"כל מקרי ההדבקה החדשים - בגלל הפרת בידוד"

הקורונה לא נתנה לשר הבריאות החדש ניצן הורוביץ מאה ימי חסד, אפילו לא עשרה, ובימים האחרונים חלה התפרצות ברחבי הארץ, בעיקר בבתי ספר כשבנימינה ומודיעין עלו לכותרות. הורוביץ אמר היום כי כל מקרי ההדבקה האחרונים הם תוצאה של הפרת בידוד וקרא לתושבים להקפיד על ההנחיות.
עוד אמר השר כי בתוך כמה ימים תונהג אכיפה מחמירה בנמל התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות, "תוך הטלת קנסות גבוהים מאוד על מי שיצפצפו על ההוראות ויסכנו את בריאות אזרחי ישראל". "ננקוט צעדים מחמירים כדי לפקח על נתב"ג, לנהל את מקרי התחלואה במוקדי התפרצות, ולשמור על בריאות הציבור". ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר לנתוני המאומתים שחזרו לישראל ואמר כי צריך לסגור את הפרצה בנתב"ג, אבל יחד עם זאת אמר כי הוא סבור שלאזרחים יש אחריות. לאור כל אלו, משרד הבריאות ימליץ לחסן בני 15-12. היעד: מנה שנייה עד סוף החודש הבא.
והבוקר בנימינה שינתה את מקומה ברמזור וצבעה הפך כתום, יומיים אחרי שנודע על ההתפרצות. מספר המאומתים בה עומד על 87 - בהם שתי מורות וגננת שחוסנו - וקיים חשד שהנדבקים לקו בזן ההודי של הנגיף. לשם השוואה, שלשום אובחנו 45 תלמידים במועצה המקומית. רוב הנדבקים הם בני נוער מכיתות ז'-ח' בבית הספר "כרמים". מספר המבודדים עומד על 613. בעקבות נתוני ההדבקה הוחלט על נקיטת שורת צעדים - ובראשה עצירת האירועיים ההמוניים. בשעות הערב דווח כי נרשם שיא מאז אפריל: 88 נדבקים בקורונה אובחנו היום, מספר החולים קשה נותר יציב.
.
3 צפייה בגלריה
עמדת בידוק בכניסה לבית הספר כרמים
עמדת בידוק בכניסה לבית הספר כרמים
עמדת בידוק בכניסה לבית הספר כרמים
(צילום: אלעד גרשגורן )

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש
(צילום: ליהי קרופניק, משה מזרחי)
לקריאה נוספת

"התליין מטהרן" ראיסי בנאום ראשון

הנשיא הנבחר של איראן, איברהים ראיסי, התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה וניסה להגן על שמו, בצל הביקורת על מעורבותו בהוצאתם להורג של אלפי מתנגדים פוליטיים בימי הטיהורים של 1988. "כמשפטן תמיד הגנתי על זכויות אדם", טען ראיסי, והוסיף כי הסנקציות האישיות שהטילה עליו ארה"ב בגין חלקו בהוצאות להורג באיראן הוטלו עליו רק משום שעשה את עבודתו כשופט. לדבריו, מגיעים לו דווקא שבחים על מעשיו.
כשנשאל אם יסכים להיפגש עם נשיא ארה"ב ביידן השיב ראיסי בפשטות: "לא". שום נשיא איראני לא נפגש עם נשיא אמריקני מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979, אבל ב-2013, בראשית כהונתו של נשיא איראן חסן רוחאני, שנחשב למתון-יחסית, שוחח רוחאני בטלפון עם נשיא ארה"ב דאז ברק אובמה.
ריאיון עם רז צימט
(צילום: משה מזרחי)
לקריאה נוספת

"המערכות זקוקות להחייאה" או ש"חלה פגיעה חמורה בליבת הביטחון שלנו?"

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו יש עתיד כי חברי הממשלה יצטרכו לבנות מחדש את המערכות שעליהן הם אמונים: "ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים היה בלתי ניתן לתיאור, הממשלה הקודמת דאגה לעצמה ולמקורביה, מדיניות החוץ הופקרה למען אינטרסים אישיים, המערכות זקוקות להחייאה".
בישיבת סיעת הליכוד תקף יו"ר האופוזיציה נתניהו: "בלי להניד עפעף, ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד ויתר על עיקרון מקודש של ביטחוננו ועצמאותנו. התחייבותו לארה"ב על מדיניות 'אין הפתעות' באיראן היא פגיעה חמורה בליבת הביטחון שלנו".

דרישה להבראה כלכלית בליכוד

קבוצה המורכבת מפעילי ליכוד ותיקים עתרה לבית הדין של המפלגה על-מנת לכנס את מזכירות הליכוד בהקדם לדיון על מצב התנועה, שלראשונה זה 12 שנים עברה לאופוזיציה ובהתאמה גם התנתקה ממוקדי הכוח המרכזיים שלה. לטענת העותרים קיים צורך לדון במצב הכלכלי של הליכוד לנוכח גירעון של כ-40 מיליון שקל שבו מצויה התנועה. על-פי אותם גורמים שדרשו את כינוס המזכירות, נוצר צורך להעביר את התנועה הליך התייעלות מקיף ולצמצם במשכורות העוזרים והמנגנון, שלהם זיקה ישירה ליו"ר התנועה בנימין נתניהו.
כך למשל, לאחר שהודיעה היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית ברנע-פרגו כי היא עוצרת את המימון לעוזרים ואנשי משק הבית בבלפור, נודע כי למרות זאת חלק מהעובדים עדיין נותרו בבלפור - ובהקשר זה עלתה השאלה מי מממן את מי שעדיין נותרו במעון הרשמי. סביב נתניהו עובדים היום היועמ"ש של הליכוד, עו"ד אבי הלוי; חני בלוויס, מזכירת יו"ר הליכוד המקורבת למשפחת נתניהו; אהרון קליין, יועץ אמריקני המשמש גם כסוקר עבור נתניהו ומועסק גם הוא מקופת הליכוד ושלושה יועצים: יונתן אוריך, טופז לוק ועופר גולן. זאת בנוסף לדובר הליכוד נאור יחיא.
בליכוד מסרו בתגובה כי "הליכוד פועל לפי החוק ובהתאם לנהלים".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: ערוץ כנסת)
לקריאה נוספת
בניין הטלוויזיה של רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים ייהרס לטובת בניית פרויקט מגורים יוקרתי למגזר החרדי. בבניין פעל ערוץ 1 משנת 1968. יש לציין כי מאז הקמת תאגיד השידור כאן, השידורים מתקיימים משכונת גבעת שאול שבבירה.
הטמפרטורות היום היו רגילות לעונה הזו, ולא צפוי שינוי במידות החום עד יום חמישי. מיום חמישי הטמפרטורות יעלו, ויש סימנים לגל חום ממושך שיגבר בתחילת השבוע הבא.
כמ מספר בני האדם בעולם, שאובחנו כחיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה, מתקרב ל-180 מיליון. כלומר יותר מ-2% מבני אדם כבר נדבקו בקורונה ב-18 החודשים האחרונים.
בכמה מדינות שיעור המאומתים הכללי מאז פרוץ המגפה הוא למעלה מ-10% מכלל האוכלוסייה. באנדורה אובחנו בשנה וחצי האחרונה כ-18% מהתושבים כחיוביים לקורונה, במונטנגרו השיעור הוא 16%, ואילו בצ'כיה ובסן מרינו כ-15%.
בשבדיה יותר מ-10% מתושבי המדינה אובחנו כמאומתים מאז פרוץ המגפה ונתון דומה נרשם גם בארצות הברית. בישראל 9% מהתושבים אובחנו כחיוביים לנגיף מאז התגלה המקרה הראשון בארץ בפברואר 2020.
בהודו אובחנו כ-30 מיליון בני אדם כחיוביים לנגיף מאז פרוץ המגפה ומדובר ביותר מ-2% מהאוכלוסייה. בסין, שם אובחן מקרה הקורונה הראשונה, אובחנו 0.064% מהתושבים כחיוביים לנגיף מאז דצמבר 2019. על פי הדיווחים מהעולם, המרוכזים באתר worldometer, טנזניה שבאפריקה היא המדינה עם שיעור המאומתים הנמוך ביותר – 8 מאומתים בסך הכול לכל מיליון תושבים.
היום הארוך בשנה, החל היום, 21 ביוני. ביום זה מתחיל רשמית הקיץ האסטרונומי בחצי הצפוני של כדור הארץ. הפרש הזמנים בין זריחה לשקיעה מגיע היום לשיאו עם 14:14 שעות אור. ממחר תשנה השמש את כיוונה ותתחיל לרדת מעט בכל יום במשך כחצי שנה, עד 21 בדצמבר, אז תגיע השמש בצהרי היום לנקודה הנמוכה ביותר בשמיים. השמש הגיעה לשיאה ב-12:422 בצהריים.
ניסוי ישראלי מוצלח ביירוט הלייזר האווירי: המערכת הפילה 10 כלי טיס.
סדרת יירוט ראשונה באמצעות לייזר אווירי
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון )
רותם אורג, עורך הבלוג ״וושינגטון אקספרס״, משרטט קווים לדמותה של מדיניות החוץ האמריקנית החדשה - ומסביר כיצד היא עשויה להשפיע על ישראל. הכותרת, הפודקאסט היומי.
אמזון "פריים דיי" החל: המבצעים והטיפים שיחסכו לכם כסף ביומיים של קניות.
וג'יימס מייקל טיילר (גאנת'ר מ"חברים") חשף כי הוא חולה בסרטן שלב 4 ומשותק בפלג גופו התחתון.

3 צפייה בגלריה
ג'יימס מייקל טיילר
ג'יימס מייקל טיילר
ג'יימס מייקל טיילר
(צילום מסך)