בלי בדיקה שלילית - הילדים לא יוכלו לחזור לגנים וליסודיים אחרי סוכות

קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני כי ללא אישור על בדיקת אנטיגן שלילית, תלמידי גני הילדים ובתי הספר היסודיים לא יוכלו לחזור למערכת החינוך אחרי סוכות. מדובר בעליית מדרגה בניסיון להתמודד עם התפרצות הקורונה במערכת החינוך.
הורים יצטרכו לחתום על הצהרה שלפיה ביצעו לילדיהם בדיקת קורונה מהירה מסוג אנטיגן, ותוצאת הבדיקה הייתה שלילית. היועץ המשפטי לממשלה אישר את הנוסח שהובא הבוקר להכרעת השרים. "מישהו כאן השתגע, מישהו התבלבל לחלוטין. מנהלים וגננות הם לא סלקטורים, הם אנשי חינוך. הם לא פקחי קורונה". כך אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בוועדת החינוך בתגובה.
בנוסף, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה הבוקר בריאיון לאולפן ynet להחלטה הדרמטית של ה-FDA לפיה הומלץ בינתיים רק לאמריקנים בני 65 ומעלה להתחסן בבוסטר. "כל מדינה צריכה לקבל את ההחלטות שלה. הם לא רואים כרגע תועלת בלתת חיסון שלישי, אצלנו התועלת מאוד ניכרת. אנחנו שלושה חודשים קדימה מהם".
3 צפייה בגלריה
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
(צילום: EPA)

ראיון עם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס
(צילום: אבי חי)

לקריאה נוספת

שני המחבלים האחרונים שנמלטו מהכלא נתפסו בחיים

שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע, איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, נתפסו בחיים הלילה בג'נין שבתחומי הרשות הפלסטינית. לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל נכנסו לחלקה המזרחי של העיר במסגרת פעילות כוחות הביטחון לאיתור השניים שנמלטו מהכלא לפני כשבועיים וטרם נתפסו, עד הלילה. הכוחות הקיפו בית ספציפי במקום וכרזו ליושביו להסגיר את עצמם ולצאת החוצה - והשניים נלכדו ללא התנגדות.
בשיחה עם ynet תיאר סגן ניצב ש', מפקד הפלגה בימ"מ שביצעה את המעצר, את ההיערכות של כוחות היחידה ללכידת המחבלים בצפון הרשות. "ג'נין תמיד הייתה על הפרק", אמר ניצב משנה ח'. "במיוחד כשהבנו שאחד האסירים חצה בוודאות את הגדר. למעשה, אתמול בלילה נערכנו באופן כללי לכניסה לעיר. בשלב מסוים קיבלנו אינדיקציה מודיעינית שיש לנו איתור מבנים. התחלנו להתארגן, תדריכים, אישורי תוכניות. ממש תוך רבע שעה-עשרים דקות התחלנו תנועה".
"זו תחושה של לסגור מעגל עם האסירים הנמלטים. כשהגענו, הם הבינו שאנחנו נמצאים שם, הם בחנו את הסביבה", שחזר. "אנחנו מבינים שהם מנסים לבחון אופציות בריחה, ולאחר מספר דקות שהם מבינים שאנחנו מכתרים אותם, הם מתחילים לצאת אחד-אחד כשהם בפיקוח לעבר כוחותינו. התחושה היא סיפוק אדיר שהמעגל נסגר, שכוחותינו בשלום. כל ההיערכות עצמה שלנו עם היחידות המבצעיות של שב"כ, צה"ל ומג"ב אפשרה לנו לעבוד בצורה נקייה, סטרילית, ללא לחץ. ברגע שהם היו בידינו התחושה היתחושה מדהימה".
3 צפייה בגלריה
מונאדל אינפיעאת ואיהם קממג'י לאחר מעצרם
מונאדל אינפיעאת ואיהם קממג'י לאחר מעצרם
מונאדל אינפיעאת ואיהם קממג'י לאחר מעצרם
( צילום: תקשורת שב"כ)

סוף למצוד: תיעוד מפעילות צה"ל בג'נין

לקריאה נוספת


שרית חדד

הזמרת שרית חדד חושפת את בת זוגה בשנים האחרונות, תמר יהלומי, בקליפ מרגש לשיר החדש "אהבה כמו שלנו" שיצא היום. "שיר חדש, כתוב ומבוצע מדם ליבי", כתבה חדד באינסטגרם. "הקליפ החדש מציג את האהבה מנקודת המבט שלי על העולם ועל עצמי. היום כשהבנות שלי גדלות במהירות עם עיניים סקרניות, אני שמחה להציג להן את היכולת להיות מה שהן רק רוצות וללמד אותן שהחופש, הזמן והבחירה מעל הכל. תודה על המשפחה שלי והמקום בו הקריירה והמשפחה התמזגו- זה רגע שלם בשבילי".
השנה, לראשונה מאז תחילת הקריירה שלה, חדד עובדת ללא אבי גואטה, וייתכן שליציאה מהארון יש קשר לעובדה שהוא לא מנהל אותה יותר. חבריה של הזמרת בתעשייה מאושרים בשבילה על החשיפה. "הגיע הרגע שהיא הרגישה שהיא צריכה לעשות את זה", אומר לנו חבר טוב שמעדיף להישאר בעילום שם. "זה צעד מאוד גדול עבור מישהי במעמדה ואני הכי שמח בשבילה בעולם".
שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב היום: "נגעת בי, שרית חדד, בהחלט נגעת בי. וכל כך חשוב מה שאת אומרת לבנות שלך ולכולם: כל אחת יכולה להיות מה שהיא רוצה, עם מי ואיך שהיא רוצה. חיבוק גדול".
שרית חדד י
לקריאה נוספת


מחר בערוץ החדשות של ynet - הצצה מיוחדת לבור הפיקוד בקריה. ואילו בערוץ החופש תוכלו לקרוא את פרויקט הקמפינג הגדול.
העלייה הקלה במידות החום שהורגשה בסוף השבוע תימשך גם בימים הקרובים. אחרי החג תורגש הקלה במידות החום שירדו שוב
מעל 3 מיליון ישראלים התחסנו במנת החיסון השלישית. בגילים 60 ומעלה שיעור המתחסנים גבוה באופן משמעותי מאשר הגילים הצעירים יותר.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-66% מהישראלים בני 90 ומעלה התחסנו בשלוש מנות של החיסון, וכך גם כ-75% מבני 80 עד 89, כ-78% מבני 70 עד 79 וכ-70 בקרב בני 60 עד 69. לפי ההערכה קרוב ל-75% מהישראלים בגילים אלה התחסנו בשלוש מנות החיסון.
אבל מכאן האחוזים יורדים ככל שהקבוצות נעשות צעירות יותר. אצל בני 50 עד 59 כ-57% קיבלו את מנת החיסון השלישית, בקרב הישראלים שבשנות ה-40 לחייהם שיעור ההתחסנות במנה זו היא כ-46%, ואצל בני 30 עד 39 – הנתון הוא כבר 34%.
שיעור המתחסנים הנמוך ביותר הוא אצל בני 20 עד 29 – שם כ-27% התחסנו – כלומר אחד מכל ארבעה. לשם השוואה, כ-73% מבני גיל זה התחסנו בשתי מנות החיסון הראשונות.
יצחק ולד. ולד היה ראש העיר המיתולוגי של כפר סבא ונפטר אמש מקורונה בבית החולים מאיר בעיר. ולד כיהן ארבע קדנציות רצופות בתפקיד ראש העיר.
תיעוד נדיר: ראמים לבנים שנולדו בטבע נצפו בערבה.
עדר ראמים לבנים בנחל ציחור
(צילום: גולן רידר, רשות הטבע והגנים)
אלופת ישראל בריצת 100 מטר משוכות פורשת בגיל 26: "ספורטאי לא יכול לחיות מ-1,250 שקל בחודש".
מיזם: חומר רדיואקטיבי ישמור על הקרנפים מהכחדה.
הרופאים הזהירו את "פופאי הרוסי": השרירים המנופחים עלולים לגרום למותך.
3 צפייה בגלריה
פופאי הרוסי
פופאי הרוסי
פופאי הרוסי
(צילום: Alana Mamaeva)