עד שכבר הצלחנו לשכוח מהקורונה

במהלך סוף השבוע אובחנו עשרות תלמידים עם קורונה בבנימינה ובמודיעין והמקור להדבקה ההמונית לא ידוע. למרות שבמודיעין יצאה הנחיה מטעם ראש העיר, משרד הבריאות לא לוקח סיכון ומחייב את כל באי מוסדות החינוך לעטות מסכה. בשבוע החולף נדבקו 11 תלמידי שכבת ו' בבית הספר היסודי אסיף במודיעין. כל 90 תלמידי השכבה נכנסו לבידוד ופיקוד העורף ערך בדיקות לכל תלמידי בית הספר. ההתפרצות נחשפה לאחר שהתברר כי שני תלמידים מבית הספר נדבקו בנגיף. במקביל, 45 תלמידים מכיתות ז'-ח' בבית הספר כרמים במושבה בנימינה נדבקו בקורונה. בית הספר נסגר והיום ייערכו בו בדיקות ליתר התלמידים. לאור ההתפרצויות בבנימינה ומודיעין, בשלוש מקופות החולים מדווחים על הרשמה מוגברת לתורים לחיסונים של צעירים.
עוד דבר חריג אירע הבוקר כשמשרד הבריאות הודיע על הכנסה לבידוד של מבלים רבים באולם המופעים קימרון שבעמק המעיינות, בעקבות חולת קורונה ששהתה במקום ביום חמישי בין השעות 21:00-19:30. מאוחר יותר המיר המשרד את החובה להמלצה בלבד תוך בקשה להימנע ממגע עם אנשים ורק הלא מחוסנים מתבקשים להיכנס לבידוד.
הסיבה להוראה היא שבקהל הייתה ילדה שאובחנה בדיעבד כחיובית לקורונה. הילדה היא בתו של חולה קורונה מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד שבמועצת עמק הירדן. מדובר באדם מחוסן ששב לאחרונה מנסיעת עסקים לדובאי ונמצא חיובי ביום שישי. 400 מתושבי המועצה הוכנסו בעקבות זאת לבידוד, ובוטלו הלימודים בבית הספר היסודי "מול גלעד". במועצה ציינו כי האיש פעל על פי הנחיות משרד הבריאות עם שובו מחו"ל.

2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
(צילום: AFP)
ואם לא די בכך, בעקבות עומס חריג בנמל התעופה בן גוריון, מספר נוסעים שוחררו ביום שישי לביתם מבלי שעברו את בדיקת הקורונה שאותה נדרשים לעבור כל הנכנסים לישראל, כולל מחוסנים ומחלימים. ברשות שדות התעופה העריכו היום כי בתקופה הקרובה יחזור על עצמו המקרה. גורם ברשות מתח ביקורת על חברת "פמי פרימיום" שהחלה לאחרונה לבצע את הבדיקות בנתב"ג ואמר ל-ynet כי היא לא ערוכה לטפל במספר הנוסעים הגדול. הוא העריך כי מאות נוסעים נכנסו ארצה מבלי שעברו את הבדיקה.
ריאיון עם מנהל בית הספר ואבא לילדה בבית הספר
(צילום: שמיר אלבז, משה מזרחי)
לקריאה נוספת

הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון

52 ימים לאחר האסון ולאחר ש-45 אנשים קיפחו את חייהם, הממשלה החדשה אישרה היום הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את האירועים שהובילו לאסון בהר מירון. בראש הוועדה יעמוד שופט ומלבדו יהיו בה עוד ארבעה חברים. המדינה תקצה להנהלת בתי המשפט 6 מיליון שקל באופן חד-פעמי וכן 5 תקני כוח אדם זמניים שישמשו להוצאות הוועדה.
ראש הממשלה בנט אמר בישיבה שנערכה הבוקר: "כפי שהבטחנו אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון. 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא".
בנוסף, בישיבת הממשלה היום, אושרה שורת מינויים בשירות החוץ שכפופים לאישור ועדת שרים למינויים והיו תקועים עד כה, והוארכה כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי בשנה נוספת.
2 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון

ריאיון עם אחיו של שמחה בונים דיסקינד ז"ל
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת

מי הספק ומי התשתית? הסוף

שר התקשורת יועז הנדל, אישר את הרפורמה לביטול הפיצול בין התשתית לספק, שתשנה את מבנה שוק האינטרנט בישראל, ולטענת המשרד צפויה להביא לשיפור משמעותי באיכות השירות לצרכנים. הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף בתחילת 2022.
אם עד היום צרכן יכול לרכוש את השירות משתי חברות המספקות שירותי תשתית וספק בנפרד. רפורמת "השוק הסיטונאי" אפשרה לשווק את שני השירותים בחבילה אחת, אך בפועל השירותים עדיין סופקו גם על-ידי שתי חברות בנפרד - ומה שקרה לעיתים רבות הוא אי לקיחת אחריות על תקלות ובעיה להתנתק באופן מוחלט מהשירותים. הרפורמה החדשה מבטלת את ההפרדה בין שני השירותים, כך שתאפשר לחברות למכור אותן כחבילה אחת ושירות אחד.
לקריאה נוספת

הפריים דיי של אמזון - יום של הנחות גדולות למנויי פריים, בלי עלות משלוח.
מחר, ה-21 ביוני, זה הוא היום הארוך בשנה - היממה בעלת שעות האור הרבות ביותר והלילה הקצר ביותר בשנה.
מחר תורגש עלייה נוספת במעלות החום. עד ליום חמישי הטמפרטורות יוסיפו לטפס: כ-33 מעלות בירושלים.
כמעט 56 אלף צופים הגיעו אמש למשחק בין הונגריה לצרפת במסגרת יורו 2020, ומספר דומה של צופים הגיע לאצטדיון בבודפשט לפני כמה ימים כדי לצפות ברונאלדו ונבחרת פורטוגל מול הנבחרת המקומית. מדובר במספר גבוה של צופים לעומת יתר המשחקים במדינות המארחות האחרות, שם יש הגבלה על מספר הנכנסים למשחקים. לשם השוואה, במשחק המקביל אתמול בבית ו', שנערך במינכן, נכנסו כ-13 אלף צופים – הרבה פחות מתכולת האצטדיון.
אז למה בהונגריה מתירים למלא אצטדיונים? עד כה אובחנו בהונגריה כ-807 אלף חיוביים לקורונה, כמעט 30 אלף חולים מתו מאז פרוץ המגפה. עם זאת, מתחילת מאי יש התמתנות במספר הנדבקים החדשים. ב-51 הימים האחרונים אובחנו בהונגריה כ-28 אלף מאומתים לנגיף – ממוצע של כ-550 ביום. ביום שישי דווח בהונגריה על 106 נדבקים חדשים. מתחילת מאי מתו בהונגריה 2,410 חולי קורונה, שניים מהם אתמול.
מדובר עדיין במספרים גבוהים בהשוואה לישראל, אך ככל הנראה בשל הירידה בקצב התחלואה – הוחלט לאפשר לכמה שיותר צופים לצפות במשחקים הנערכים בבודפשט..

דיר אל-אסד, המועצה המקומית בגליל שבה נפצעו אתמול אזרח וארבעה שוטרים, בהתפרעות שהחלה בחתונה. ביישוב, שבתרגום לעברית שמו הוא "מנזר האריה", מתגוררים כ-12 אלף תושבים. בהתפרעות אתמול נפצע קשה מירי בן 43, וארבעה שוטרים קל, אחד מהם מאבן שנזרקה מגובה. השר לביטחון פנים בר-לב דרש כי מסקנות המשטרה בנוגע להתנהלות השוטרים באירוע יוגשו במהרה.
מתי ניסע ברכבת הקלה בגוש דן, ולמה זה לא מספיק? כתב התחבורה אסף זגריזק עושה סדר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מבר רפאלי ועד עומר אדם: המסיבה שכל הסלבס פקדו.
נמצאה גולגולת של קרנף שחי לפני 26 מיליון שנה.
מבזק חדשות טובות 
(צילום: משה מזרחי)
ולכבוד הקיץ - בדיקות, טפסים והנחיות: כל מה שצריך לדעת לפני שטסים מישראל או אליה.