חשד לרצח באשדוד: גבר נמצא מת בדירה, בת זוגו נעצרה.
אמו של בן ה-4 שנהרג מירי תועה: "צעקו 'עמאר מת', ראיתי אותו מוטל על הרצפה".
הורים שהגיעו לאסוף את ילדיהם מצהרון הפועל בגן בשכונת קריית היובל שמעו מהילדים כי הגננת החדשה הכתה אותם.
התחזו לנציגי חברות השקעות, הונו מאות - וגרפו מיליונים.
ועדת השרים אישרה את "חוק האזרחות" - זנדברג התנגדה, נחמן שי נמנע.

עלייה דרמטית במספר החולים קשה, שיא של יותר משנה באחוז החיוביים. והבלגן חוגג

הקורונה משתוללת בישראל - אך יש לציין שצפו זאת והזהירו מראש. מספר חולי הקורונה שמצבם קשה טיפס ל-205 - עלייה של 43% ביומיים. 11.7% מהבדיקות היו חיוביות, הנתון הגבוה מאז ספטמבר 2020. ולאור כל אלו, מחרתיים יכונס קבינט הקורונה, לראשונה אחרי 3 שבועות.
ואמנם מתווה החינוך שנכנס הבוקר לתוקף כולל בין היתר את ביטולו של הרמזור בבתי הספר ונועד להמשיך ולאפשר לתלמידים ללמוד בכיתות, המציאות בשטח היא שרבים מהם נכנסים לבידודים ויוצאים מהם, ולומדים בזום. ואם לא די בכך, רבים מגיעים למתקני הבדיקה השונים ברחבי הארץ לעשות בדיקות - בין אם משום שאינם יודעים שעליהם לעשות בדיקה ביתית, ובין אם בגלל שאין ערכות ביתיות בנמצא.
כדי להתמודד עם המחסור והתורים הודיע ראש הממשלה בנט כי יחולקו שלוש ערכות בדיקה חינם לתלמידים ולצוותי ההוראה, ובמקביל אישרו במשרד הבריאות לרשתות השיווק למכור בדיקות ביתיות. עם זאת, כמה שרים השמיעו בישיבת הממשלה ביקורת חריפה על המדיניות מאז התפרצות זן האומיקרון. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה: "התחושה בציבור היא שהממשלה ויתרה על המאבק בקורונה".
ראש הממשלה כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מידע שהוצג בישיבת הממשלה מצביע על כך שבישראל יידבקו בסך הכל בין 2 ל-4 מיליון אזרחים בגל הנוכחי. זוהי סופה שעוברת על כל העולם, כולל מדינות שנקטו בסגר כללי. כשעומדים בתור קשה לראות את ההצלחות וצעדי ההיערכות שעשינו, צעדים חשובים ביותר שיצילו חיים". בנט הוסיף: "אני קשוב למצוקה, לתורים ולמחיר הגבוה של הבדיקות. בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה הזאת".
לגבי הסיוע הכלכלי, אחר הצהריים אמר שר האוצר ליברמן: "לא אמרתי שבשום תנאי ובשום מצב לא תהיה עזרה לעסקים, אבל לא תהיה פה חלוקת מתנות. לא יהיה שוחד אלקטורלי". "ראיתי את אנשי העסקים מדברים על הפסדים. ראיתי את הדיבידנדים שהם משכו. אני מאחל לכולם אותו מצב ב-2022. כל עסק שייפגע צריך לעזור לו. כל העסקים במצב מצוין ואני שמח על כך. כל החנויות והמסעדות היו מלאות במודיעין. נכון להיום משיחות עם אנשי עסקים הבעיה היא במחסור בידיים עובדות".
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבילינסון
מחלקת קורונה בבילינסון
מחלקת קורונה בבילינסון
(צילום: דוברות בילינסון)


הבלבול במתווה וסערת הבדיקות: המדינה צריכה לממן את הבדיקות המהירות
(צילום: אלכס גמבורג, נויל האריס)

לקריאה נוספת

בבית המשפט השלום בתל אביב יתקיים בשעה 09:00 דיון בתביעת הדיבה שהגישו בנימין נתניהו ומשפחתו נגד אהוד אולמרט. השופט הודיע על חובת התייצבות לדיון, אך בנימין, שרה ויאיר נתניהו הגישו בקשה שלא להתייצב לדיון פיזית - אלא באמצעות וידאו קונפרנס - ונדחו.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
רוח דרום מערבית תנשב עד יום רביעי ותבריח את הגשם שמגיע מכיוון קפריסין צפונה מישראל. ביום חמישי ייתכן שיירד גשם בצפון ובמרכז.
האומיקרון מתפשט ללא מעצורים ובסוף השבוע אובחנו ברחבי העולם כ-5 מיליון חיוביים לקורונה, מעל מיליון מהם בארצות הברית.
בארצות הברית, המדינה שבה נדבקו הכי הרבה בני אדם בקורונה ובה מתו הכי הרבה חולים מסיבוכי המגפה, נשבר שיא מדאיג ביום שישי שמעל 870 אלף בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף. בנוסף 2,056 חולים מתו. אגב, מספר החיוביים הגבוה ביותר בארצות הברית לפני גל האומיקרון נרשם ב-8 בינואר, אז אובחנו כ-306 אלף חיוביים לנגיף ביום אחד.
מאז תחילת השנה אובחנו בארצות הברית יותר מ-5 מיליון חיוביים לקורונה, המהווים כ-8.3% מסך כל החיוביים במדינה מאז פרוץ המגפה לפני כשנתיים. בשמונת הימים הראשונים של השנה מתו בארצות הברית 11,125 בני אדם מסיבוכי הנגיף. מדובר כאן ב-1.3% ממקרי המוות מקורונה במדינה..
בדיקת אנטיגן. ולא רק בגוגל. בערך כל עם ישראל חיפש איפה לרכוש ערכת בדיקה ביתית.
הסיפור של חומש - יישוב שפונה בהתנתקות ב-2005 ומאז הוקמה בו ישיבה על אף האיסור החוקי לשהות במקום. הכותרת, הפודקאסט היומי.
פתיחת שבוע מנומנמת בנתב"ג: "יש חששות להיתקע בבידוד".
(צילום: אבי חי, נויל האריס)
חולץ חתול שנמצא במרחק של כ-3 ק"מ מהחוף בחדרה
המראות הבלתי נשכחים של גלובוס הזהב לאורך השנים: מה חשבתם על הבגדים?