9 ימים אחרי הפציעה בגבול עזה: נקבע מותו של הלוחם בראל חדריה שמואלי

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבע היום מותו של לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפצע לפני תשעה ימים מירי בגבול רצועת עזה. בן 21 היה במותו. חדריה שמואלי ז"ל הותיר אחריו אב - שלו היה בן יחיד - ואת אמו, שתי אחיות ואח.
לפני 9 ימים מאות מפגינים פלסטינים התקרבו לגדר בצפון הרצועה במהלך הפגנה שארגן חמאס. אחד מהם הסתיר אקדח במכנסיים, וירה בלוחם המסתערבים דרך צהר שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים שירה המחבל, פעיל חמאס, פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס.
"אנחנו מודים לכולם על התמיכה והאהבה לה זכינו", אמרה סיגל סגלוביץ', בת הדודה של בראל. "עברנו ימים לא פשוטים. אנחנו מודים לכולם על התפילות. עברנו שעות קשות. הוא הילד של כולם, הלב נקרע. כולם חיבקו ועטפו".
בראל חדריה ז"ל שר שיר של אדיר גץ
3 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה )

יותר מ-7,000 חולי קורונה נפטרו בישראל

מספר המתים מקורונה בישראל מטפס גם בגל הרביעי, והיום נחצה הקו העצוב של 7,000 מתים. בני משפחותיהם של ארבעה מתים מתוך האלפים סיפרו עליהם בשיחה עם אולפן ynet, תיארו את הרגעים האחרונים של מי שנדבקו בנגיף - וגם את החרטה על כך שלא הצליחו לשכנע אותם להתחסן.
משפחות נפטרי הגל הרביעי: זה לא מאחורינו, לכו להתחסן
(צילום: שחר גולדשטיין)

ישראל מחוץ לרשימת המדינות הירוקות של אירופה, כל מדינה תחליט אם תכניס ישראלים

האיחוד האירופי החליט על הוצאתה של ישראל מרשימת המדינות הירוקות, מה שעלול להוביל להגבלות על תיירים שיגיעו למדינות האיחוד, בהתאם להחלטתן.
מדובר בהמלצה של האיחוד לכל מדינה, שתחליט בפני עצמה מה משמעות ההמלצה. ייתכן שההמלצה לא תשפיע על ישראלים שהתחסנו, אולם כאמור, הדבר נתון לפתחה של כל מדינה. קפריסין ויוון, נזכיר, החליטו לאפשר כניסת ישראלים מחוסנים גם בשעה שישראל לא הייתה ברשימת המדינות הירוקות.

הקריטריונים של האיחוד האירופי מתבססים בין היתר על שיעורי נדבקים בקורונה במדינה - יותר מ-75 חולים ל-100 אלף תושבים בשבועיים, נתון שישראל חצתה. למעט ישראל, המליץ האיחוד האירופי להוציא גם את קוסובו, מונטנגרו, צפון מקדוניה וארה"ב מרשימת המדינות הירוקות.
3 צפייה בגלריה
אינפו מדיניות החיסון השלישי החדשה והתו ירוק
אינפו מדיניות החיסון השלישי החדשה והתו ירוק
אינפו מדיניות החיסון השלישי החדשה והתו ירוק
מחר יוגש תקציב המדינה לאישור הכנסת.
מאות אלפי תלמידים אמורים לעשות מחר בביתם בדיקת קורונה ביתית כהכנה ליום פתיחת הלימודים ביום רביעי.
היום חלה ירידה קלה בטמפרטורות שיישארו זהות גם מחר. ביום רביעי, יום פתיחת שנת הלימודים, תורגש הכבדה בעומס החום ולחות גבוהה בחוף. לקראת סוף השבוע, צפויות הטמפרטורות לרדת שוב.
באוסטרליה נשבר היום שיא המאומתים היומי כשברחבי המדינה אובחנו 1,368 חיוביים לקורונה, לאחר שאתמול אובחנו במדינה 1,318 מאומתים לנגיף.
למעשה עד לתחילת החודש אובחנו באוסטרליה 34,140 חיוביים לנגיף, רובם בשני גלים – בחודש מרץ-אפריל 2020 ויולי-ספטמבר 2020. עם זאת, בגלים הקודמים לא היה אף יום שבו אובחנו יותר מ-1,000 מאומתים לנגיף.
מתחילת חודש אוגוסט אובחנו באוסטרליה 18,484 חיוביים לנגיף, כלומר ממוצע של 616 מאומתים ליום.
מתחילת החודש מתו באוסטרליה 80 חולי קורונה ומספר קורבנות המגפה במדינה עומד על 1,003.
לואיזיאנה, בה הכתה סופת ההוריקן "איידה". גגות וסככות של בניינים התעופפו, רחובות הוצפו, והעיר ניו אורלינס כולה, יחד עם פרבריה, נותקו מחשמל. בסך הכול נותרו יותר ממיליון איש ללא חשמל במדינות מיסיסיפי ולואיזיאנה בעקבות נזקי הסופה. הסופה "איידה" נחשבת לחמישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב. היא הכתה במדינת לואיזיאנה בדיוק בתאריך שבו הכה הוריקן קתרינה, לפני 16 שנה, וצפויה להגיע גם למדינת מיסיסיפי.
אם פגישות ולימודים בזום נראים לכם אקסטרים, מה תגידו על ה"מטאברס"? האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותה צפויה להיוולד מחדש בתור יקום וירטואלי בתלת-ממד שבו נעבוד, נבלה, נעשה קניות ונטייל. יובל מן, עורך הדיגיטל, על החששות והקשיים בדרך לעולם וירטואלי. הכותרת.
תיעוד נדיר: חתול ביצות צד נחש מים בעמק יזרעאל.
3 צפייה בגלריה
חתול ביצות בעמק יזרעאל
חתול ביצות בעמק יזרעאל
חתול ביצות בעמק יזרעאל
(צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע)
כילד עם שיתוק מוחין, מארק מליאר הוא המודל לחיקוי שהיה חסר לי. תקראו את הטור הזה של גיא לייבה שלנו.

ולכבוד ה-1 בספטמבר, איך לפתוח שנה עם סופר-כריך לבית הספר.