הקורונה עדיין כאן. מאז פרוץ המגפה בארץ מתו מקורונה מעל 3,000 בני אדם והמגפה עדיין גורפת קורבנות כשייקח עוד זמן עד שהחיסון ימנע תמותה וחולי. דו"ח של אגף המודיעין בצה"ל הזהיר הבוקר כי ערכו הנוכחי של מקדם ההדבקה עלול להעלות עד סוף החודש את מספר המאומתים לכ-2,500 ליום בממוצע שבועי. עוד צוין בדו"ח כי העלייה הנוכחית במספר החולים קשה עלולה לנסוק עוד יותר.
(צילום: משי בן עמי)
ובינתיים היום נודע כי חלה הידרדרות במצבו של ח"כ דוד ביטן שנדבק בקורונה והוא חובר למכשיר האקמו. ביטן, שאושפז שלשום בבית החולים שיבא תל השומר לאחר שחש ברע, חובר היום למכונת לב ריאה. מצבו קשה אך יציב. אחר הצהריים דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יהיה בבידוד עד יום שישי הקרוב לאחר שנפגש עם נשיא בית הדין של מפלגת הליכוד, מיכאל קליינר, שאובחן כחולה קורונה. נתניהו עבר בדיקות קורונה אתמול והיום שנמצאו שליליות. מדובר בפעם השלישית בה ראש הממשלה נכנס לבידוד.
5 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
דוד ביטן
(צילום: אבי מועלם)
ובשורות טובות, כתבנו לענייני בריאות, אדיר ינקו, חשף הערב לראשונה כי המכון למחקר ביולוגי הכריז על תחילת השלב השני בניסויים הקליניים בבני אדם עם החיסון נגד קורונה. המהלך צפוי להתחיל בימים הקרובים בהשתתפות של כ-1,000 מתנדבים.
לקריאה נוספת
הממשלה ממשיכה להתפורר והבחירות ממשיכות להתקרב. שר הביטחון ויו"ר "כחול לבן" בני גנץ הודיע הערב לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו - והחל גם בהליך העברה מתפקיד של צבי האוזר, שותפו ל"דרך ארץ". מלשכת גנץ נמסר כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". במקביל לתפקידו כשר הביטחון, גנץ יחליף את הנדל במשרד התקשורת.
5 צפייה בגלריה
יועז הנדל וצבי האוזר
יועז הנדל וצבי האוזר
יועז הנדל וצבי האוזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהודעה ששלח יועז הנדל בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן כתב: "למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם". מוקדם יותר היום הודיעו שני חברי "דרך ארץ": "אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת - נתפטר מתפקידנו".
(צילום: לע"מ)
לקריאה נוספת
תיקון האישום בתיק 4000. בית המשפט המחוזי בי-ם הורה באופן חריג לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה ולמחוק מכתב האישום את הביטויים נתניהו ומשפחתו - ולהתייחס לנתניהו בלבד. "יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין נאשם 1 לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים, הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על-פי הנטען, לכל אחד מהם".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
(צילום: קונטקט)
עוד כתבו השופטים: "אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר'; 'לרבות'; 'דרישות משמעותיות; 'פרשות שונות'; 'עובדים אחרים' ללא פירוט; 'גורמים שונים' ללא פירוט, 'גורמים מטעמו' ללא פירוט, וכיו"ב".
בנוסף בית המשפט הורה להפריד בין המעשים המיוחסים לשאול אלוביץ', לבין רעייתו, איריס. השופטים אף קיבלו את טענות פרקליטי נתניהו ואלוביץ', והורו למחוק מכתב האישום את הנספח הכולל את חילופי המסרונים בנוגע לבקשות משפחת נתניהו לגבי הסיקור באתר "וואלה!", מאחר שלדבריהם מדובר ב"ראיות שמקומן אינו בכתב האישום". כתב האישום המתוקן יוגש עד 30 בדצמבר.
הצעת החוק לפיזור הכנסת תגיע לקריאה ראשונה במליאה בשעות אחר הצהריים.
הטמפרטורות יירדו מחר, ומשעות הערב ובעיקר ביום רביעי יהיה חורפי וגשום - עם סכנת הצפות בערי החוף.
ד.ה. בת 51 חיכתה לניתוח גניקולוגי במהלך 4 חודשים. ניתוח לא דחוף במיוחד, אבל, היא כבר רוצה להיות אחרי. רוצה להיפטר מהמחשבות הטורדניות בנושא. שלשום הגיע תורה לניתוח. יחד עם ההודעה על מועד הניתוח המתוכנן הודיעו לה שהיא צריכה לבצע בדיקת קורונה 48 שעות לפני האשפוז. היא פנתה להיבדק וקיבלה תשובה חיובית. אין לה תסמינים. היא לא מרגישה שהיא חולה בקורונה, אבל, התשובה - חיובית. מיד לאחר קבלת התשובה, ד.ה. התקשרה לבית החולים ולתדהמתה שמעה בטלפון שבמקרה זה, הניתוח שלה מתבטל. היא לא ידעה את נפשה. עבורה ועבור מאות מטופלים ומטופלות במצב כזה ובני משפחותיהם, אני כותב את שורות אלו.
החלטת הצוות הרפואי לבטל ניתוח שאינו דחוף במאומתת לקורונה, היא החלטה נכונה. שיעור הסיבוכים לאחר ניתוח במאומתים ובחולים בקורונה הוא גבוה באופן יוצא דופן. ידוע על סיבוכים ריאתיים שכיחים, כגון, דלקת ריאות. לא מעט מהם מסתיימים במות החולה ימים ושבועות לאחר הניתוח. הסיכון גבוה במיוחד בגברים מעל גיל 70 שהיו במצב קשה ועוברים ניתוח גדול. הגברת בסיפורנו זה לא שייכת לקבוצת סיכון גבוה במיוחד, אך עדיין, הסיכון מוגבר ויש להמתין. אמנם, טרם נקבע באופן מדעי וחד משמעי משך זמן ההמתנה המומלץ, אך על פי השכל הישר – לפחות שבועיים-שלושה לאחר היעלמות הנגיף מהאף ומהלוע. בהחלט מומלץ לבצע בדיקות קורונה לפני ניתוח מתוכנן ולא לקחת סיכונים מיותרים.

ארצות הברית החלה היום את מבצע החיסונים לקורונה, בתקווה לעצור את הנגיף במדינה שגבה את חייהם של מעל 300 אלף אמריקנים. ארצות הברית היא המדינה שבה אובחנו הכי הרבה חולי קורונה – 16,745,000 עד היום. למעשה 5% מהאוכלוסייה כבר נדבקה מאז פרצה המגפה. ביחס הנדבקים למיליון תושבים נמצאת ארצות הברית במקום התשיעי בעולם – בין היתר אחרי צ'כיה ובלגיה.
לפי אתר worldometers, המרכז נתונים על הקורונה מרחבי העולם, עולה כי המדינה שבה נדבקו הכי הרבה תושבים היא קליפורניה ואחריה טקסט, פלורידה, אילינוי ובמקום החמישי נמצאת ניו יורק. במדינת ניו יורק מתו מעל 35,500 חולי קורונה וזהו המספר הגבוה ביותר מבין המדינות המרכיבות את ארצות הברית. מנגד, בוורמונט אובחנו כ-5,700 נדבקים בקורונה מאז פרוץ המגפה. 95 מהם מתו.

דני אבדיה. למה? שחקן הכדורסל הישראלי שיחק הלילה לראשונה במדי קבוצתו החדשה, הוושינגטון וויזארדס. הוא שיחק 24 דקות במשחק ההכנה מול ברוקלין, לא החטיא אף זריקה לסל, וסיים עם 15 נקודות. אחרי המשחק הוא אמר כי מדובר ב"חלום שהתגשם".
באתר הקבוצה נכתב: "אבדיה קיבל טעימה ראשונה מה-NBA ולא איכזב. הוא הראה את הגיוון שהפך אותו לשם חזק בדראפט".
לאורך שנים ניסו הכוכבים להילחם בצלמי הפפראצי. המצב השתנה כשהרשתות החברתיות נכנסו לחיינו - אז למה בכל זאת יש מקום של כבוד לפפראצי גם בימינו?
5 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מכה צלם פפראצי ב-2013
אלק בולדווין מכה צלם פפראצי ב-2013
אלק בולדווין מכה צלם פפראצי ב-2013
(צילום: Splashnews)
לידיעת הגולש מנור סולומון: מכבי ת"א הוגרלה מול שחטאר בליגה האירופית.
ולכבוד חנוכה, מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע הציג ציפורים ישראליות שנודדות למרחקים רחוקים במיוחד.

רן רימון, עורך הומפייג' וכותב סיכום זה: ספרו האחרון של ישי שריד, "מנצחת", מצליח לגרום לך להרהר ולחשוב. הספר עוסק בפסיכולוגית, אם חד הורית אחרי שירות קבע כקב"נית, שעוסקת ומתמחה במוות. אבל העיסוק שלה הוא לא רק מספת הפסיכולוג אלא היא מצטרפת אל כוחות צה"ל בפעילותם, תוך היכרות עם החייל הבכיר ביותר.
הספר עוסק בנושא הקשה של קדושת החיים וטוהר הנשק משני צידי המתרס וגורם לך לעצור ופשוט לחשוב על מהות החיים, השירות במדים ועל טבע האדם. שריד הצליח לגרום לי לקרוא את הספר בכמה ימים בודדים וכמעט שלא לעזוב אותו מתוך פחד להזדהות עם תחושות ומחשבות שעולות אצל גיבורת הספר. האם כולנו חושבים כך? (הוצאת עם עובד. 2020)
5 צפייה בגלריה
"מנצחת" מאת ישי שריד
"מנצחת" מאת ישי שריד
"מנצחת" מאת ישי שריד
(עטיפת הספר)