סוכל פיגוע דקירה בגוש עציון: מחבל חוסל, הסייען הסגיר עצמו בתום מרדף.
אב ובנו נעצרו בחשד שמכרו בפייסבוק בדיקות אנטיגן שנגנבו ממחסן בראשל"צ.
זעם בתל מונד: מנהלת בי"ס יסודי הפרה בידוד - והגיעה לעבודה.
ורפואה שלמה לשחקנים ליא קניג ועודד קוטלר שנדבקו בקורונה

נתניהו נתן אור ירוק להתקדם לעסקת טיעון

האם אחת הדרמות שמלוות אותנו בשנים האחרונות עומדת להסתיים? יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו נתן לסנגוריו אור ירוק להתקדם לקראת אפשרות של חתימה על הסדר טיעון במשפטו בתיקי האלפים. משפחת נתניהו - ביבי, שרה, אבנר ויאיר התכנסו אמש בביתו של הסנגור בעז בן צור להתייעצויות קדחתניות על הסדר טיעון.
מקורבי נתניהו אמרו כי הפערים קיימים - אך עם רצון טוב ניתן יהיה לגשר עליהם בהקדם. מחוץ לביתו של בן צור הפגינו כמה פעילי שמאל שכרזו נגד ההסדר המתגבש: "אם לא היה כלום, למה צריך עסקת טיעון", ו"אם יש עסקה נדע שלא תפרו תיקים".
ככל הידוע, בתוך משפחת נתניהו יש פערים בעמדות: בפגישה אמש נראה כי שרה נתניהו מתנגדת למה שהוצע בהסדר, וגם הבנים יאיר ואבנר כפי הנראה חלוקים בעמדתם. סוגיית הקלון, שעליה מתעקש מנדלבליט, מסתמנת כמוקש מרכזי. סנגוריו של נתניהו תמוכים בהסדר הטיעון ולדבריהם מדובר בעסקה הוגנת מבחנה משפטית. עם זאת, הם מבינים כי שאם ההסדר יכלול הטלת קלון והרחקת נתניהו מהחיים הפוליטיים - מדובר בסוגייה שעליו ללבן בעצמו ועם משפחתו.
בפרקליטות טוענים כי ההתמהמהות של נתניהו במתן תשובה מובילה ללוח זמנים "על הקשקש", והם מצפים לתשובה בתוך יום-יומיים.
שאלת דחיית הדיון בכנסת וסערת מימון ההמונים לנתניהו | מורן אזולאי
(צילום: סטס קופולו)


4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
בנימין נתניהו ביציאה מהפגישה
(צילום: מוטי קמחי)



בסוף זמן ההמתנה בתור לבדיקה יהיה ארוך מזמן הבידוד

ראש הממשלה אישר את קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה ולמי שנחשף אליהם כפי שדרש שר הבריאות - והחליט לקצר אותו לחמישה ימים. בנוסף, יחולקו מספר ערכות בדיקות אנטיגן בחינם לכל אזרח.
מאומתים יצטרכו להיות ללא תסמינים ולקבל שתי תוצאות שליליות של בדיקות ביתיות ביום הרביעי והחמישי לבידוד כדי לסיים אותו. לא-מחוסנים שנחשפו למאומתים יסיימו חמישה ימי בידוד ויידרשו לבדיקת אנטיגן מוסדית עם תוצאה שלילית. כמו כן, מחלימים לא יצטרכו אישור רופא כדי להשתחרר מהבידוד.
4 צפייה בגלריה
נהלי חשיפה למאומת של מחוסן לא מחלים
נהלי חשיפה למאומת של מחוסן לא מחלים
נהלי חשיפה למאומת של מחוסן לא מחלים

4 צפייה בגלריה
נהלי חשיפה למאומת של לא מחוסן או לא מחלים
נהלי חשיפה למאומת של לא מחוסן או לא מחלים
נהלי חשיפה למאומת של לא מחוסן או לא מחלים

נפתלי בנט ראש הממשלה מדבר על קיצור ימי הבידוד לחמישה
לקריאה נוספת


כתבת החינוך, תמר טרבלסי חדד, מסבירה: לפי הנתונים הרשמיים של משרד החינוך למעלה ממאתיים אלף תלמידים וצוותי חינוך נמצאים בבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת או שהם עצמם חיוביים לקורונה, אך בפועל ההיקפים גדולים הרבה ביותר. הנתונים הרשמיים רחוקים מהמציאות ואינם כוללים עשרות אלפי ילדי גנים שאינם לומדים בהיעדר גננת או סייעת ותלמידים הנשלחים לבתיהם ללמוד מרחוק בהעדר מורים או בהחלטות מקומיות של בתי ספר או רשויות מקומיות לקיים למידה מרחוק.
בדיון בהול שזימנה הבוקר יו״ר ועדת החינוך בסוגיית המשבר החמור בגנים, היא נזפה בנציגי משרד החינוך שהגיעו בלי נתונים על מחסור בגננות וגנים סגורים. ״מערכת החינוך בסגר בפועל״, אמרה בוועדה יו״ר ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית, סיגל שפיץ טולדנו, והביעה את התסכול שחווים ההורים. משרד החינוך אמנם הודיע לארגוני המורים, כי כמתחייב מהמציאות הנוכחית שבה עשרות אלפי תלמידים בבידוד בבית כשיתר התלמידים ממשיכים ללמוד בכיתה, ניתן לקיים הוראה משלבת הזום, אך השאיר זאת להחלטת המורים באיזו דרך יושלם החומר.
משרד החינוך החינוך נמנע מהאכיפת הנחיותיו בעיקר במטרה לשמור על שקט תעשייתי מול ארגוני המורים והתוצאה היא שוב התלמידים וההורים משלמים את המחיר. סגנית יו״ר הנהגת ההורים הארצית אודליה שינדרוף סיכמה בכאב את המצב הקשה במערכת החינוך :”בימים אלה אין מלך בישראל , איש הישר בעיניו יעשה״.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר יעלו הטמפרטורות מעט במהלך היום, ובשעות הלילה הגשם יחזור לצפון. בשעות הלילה של יום רביעי ובבוקר הוא יתפשט למרכז - וקיים סיכוי להצפות בערי החוף והשפלה וחשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בחרמון יירד שלג, וייתכן ששלג יגיע גם להרי הצפון הגבוהים, שם צפויות טמפרטורות נמוכות. גם יום רביעי בלילה יהיה קר ויבש. ביום חמישי ייתכנו "שאריות", ובסוף השבוע תחול עלייה בטמפרטורות וגל הקור יסתיים.
הודו סבלה מגל קשה מאוד של קורונה בחודשים אפריל-מאי אשתקד. בשיא הגל אובחנו יותר מ-400 אלף חיוביים לנגיף ביום. באותם חודשים גם אלפי חולי קורונה מתו בכל יום. אבל מאז חלה ירידה חדה בתחלואה ובסוף חודש דצמבר אובחנו אלפי מאומתים מדי יום, לעומת מאות אלפים שמונה חודשים קודם לכן.
מתחילת החודש מתמודדת הודו עם גל תחלואה נוסף, שאמנם עדיין לא מזכיר את זה של אפריל-מאי 2021. מתחילת החודש אובחנו למעלה מ-2.5 מיליון, כ-258 אלף מהם אתמול. לשם השוואה, בכל דצמבר, בהודו אובחנו כ-264 אלף מאומתים לנגיף.
אנה פרנק. בתום מחקר מקיף, שנמשך שש שנים, קבעה קבוצה של כ-20 חוקרים שמי שהסגיר את משפחתה של אנה פרנק לנאצים היה נוטריון יהודי.
המלונות מתרוקנים, אבל מי שמהמר עכשיו על הזמנה לקיץ עשוי להרוויח.
המפלצת והאדם: הסיפור האפל מאחורי הגיבן מנוטרדאם.
אולי אחרי המכונית החשמלית יגיע האופנוע החשמלי? החברה שמציעה מנוע חשמלי וסוללות לאופנוע.
ולמי שלא חגג, היום היה ט"ו בשבט. כך חגגו אותו בארץ ישראל במאה שעברה.
4 צפייה בגלריה
חגיגות ט"ו בשבט בדרום תל אביב, 1937
חגיגות ט"ו בשבט בדרום תל אביב, 1937
חגיגות ט"ו בשבט בדרום תל אביב, 1937
(צילום: רודי ויסנשטין. הצלמניה פרי-אור, האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית)