמונה משותפת. עוד הגיעו ליהנות מההופעה שנערכה במלון לייטהאוס בתל אביב: רבקה מיכאלי, אפרת גוש, שלומי שבן, יהלי סובול ונטע ברזילי.
בסדרת כתבות חדשה של +ynet, מור שמעוני צוללת אל חייו הסוערים של הרב עוזי משולם וסימני השאלה שמרחפים סביבו. בפרק מיוחד של ״הכותרת״ היא מזמינה אתכם להצטרף למסע.
המסגרות חוזרות - ההורים נופשים: מלונות למבוגרים בלבד.
ישראלי זכה במקום הראשון בתחרות צילום ציפורים.
4 צפייה בגלריה
THIRSTY
THIRSTY
THIRSTY
(Tzahi Finkelstein, Israel)
ואחרי סרטון הנשיקות: מירי מסיקה חלתה בקורונה, שאר שופטי "אקס פקטור" שליליים.