12 שנות שלטון נתניהו מתקרבות לקיצן

סיעת ימינה התכנסה בצהריים אחרי בוקר פוליטי סוער, שבמהלכו העלה ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן רשמי את ההצעה לרוטציה משולשת עם נפתלי בנט וגדעון סער. בישיבה נכחו חברי הכנסת של ימינה מלבד ח"כ עמיחי שיקלי, בנט עדכן את חברי סיעתו בישיבה כי הוא "צועד לקראת ממשלת שינוי". "מנהיגות זה לקחת אחריות ולא לברוח. יש לנו קווים אדומים ונעמוד עליהם. לא נמסור שטחים ולא נפגע בזהות היהודית של מדינת ישראל. הכי קל להתבצר, לשפוך נפט ולהלהיט עוד, כמו אחרים. ככה נפרק את המדינה"' אמר.
בנט, ששוחח עם חברי סיעתו גם אתמול בצאת השבת, עדכן אותם בישיבה בפרטי הפגישה שלו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד - ורצה לשמוע את דעתם טרם ההודעה הרשמית על הממשלה החדשה. כבר הערב תיתכן הצהרה לתקשורת. בסיום הישיבה פרסמה ימינה הודעה שלפיה "הסיעה מגבה פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות חמישיות". לפי ימינה, "בנט הציג בפני חברי הכנסת בישיבה את אירועי הימים האחרונים ואת מאמציו להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בישראל".
בליכוד אמרו בתגובה: "בזמן הלחימה בעזה בנט הצהיר שממשלת השמאל ירדה מהפרק. היום, רק שבוע לאחר מכן, למרות ששום דבר לא השתנה, בנט דוהר לממשלת שמאל בתירוץ של מניעת בחירות. אבל כשבנט פסל את ממשלת השמאל בזמן הלחימה, אלטרנטיבת הבחירות הייתה רלוונטית באותה מידה כמו היום. עכשיו התברר שהתירוץ הזה היה רק אמצעי להסחת הדעת של הימין.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יוצא מפגישה בביתו של יאיר לפיד
נפתלי בנט יוצא מפגישה בביתו של יאיר לפיד
נפתלי בנט יוצא מפגישה בביתו של יאיר לפיד
(צילום: מוטי קמחי)

ריאיון עם ח"כ רם שפע מהעבודה
(צילום: משי בן עמי)

היום תיקבע אלופת המדינה בכדורגל

הערב מתקיים "משחק העשור" של מכבי חיפה, כפי שמכנים זאת אוהדי הקבוצה. הירוקים מארחים את הפועל ב"ש למשחק שיכריע את גורל האליפות. ניצחון או תיקו יבטיחו לחיפה את התואר לראשונה מזה עשור. הפסד - והחבורה של ברק בכר תהיה חייבת שמכבי ת"א תמעד מול עירוני קריית שמונה - אחרת היא תזכה באליפות.
השריף מול ואסילי, ת"א או חיפה – מי תניף את הצלחת?
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)
מחר יתקיים משפטו המחודש של רומן זדורוב שהואשם ברצח הילדה תאיר ראדה.
בחצות שבין שני לשלישי יעלה המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) ל-6.13 שקלים לליטר, עלייה של שבע אגורות מחודש קודם.
מחר יורגש שינוי גדול - הטמפרטורות יעלו בחדות, וברוב אזורי הארץ ישרור שרב כבד. ייתכן אובך.
בסוף השבוע דווח בעולם על זן חדש של קורונה שאותר בוויטנאם. משרד הבריאות המקומי הודיע כי מדובר בשילוב של הווריאנט ההודי והבריטי והוא מתפשט במהירות.
בדקנו מה מצב הקורונה בווייטנאם. מסתבר שמאז פרוץ המגפה אובחנו במדינה 6,908 חיוביים לנגיף, כ-4,000 מהם אובחנו מתחילת החודש. ב-25 במאי נרשם שיא מאובחנים במדינה (שבה כ-98 מיליון תושבים) – 369 חיוביים לנגיף, רחוק מאוד מהשיא שנרשם בישראל בחודש ינואר. מאז פרוץ המגפה מתו בוויטנאם 47 חולי קורונה, 12 מהם בחודש האחרון. למעשה מתחילת ספטמבר ועד אמצע מאי לא מת אף חולה קורונה במדינה.
דני קרוון. חתן פרס ישראל לפיסול הלך אתמול לעולמו בגיל 90 בביתו שבתל אביב, בחיק המשפחה. האמן שחילק את זמנו בין ת"א, פירנצה ופריז, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. הוא נחשב לאחד מחלוצי הפיסול הסביבתי בארץ ובעולם, וזכה בפרס ישראל ב-1977. בין יצירותיו המפורסמות: אנדרטת חטיבת הנגב בבאר שבע, הקיר הדרומי של אולם מליאת הכנסת ו"כיכר לבנה" בפארק וולפסון בתל אביב.
"הכותרת". ה"חגיגה הדמוקרטית" בסוריה הסתיימה, כצפוי, בניצחון סוחף של בשאר אסד. עד כמה שלטונו יציב וחזק, אחרי שנים של מלחמת אזרחים רצחנית? ליעד אוסמו משרטט קווים לדמותו של הרודן.
הסוד נחשף: כך מתנהלת שיטת התגמול של רופאי הקופה - וכמה מקבלים על כל ביקור שלכם?
סופית: סיימון קאוול לא יגיע לישראל לתוכנית "אקס פקטור".
ואחרי 3,000 שנה: שדים טסמנים נולדו באוסטרליה.
(צילום: משי בן עמי)