בנט על החיסון השלישי: "כמה שפחות נדבר - ככה הסיכוי שזה יקרה גבוה יותר"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום על הדיונים בנוגע למנת החיסון השלישית: "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב". השרה מירב כהן אמרה כי הדבר הכי חשוב כרגע לדיור המוגן זה החיסון השלישי. בנט השיב לה: "אנחנו על זה, האמיני לי, כבר חודש. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל. אנחנו קרובים מאוד. כמה שפחות נדבר ככה הסיכוי שזה יקרה יותר גבוה. זה עליי".
ומאוחר יותר היום, במהלך פגישה עם מנהלי ונציגי בתי החולים אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כי ההחלטה על חיסון שלישי נגד הקורונה "לא פשוטה, כי אנחנו מקדימים את כל העולם". פרופ' אש ציין כי פחות חולים קשה הופכים למונשמים בהתפרצות הנוכחית והבהיר: המטרה כעת - לא להגיע להגבלות משמעותיות על המשק.
אש אמר לבתי החולים גם שההחמרה ממצב של חולה קשה למצב של חולה מונשם נמוכה בהרבה בהתפרצות הנוכחית. על פי התחזית שהוצגה בפגישה בעוד כחודש יהיו כ-800 חולים במצב קשה בתרחיש האופטימי או 1,800 בתרחיש קשה יותר, אך מספר המונשמים יהיה נמוך ביחס למה שראינו עד עכשיו. מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי המטרה כעת היא לא להגיע להגבלות משמעותיות במשק.

פרופ' גרוטו ופרופ' אפק: אם נהיה במצב קטסטרופלי - לשקול פתיחת הלימודים
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת


הדרמה בטוקיו: המתעמלת הטובה בעולם סימון ביילס "קרסה מנטלית" - וארה"ב לא זכתה בזהב

דרמת ענק באולם ההתעמלות בטוקיו: הכוכבת מספר 1 באולימפיאדה, המתעמלת סימון ביילס, נפצעה בפתיחת הגמר הקבוצתי לאחר שביצעה תרגיל לא טוב על סוס הקפיצות. היא נחתה בצורה רעה ולאחר מכן ירדה לקבל טיפול בחדר ההלבשה. אחרי מספר דקות היא שבה לאולם, לבשה את האימונית שלה והפכה למעודדת של שאר בנות הנבחרת. ג'ורדן צ'יילס עלתה במקומה לתרגיל במקבילים המדורגים.
מי שעלתה במקומה להתחרות היא ג'ורדן צ'יילס, וזה עלה לארה"ב ביוקר - הן סיימו רק במקום השני אחרי הרוסיות, שעשו דבר שהיה נראה בלתי אפשרי לפני המשחקים.
הדיווחים הראשונים טענו לפציעה בעקבות הנחיתה, גם ההודעה הרשמית של איגוד ההתעמלות האמריקאית על בעיה רפואית (שלא פורטה), אך לא הרבה לאחר מכן החלו לעלות דיווחים שדווקא תלו את הסיבה לפרישה בבעיה מנטלית.
בסיום יום התחרויות, התייצבה ביילס מול המצלמות והפתיעה בפתיחות יוצאת דופן, כשהיא מאשרת את כל הדיווחים. "אחרי ההופעה שלי, אני פשוט לא רציתי להמשיך יותר", היא טענה. "לא נפצעתי, רק פציעה קטנה לגאווה שלי". האמריקאית הוסיפה: "אנחנו הולכים לקחת את זה לאט לאט, ונראה מה יקרה. נראה מה יהיה ביום חמישי. "אני צריכה להתמקד בבריאות הנפשית שלי".
1 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
סימון ביילס
(צילום: AP)
לקריאה נוספת


לי קוכמן (עד 90 ק"ג) ינסה לסדר למשלחת הג'ודו הישראלית מדליה ראשונה.
עד יום שישי יהיה חם בגבולות הממוצע לעונה, אבל משבת ניכנס לגל חום כבד שיהיה כנראה ממושך. הטמפרטורות יהיו גבוהות בפנים הארץ ובחוף יהיה הביל, עם עומסי חום כבדים בכל הארץ.
בעקבות העלייה החדה בתחלואה בקורונה חל גם זינוק חד מאוד במספר הישראלים הנמצאים בבידוד. על פי נתוני משרד הבריאות מספר המבודדים, שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת או חזרו מחו"ל ממדינות שהחוזרים מהן חייבים בבידוד, הוא מעל 105 אלף.
על פי הנתונים 10,994 מתושבי ירושלים מחויבים בבידוד, וכך גם 8,383 מתושבי תל אביב, 3,032 מנתניה, 2,738 מחיפה, 2,234 מנצרת, 2,150 מתושבי ראשון לציון, 1,858 מבאר שבע, 1,800 מאשדוד, 1,725 מפתח תקווה, 1,651 מהרצליה, 1,627 מחולון, 1,497 מסכנין, 1,486 מרמת גן, 1,468 מרחובות ו-1,358 מאום אל פחם.
שגיא מוקי, הג'ודוקא הישראלי שסיים את דרכו באולימפיאדת טוקיו, מוקדם מהצפוי, כאשר הפסיד כבר בשמינית הגמר לשמיל בורחשווילי האוסטרי בניקוד זהב. מוקי, אלוף העולם ואלוף אירופה לשעבר, ציפה מעצמו וכך גם הוועד האולימפי, כי יסיים את יום הקרבות עם מדליה על הצוואר, אך זה כאמור לא קרה. אחרי הקרב אמר: "היה יום לא פשוט. נכנסו למצבים, היה קרב מאוד צמוד אבל בסופו של דבר לא הצלחתי לחבר את כל הדברים".
המהומות בתקופת ״שומר החומות״ רק הקצינו את המצב הבלתי אפשרי שמתקיים כבר שנים: איך התמלא הנגב באיים של חוסר משילות? "הכותרת".
בגט חם עם חביתה ונקניק: המונה טועם גילה את ארוחת הבוקר המושלמת.
אל תארוז את הדוגמן: המונה טועם פגש חביתת ענק בבגט
(צילום: משה מזרחי)
בעקבות חשיפות ynet על הנעשה בסוכנויות: הצעת חוק - פגישות עם קטינים בנוכחות הורה בלבד.
ובלי בשר: טעמנו את הסטייק וההמבורגר של Redefine Meat.