אין שום חדש. בוועדת הבחירות המרכזית סיימו את ספירת המעטפות הכפולות שמספרן היה כ-428 אלף. התוצאות יפורסמו כנראה הלילה או מחר בבוקר. נכון לרגע זה פורסמו תוצאות ספירת 99.9% מהקולות כשהבוקר חל שינוי בתמונת המנדטים: רע"מ איבדה מכוחה וירדה לארבעה מנדטים, בעוד מרצ התחזקה ועלתה לשישה מנדטים.
בשאר המפלגות המצב נותר בעינו - לליכוד יש נכון לעכשיו 30 מנדטים, ליש עתיד 17 מנדטים, לש"ס 9 מנדטים, לכחול לבן 8 מנדטים, ליהדות התורה 7 מנדטים, לימינה 7 מנדטים, לעבודה 7 מנדטים, לישראל ביתנו 7 מנדטים, לציונות הדתית 6 מנדטים, לרשימה המשותפת 6 מנדטים ולתקווה חדשה 6 מנדטים. נכון לרגע זה, לגוש של הימין-חרדים יש 59 מנדטים יחד עם נפתלי בנט, ולגוש השינוי יש 57 מנדטים ללא רע"מ של מנסור עבאס - ולא נותר שום סיכוי לשינוי בגושים. השאלה היחידה שעדיין לא הוכרעה סופית היא אם מרצ תקבל את המנדט השישי או שהוא יילך למפלגת העבודה. הח"כים לשעבר נחמן שי - או מוסי רז יהיו חברי כנסת.
מנכ"לית ועדת הבחירות: מעריכה שבמעטפות הכפולות תהיה התפלגות דומה
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)
נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט לדחות את ההתייעצויות בבית הנשיא לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה עד לאחר פסח אך ממילא - הקמת ממשלה מתרחקת יותר ויותר ובחירות חמישיות נראות קרובות. בימין טרפדו לנתניהו את מתווה עבאס וגדעון סער אמר כי הוא נחוש "למצות את האפשרות לממשלת שינוי".
לקריאה נוספת
המחאה הובילה לשינוי. פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום לבית המשפט בקשה לתקן את כתב האישום בעניינו של ירין שרף, ולייחס לו עבירות של אינוס, ובהתאם להעביר את הדיון בעניינו לבית המשפט המחוזי. ב-ynet פורסם לראשונה כי ההערכה היא שהאישום ישתנה לאונס. בהודעה נאמר כי ההחלטה התקבלה בתום כמה דיונים ולאחר שבמסגרת הדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, אף בוצעו מספר השלמות חקירה, ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות.
4 צפייה בגלריה
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
(צילום: מוטי קמחי )
אמה של הקורבן ועורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ורונה וולק ממשרד חדד-רוט-שנהר, המייצגים את המשפחה, מסרו בתגובה: "אנחנו שמחים ומברכים על החלטתם המקצועית של מ"מ פרקליט המדינה ושל צוות הפרקליטות שמטפל בתיק שהשכילו לתקן את כתב האישום ולהאשים את ירין שרף בעבירה שאותה ביצע - עבירת אונס נגד ילדה בת 13. אנו רואים בהערכה את היכולת המקצועית לבחון את הדברים לעומק, ולעשות צדק עם הילדה, עם המשפחה, ועם החברה בישראל".
שרף, בן 21, נעצר לפני חודש בחשד שאנס נערה בת 13 במלונית קורונה בגוש דן שבה שהו השניים. אך לפני שבועיים הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות קלות יותר של בעילה אסורה בהסכמה וכן הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. זאת מכיוון שלפי הפרקליטות המעשים נעשו בהסכמתה של הנערה, שהציגה את עצמה כבת 14 והזמינה אותו לחדרה.
לקריאה נוספת
החזית הימית ממשיכה להתלקח: איראן שיגרה טיל לעבר ספינת מכולות בבעלות ישראלית בים הערבי. הספינה, שמכונה "לורי" ושייכת לאיש העסקים אודי אנג'ל, הייתה בדרכה מטנזניה להודו, ובמהלך המסלול נפגעה מטיל קטן. לא נגרם נזק משמעותי לאונייה, שנושאת את דגל ליבריה. בישראל מעריכים כי מדובר בפגיעה איראנית מכוונת.
האירוע החריג דווח למערכת הביטחון וגם לבעלי החברה, שהמטה שלה נמצא בחיפה. על פי ההחלטה שהתקבלה, הספינה תמשיך לשוט בנתיב המתוכנן להודו. ההערכה היא שמדובר ב"נקמה מקומית" על הפגיעה בספינת "שארה קורד" האיראנית לפני כשבועיים סמוך לחופי סוריה, שאותה ייחסה טהרן לישראל.
שבע שנים אחרי שנחשפה החקירה הגלויה בפרשת השחיתות "ישראל ביתנו", קבע בית המשפט כי הנאשמת המרכזית שהייתה מזכ"לית המפלגה, פאינה קירשנבאום, "לקחה שוחד באופן שיטתי ערמומי ומתוחכם". סך הכספים שנטלה קירשנבאום מהציבור הסתכם בשני מיליון שקלים. עם זאת, היא זוכתה מחלק קטן מהסעיפים שיוחסו לה.
דינה של קירשנבאום, שאמרה "נלמד את הכרעת הדין ונגיב", ייגזר במועד אחר. גם מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן הורשע בפרשה.
4 צפייה בגלריה
פאינה קירשנבאום בבית המשפט
פאינה קירשנבאום בבית המשפט
פאינה קירשנבאום בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
קירשנבאום היא הנאשמת המרכזית בפרשה שבה כבר הורשעו 17 נאשמים אחרים. לפי כתב האישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, קירשנבאום הייתה אמונה כחלק מסמכויותיה כמזכ"לית ישראל ביתנו על חלוקת הכספים הקואליציוניים של המפלגה - תקציבי מדינה שהוקצו בכפוף לחוק.
לקריאה נוספת
הלילה בשעה 02:00, נעביר את השעון שעה קדימה ל-03:00 לשעון קיץ ונפסיד שעת שינה. שעון הקיץ יסתיים ב-31 באוקטובר.
מחר יירד גשם מדי פעם, הטמפרטורות יישארו נמוכות והרוח תתחזק מהצהריים. בשבת מזג האוויר יהיה קר אבל לא צפוי גשם ובערב החג יהיה קר בעיקר ההרים. בחג הטמפרטורות יעלו ומזג האוויר יהיה נוח ונעים. לא נראה שיהיה גשם או שרב בימים הראשונים של חול המועד, ובסך הכל מזג האוויר צפוי להיות נוח ונעים.
איך תפקדה מערכת הבריאות במהלך המגפה?(1) שיחה עם פרופ' יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים בישראל, מנהל אגף הכירורגיה במרכז רפואי רמב"ם.
ל.א.: איך תפקדו המחלקות לכירורגיה כללית בתחילת המגפה?
י.ק.: באופן כללי, ניכר כי לא הופעל פק"ל מסודר בשלבים הראשונים לאחר הכרזת הפנדמיה וכי לא היה גורם אחד שריכז את הפעילות בבתי החולים בהתאם לתנאים החדשים.
בתחילת המגפה למדנו והפצנו כללי עבודה בחדר הניתוח וזאת לאחר שיצרנו קשר עם עמיתים מחו"ל שהיו עמוק בתוך האירוע, לפנינו.
מהר מאוד הבנו כי מסכות כירורגיות עשויות לתת פתרון לא רע בהתגוננות בפני הווירוס ולכן הנחינו במחלקה לעטות מסכות לצוות ולחולים, למרות שמשרד הבריאות טען בתחילת הדרך כי אין מקום לעשות כך.
מעמיתינו בחו"ל למדנו כי כל חולה המתקבל לבית החולים באופן דחוף עובר בדיקת קורונה. בארץ, הגישה הזו הייתה דיפרנציאלית ולא כהנחיה מגבוה. חלק מההידבקויות של אנשי צוות היה נמנע לו היו נוקטים במדיניות בדיקות לחולים המתייצגים במיון או באופן אלקטיבי.
ל.א.: איך התארגנתם כדי להמשיך ולטפל בחולים "רגילים", שהם רוב המטופלים?
י.ק.: בעת הסגר הראשון הושבתו הלכה למעשה המחלקות הכירורגיות והפעילות בהן פחתה לכדי 40-50%. ניכר היה שהסגר הונחת, אולי בצדק, אך בלא שניתנה הדעת לפעילות מתוכננת-אלקטיבית ואמבולטורית למקרים מורכבים, לחולים שלוקים במחלות סרטן ולכאלה הלוקים במחלות כרוניות, חלקן קשות.
ל.א.: איך שמרתם על רמה אקדמית, הכשרת דור חדש של כירורגים? האם הדרכת המתמחים נפגעה?
י.ק.: במהלך השנה ניסינו להפיץ תכנים באופן מקוון כך שמתמחים ייחשפו לתכני הוראה למרות הסגרים. ההתמודדות עם חוסר היכולת למפגשים, מכל סוג, מחייב אותנו להיערכות מובנית ומקצועית לחינוך מקוון. למדנו שבית הספר המקוון למקצועות הרפואה של הר"י, שבו פועלות אקדמיות רבות (הפעילה ביותר היא האקדמיה לכירורגיה), חייב להתבסס כפלטפורמה להוראה בשגרה ובחירום.
ל.א.: מה הלקח העיקרי מהמגפה?
י.ק.: חוסר הארגון בנושא הכירורגיה האלקטיבית בזמן הסגר מחייב אותנו להתארגן לאירוע הבא ולקבוע כללים ברורים להפעלת מערכות אלקטיביות לצד מערכות שפועלות בחרום ולא משנה מהו מצב החרום (מלחמה, רעידת אדמה או אחר).
פרופ' ליאוניד אידלמן באולפן: מודאג מהזנים הברזילאי והדרום אפריקני, זה לא נגמר
(צילום: משי בן עמי)

לפני מבצע החיסונים היו אלפי אנשי צוות רפואי בבידוד, לאחר שהיו במגע עם חולי קורונה. כשלושה חודשים מתחילת החיסונים ניתן לראות את ההשפעה הדרמטית על נתונים אלה.
לפי נתוני משרד הבריאות, נכון להיום נמצאים 315 אנשי צוות רפואי בבידוד. מדובר ב-17 ברופאים ורופאות, 91 אחים ואחיות ו-207 בעלי מקצועות אחרים בתחום הרפואה.
בבית החולים בילינסון נמצאים 20 אנשי צוות בבידוד, בשיבא 17, באיכילוב 16, בהדסה עין כרם 15, בברזילי 13 וכך גם בסורוקה. בבית החולים לילדים שניידר, באסותא אשדוד ובזיו בצפת – אף אחד מאנשי הצוות הרפואי נמצא בבידוד.
מכירת חמץ. למה? כדי להיפטר ממנו לפני ערב החג שיחול בשבת בערב. את החמץ אפשר למכור גם דרך הרשת. מכירת חמץ היא הליך הנהוג בהלכה היהודית, הנועד להתמודד עם איסור החמץ בפסח. מכירתו לגוי פותרת את הבעיה, וניתן להעביר אליו את החמץ, גם אם לא באופן פיזי אך גם במסגרת זו אסור להתנות את המכירה או לתת "על מנת להחזיר" – למרות שהחמץ "ניתן" בחזרה אחרי החג.
פקק של 200 ספינות בסואץ: "האונייה תקועה כמו לווייתן על החוף".
הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והיום:
בשביל למנוע הכחדה: 18 ביצי יען מישראל הועברו לסנגל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: רוני מלכא)
ואחרי שהחלים ממחלת הקורונה ושב להופיע, נודע כי הזמר שלומי שבת ישיא משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב. "החלמתו מוירוס הקורונה, בדיוק כמו דרכו המוזיקלית, היא במידה רבה ניצחון בגלל הרוח", בירך שר התרבות והספורט חילי טרופר.